שבעה מחזורים לסיום העונה בליגת העל לנוער, צחי אילוז ובית"ר טוברוק כבר לא. ארבעה הפסדים רצופים ושקיעה עמוק בבוץ התחתית הספיקו לבעלי המועדון אריק איזיקוביץ', שהחליט להיפרד מאילוז.
המאמן מסיים את תפקידו במחזור ה-23, כשנותרו שבעה משחקים לסיום העונה, כשהקבוצה נמצאת במקום ה-14 בטבלה, המוביל למשחקי המבחן נגד הירידה. אם כל זה לא מספיק, טוברוק במרחק של שלוש נקודות בלבד מנוף הגליל שבמקום ה-15, המוביל ישירות לליגה השנייה.
2 צפייה בגלריה
איזיקוביץ'. "לא עברנו את שליש המגרש. זה לא הדי.אנ.איי של טוברוק"
איזיקוביץ'. "לא עברנו את שליש המגרש. זה לא הדי.אנ.איי של טוברוק"
איזיקוביץ'. "לא עברנו את שליש המגרש. זה לא הדי.אנ.איי של טוברוק"
(צילום: אסף פרידמן)

לא הייתה ברירה

הקש ששבר את גב האיזיקוביץ' היה הפסד במחזור האחרון, 0:1 להפועל רעננה, אף שהמנצחת שיחקה לאורך כל המחצית השנייה בעשרה שחקנים. במועדון לא אהבו את העובדה שאילוז הגיע למשחק כדי לגנוב תיקו, ולא כדי לשחק על כל הקופה ולהביא שלוש נקודות.
מי שיחליפו את אילוז ואת עוזרו אדיר דנין הם אדם לם וברוך חסן, שמאמנים קבוצות אחרות במחלקת הנוער של טוברוק, וקיבלו צו שמונה מהבעלים.
"לא הייתה לנו ברירה, צחי החליט לעזוב. הוא איש טוב וננסה להשאיר אותו במערכת בצד המקצועי", אומר איזיקוביץ' השבוע.
הוא התפטר או שאתה פיטרת אותו?
"צחי התפטר. בכדורגל מה שחשוב זה מבחן התוצאה, באיזה מקום אתה ועם כמה נקודות אתה נשאר בקופה".
רק בשבוע שעבר אמרת כאן שצחי יישאר במועדון עוד שנים ארוכות.
"זה הרצון שלי, שהוא יישאר בקבוצה. אולי הוא יעבוד עם יוסי בן שטרית".
אז למה בכל זאת הוא בבית?
"כי הקבוצה עם הרבה הפסדים ומעט נקודות, ולפעמים צריך לעשות שינוי. אי אפשר לשלוח הביתה 24 שחקנים".
2 צפייה בגלריה
אילוז. "כולם ידעו מראש שזה החומר הקיים"
אילוז. "כולם ידעו מראש שזה החומר הקיים"
אילוז. "כולם ידעו מראש שזה החומר הקיים"
(צילום: אסף פרידמן)
עכשיו זה הזמן לעשות זעזוע, שבעה משחקים לסיום העונה?
"לכן הפתרון הוא להביא מישהו שייקח את המושכות מתוך המועדון, ולא להביא מאמן מבחוץ שלא מכיר את הקבוצה".
מה לא הלך? איפה זה לא עבד?
"לפעמים יש חוסר מזל, או חוסר כימיה. משהו שם לא הלך, וזה קורה בכדורגל".
צחי טוען שטעית בגדול בהחלטה שלך.
"אני שומר על הכבוד של האנשים, ממשיך לשלם להם ולא פוגע בהם. אם הוא אומר שפיטרתי איתו, אז פיטרתי אותו, אבל שצחי אילוז לא יגיד 'יש לי קבוצה חלשה', כי כשהוא היה במקום הרביעי הוא בדק מה המרחק מהמקום הראשון, הבנת? עד הדרבי הוא היה במקום רביעי, והיום, כשהוא במקום ה-14 יש לו קבוצה חלשה? זה לא הוגן. הקרדיט שאני נותן בטוברוק הוא בלתי נלאה, אבל אם אתה רואה שהוא לוקח שש נקודות מתוך 21 או שבע מתוך 39, אתה מבין ורואה שזה וואן וויי טיקט. אני ממשיך לשלם לו משכורת והוא יכול להמשיך בטוברוק. אם טעיתי בפיטורים שלו? ימים יגידו, אבל גם אם כן — מותר לי לטעות פעם ב-30 שנה".

