מכבי נתניה מציגה יכולת טובה (אתמול סיימה ב-1:1 מול הפועל ב"ש), אבל מאחורי הקלעים עדיין ממשיכים האוהדים להתעסק בניהול המועדון ומה יהיה בעתיד. בתחילת חודש ינואר רמז הבעלים של מכבי נתניה איל סגל על עזיבה בפוסט שפורסם ברשתות ובאתרי הספורט. אבל האם באמת סגל מתכוון לעזוב?
בינתיים, הקימו האוהדים רישום לעמותת אוהדים לקראת היום שיגיע, לאחר הצהרתו של הבעלים כי יכניס את האוהדים לניהול של הקבוצה.
2 צפייה בגלריה
אייל סגל השבוע. צילום מסך: ערוץ הספורט
אייל סגל השבוע. צילום מסך: ערוץ הספורט
אייל סגל השבוע. צילום מסך: ערוץ הספורט
בדף מיוחד שפורסם בימים האחרונים נכתב כי "לפני כמה חודשים אייל סגל הציעה למכור 50% מבעלות הקבוצה לאוהדים. התנאים הראשונים שלו מאוד ברורים, לא פחות מ50% יועברו לגוף אחיד שימנה 1000 אוהדים שישקיעו 1000 שקלים במניה ובכל שנה ירכשו מנוי.
קראו גם:
• בעקבות האכזבה העונה: מאמן קבוצת הנוער של מכבי נתניה עוזב
• מועדון הכדורגל מכבי נתניה מאמץ את כלביית נתניה
• לכל העדכונים בזמן אמת - הצטרפו ל"מיינט נתניה" בוואטסאפ - קבוצה שקטה של חדשות ודיווחים בלבד!
"מה מקבלים בתמורה? תקום עמותה שתנהל את החלק של האוהדים. בכל X זמן ייתקימו בחירות להנהלת העמותה. העמותה תנהג בשקיפות מלאה. חברי ההנהלה יהיו מעורבים בקבוצה ובדריקטריון. אבל בשביל להתחיל להניע את המהלך הזה אנחנו צריכים לראות שיש רצינות מבחינת האוהדים. אז החלום של להיות בעלים של קבוצת כדורגל קרוב מתמיד. בעלות של קבוצת אוהדים קרובה מתמיד".
זה לא סוד שלסגל יש קשיים מול העירייה בנוגע להבטחות שונות ובתחילת החודש פרסם כאמור הודעה מעורפלת.
"אמתין בסבלנות עד סוף העונה ואז אעדכן אתכם. מכיוון שמעולם לא אחזתי בקרנות המזבח, אתם מוזמנים להוביל את המועדון על פי דרככם", אמר סגל והוסיף: "אותי שכנעתם. רומנטיקה זה לא לכדורגל, בטח ובטח לא למכבי נתניה, לכן לא חוויתי הודעה אחת מההודעות שנכתבו כאן, או בכל מקום 'ציבורי' אחר מאז צהריי יום שני ולא אחווה גם את התגובות לפוסט הנוכחי. אין קשר למי שיוחתם וכמה תעלה ההחתמה. כל החתמה 'תחזיק מים' בדיוק עד האכזבה הראשונה. דרכי, שהיא שונה מהנוף המקומי, היא לא הדרך שעיריית נתניה ופרנסי העיר, ובעיקר אוהדי הקבוצה, יודעים להכיל".
2 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי נתניה. צילום: עוז מועלם
אוהדי מכבי נתניה. צילום: עוז מועלם
אוהדי מכבי נתניה. צילום: עוז מועלם
הרמזים המעורפלים שלו הכניסו ללחץ חלק מהאוהדים. " אייל סגל אתה בן אדם גדול אני רוצה שתישאר להרבה זמן, אתה רק דואג לקבוצה אתה עושה מעל ומעבר", כתב לו האוהד יובל.
האוהד פודי היה מעט פחות מודאג וכתב: "למרות כל האכזבות שאתה מקבל מהצד שלנו האוהדים ! אבל רגע אחד אייל, לפעמים צריך לעצור ולהסתכל איפה אתה טועה, נכון שאתה הוא בעל המאה והדעה שמשקיע ונותן מכספו ומזמנו אבל הייתה צריך להבין שלהיות בעלים של קבוצת כדורגל שמוערבים בה רגשות של אוהדים היא לעולם לא תהה פרטית כמו חברה עיסקית רגילה במגזר הפרטי".
ובינתיים, היו גם לחשושים על בעלי עסקים שאולי ירצו לקחת את המועדון. אחד מהם הוא איש העסקים ואיש הנדל"ן הנתנייתי מנשה זוארץ (47). זוארץ כבר התבטא בנושא ואמר כי אם סגל יהיה מעוניין למכור, הוא יביע התעניינות וייכנס למו"מ. זוארץ לא פירט מעבר לכך ואמר כי את ההתנהלות יש להשאיר בדיסקרטיות.
יש לציין כי אם סגל ימכור בסופו של דבר את נתניה (אותה רכש לפני מספר עונות בכ-1.5 מיליון שקלים), רעיון הכנסת האוהדים לניהול עלול לרדת לטמיון. כמו שאומרים – רב הנסתר על הגלוי.