המקום: המגרש בשפירא. הזמן: שבת, 12:00. האירוע: דרבי הנוער הגדול של העיר נתניה. המחזור ה-12 בליגת העל לנוער מביא איתו את המפגש הסופר-מסקרן בין קבוצות הנוער של מכבי נתניה ושל בית"ר טוברוק, שגם יועבר בשידור ישיר בספורט 5.
הדו-קרב ראש בראש הזה, שתמיד מייצר מתח ודרמה בעקבות היריבות הגדולה בין שני המועדונים, מקבל תמיד טוויסט נוסף כאשר אחת הקבוצות מסובכת במאבקי תחתית, והשנייה תעשה הכול כדי "לעזור" לה לשקוע כמה שיותר למטה.
2 צפייה בגלריה
טוברוק. "אנחנו לא פייבוריטים" | צילום: פרטי
טוברוק. "אנחנו לא פייבוריטים" | צילום: פרטי
טוברוק. "אנחנו לא פייבוריטים" | צילום: פרטי
תקציר הפרקים הקודמים למי שפיספס: טוברוק מגיעה למשחק מהמקום השישי, עם 17 נקודות ומוטיבציית שיא להמשיך לחרב את העונה הרעה של יריבתה.
נתניה מגיעה מהמקום ה-13 עם עשר נקודות בלבד, כשהיא יודעת שהפסד נוסף, בטח ובטח בדרבי העירוני היוקרתי, עלול לגרום לה לשקיעה נוספת במצולות הטבלה. מנגד, ניצחון על היריבה העירונית, יכול להביא לשינוי המומנטום השלילי שהשתלט על העונה של החבורה הנתנייתית עד עכשיו.
הכנות רגילות
"עבדנו כרגיל, אצלנו העסקים כרגיל", אומר המנהל המקצועי של מכבי נתניה, זאביק זלצר. "חוזרים לשחק אחרי הפגרה, ויש לנו משחק שאמנם הוא דרבי, אבל מבחינת הליגה יש לו אותה המשמעות כמו במשחקים אחרים. מבחינתנו, ההכנות הן רגילות לחלוטין. יש לנו שחקני הנוער שמתאמנים בבוגרים והכול היה רגיל. לא עשינו שום דבר יוצא דופן לקראת המשחק הזה. הדרך שלנו ברורה, ושיתוף הפעולה עם הבוגרים עובד מצוין. כולם שמחים שהקבוצה התחילה להצליח, ושיש שחקני מהנוער שמסייעים לה. עכשיו, כשמנצחים בבוגרים, זה נותן כוח ותנופה להצלחה של כל המועדון".
בנתניה מבינים היטב את משמעות הדרבי, במיוחד על רקע מצבה הקשה של הקבוצה בתחתית הטבלה. שחקניו של גילי לבנדה נמצאים במרחק של שתי נקודות בלבד מהקו האדום המוביל לליגה השנייה. הפסד בדרבי עלול להנחית אותה עד המקום ה-15, ולגרום לזעזוע על הקווים, כאשר מאמן קבוצת נערים א' יוסי טוויל, שגם בעונה שעברה נקרא לדגל כשהקבוצה הייתה שקועה בתחתית, הוא האיש שיקבל את המפתחות במקרה שבו יוחלט על החלפת המאמן.
2 צפייה בגלריה
נתניה. הפסד עלול להביא לסיום דרכו של המאמן | צילום: פרטי
נתניה. הפסד עלול להביא לסיום דרכו של המאמן | צילום: פרטי
נתניה. הפסד עלול להביא לסיום דרכו של המאמן | צילום: פרטי
"אנחנו מבינים שזה אולי משחק שמעניין קצת מעבר לרגיל בגלל הפיקנטריה, אבל אנחנו עוסקים רק בכדורגל ולא בכל מיני דברים מסביב", מבהיר זלצר. "זה המסר שלנו לשחקנים. זה גם מה שהמאמן העביר להם, ועל פי זה הוא מתדרך אותם. אולי כלפי חוץ יש דריכות מסוימת כי זה דרבי וזה טבעי, אבל אנחנו באמת מגיעים לכל משחק בדריכות המתאימה וכך יהיה גם במשחק הזה. נבוא במלוא המוכנות ונעשה את המיטב. אני מקווה שתהיה אווירה טובה, ספורטיבית והוגנת".
לא עוד משחק
בצד השני של העיר מצב הרוח הרבה יותר מרומם. קבוצת הנוער של טוברוק פתחה טוב את העונה, ולא סתם היא נמצאת בחלק העליון של הטבלה.
מי שלא מנסה לשגר עסקים כרגיל ערב הדרבי הוא המאמן, צחי אילוז. "זה ממש לא עוד משחק", אומר אילוז. "שלא יגידו כל מיני קלישאות כמו 'זה רק שלוש נקודות' ודברים כאלה, כי ברור שיש כאן ערך מוסף ואי אפשר להתכחש אליו. יש למשחק הזה חשיבות למועדון כולו, ולאנשים מסביב, וברור שיש תחושה מיוחדת. זה כמו שהרגשתי במשחק שלנו מול הפועל חדרה. יש ריגושים וזה בסדר גמור וזה אקסטרה. ההכנה המנטאלית היא בהתאם, ההכנה המקצועית היא אותו הדבר. אתה לא יכול ללמד כל השנה משהו אחד, ואז לשנות לקראת משחק כזה או אחר. יש דרך וסגנון מסוים. בנינו משהו מתחילת העונה, ואנחנו הולכים בעזרתו בכל משחק".
על הנייר ברור לגמרי מי הקבוצה העדיפה, אבל אילוז לא מסכים עם מה שכתוב על הנייר. "אנחנו ממש לא פייבוריטים", אומר מאמן טוברוק. "זה בכלל לא משנה מה המיקום שלנו. שיחקנו מול חדרה שהם במקום האחרון, היה לממש קשה וניצחנו בשיניים. זה כמו לבוא מול חיפה ולומר שהם פייבוריטים מולנו, ובכל זאת היינו בשוויון איתם עד הדקה ה-80. הפערים בנוער לא גדולים. מצפה לנו משחק קשה מאוד. המיקום שלהם בטבלה מטעה. מדובר בקבוצה מוכשרת מאוד. הם רוצים לברוח מהתחתית ויבואו להילחם על הלחם והחמאה. אנחנו קבוצה ששואפת להיצמד לצמרת הגבוהה, וזאת הגישה שאני מעביר לשחקנים שלי — לנצח ולהיות ווינרים בכל משחק. אני מאמין שיהיה משחק צמוד מאוד, שיוכרע בגול אחד לכאן או לכאן".