טוברוק זה לא חדרה

אילוז עובר תקופה לא קלה. בסיום העונה שעברה נחתך מהפועל חדרה למרות הצלחות מקצועיות, לאחר שהמנהל המקצועי, ישראל צרפתי, הודיע לו שהחליט לסיים את ההתקשרות עימו, והסביר: "חיפשתי מאמן בראש שלי. לצחי אילוז קשה לעבוד בצוות". עכשיו, אחרי יותר משני שלישי העונה בטוברוק, הוא שוב נשלח הביתה.
"בחדרה עשו לו עוול, כי הוא העלה אותם ליגה והשאיר אותם בליגת העל", אומר איזיקוביץ'. "חדרה, עם כל הכבוד, זאת לא טוברוק, זה משהו אחר. המהות של המועדון שלי שונה, אני צריך לדעת את מי מכרתי ובאיזה מקום אני, ולא אם נשארתי בליגה. אין בנאדם בכדורגל שהיה נותן לזה להמשיך ככה. אני לא בעד ללכת להוציא תיקו, כי כל פעם שתלך ככה - תפסיד, וזה מה שקרה לנו רוב הפעמים".
במילים אחרות, וקצת פחות פוליטיקלי קורקט, הוא לא סיפק את הסחורה.
"נגד רעננה הפסדנו לקבוצה ששיחקה כל החצי השני בעשרה שחקנים. היה משחק גביע מול מכבי חיפה, ביקשתי שיהיה חכם ושלא יהרוג את השחקנים, כי הליגה חשובה יותר. החבר'ה לא עמדו על הרגליים בחיפה, ושלושה ימים אחר כך הוא חטף שלישייה ויכול היה לקבל שישייה. שיחקנו נגד מכבי פתח תקוה, אבי לוזון היה לידי ואמר לי שאנחנו יורדים ליגה. התביישתי. לוזון אמר לי 'בחיים לא ראיתי את טוברוק עושים בונקר, תפסיד אבל תשחק'. צחי רצה לגנוב גול בפתח תקוה, הוא לא עבר את שליש המגרש, אתה שומע? לא את החצי, את השליש. בסוף הפסדנו 1:0. זאת טוברוק? זה לא הדי.אנ.איי של המועדון שלי".
רובן עטר עזב לפני חודש, ועכשיו גם אילוז. זאת שנה שלא תרצה לזכור.
"צחי הוא נשמה, הוא לוקח את זה קשה. הסתכלתי עליו בשבתות לפני משחקים וזה תמיד נראה כאילו הוא הולך למלחמה. הייתי אומר לו 'צחי תירגע, אתה תקבל התקף, זה בסך הכל משחק כדורגל. תעזוב אותי מתיקו ומטקטיקה, תשחק כדורגל, תשחק רגוע, תן לחבר'ה ליהנות'. עד הדרבי במחזור השמיני הוא עוד בדק לי כמה נקודות אנחנו מהמקום הראשון, אמרתי לו 'צחי, עזוב אותך, אין לנו סגל כזה'".
בדרבי החייתם את מכבי נתניה, ומאז גם התחילה הנפילה שלכם.
"בדיוק. תשמע עוד סיפור קטן. מגיע אליי שחקן ואומר לי שהחבר'ה לא מוכנים לדרבי, לא יודעים מה זה דרבי. צחי כעס עליו, ומאז השבית אותו. הדלת לא סגורה בפניו. אם הוא יילך, הוא יעשה את הטעות של החיים שלו. הוא לא אימן בוגרים מעל ליגה א', בוא נשים דברים בפרופורציות. אני רוצה להשאיר אותו בצוות, כי בשורה התחתונה אני אוהב אותו".
צחי אילוז סירב לדבר על הנושא באריכות, והסכים לומר רק את הדבר הבא: "המועדון יקר מאוד לליבי, וחשוב לי להדגיש שכאדם וכמאמן אני האחרון בעולם שמרים ידיים, או מוותר. חשוב לי לציין, שאני מאמן כבר 15 שנה בוגרים ונוער, ומעולם לא פוטרתי, תמיד סיימתי את עבודתי עד הסוף. ההחלטה הייתה אך ורק של אריק איזיקוביץ' לפטר אותי, וזאת זכותו. הוא הבעלים, הוא מקבל את ההחלטות ותמיד נישאר ביחסים טובים מאוד.
"אני האמנתי ומאמין בקבוצה, וחושב שאריק טועה ובגדול, כי אני אחד עם ניסיון והצלחות במאבקים האלה. זה לא סוד, וכולם ידעו מראש שהקבוצה, בתנאים הקיימים, יכולה להילחם בתחתית ושזה החומר הקיים. אני עדיין בטוח שהקבוצה תישאר בליגה ובגדול. השארתי קבוצה בריאה, לוחמת ומחויבת".