לפני שבוע וחצי הסתיים המחזור האחרון של הליגה הארצית לשחמט. מספר דקות אחרי חצות התכווצו מספר שחקנים וקרוביהם מחוץ לדלתות המועדון המקומי עם מחשב נייד ונקודת גישה לאינטרנט מאחד הפלאפונים, במטרה להבין האם הקבוצה הבכירה של המועדון "אליצור עירוני נתניה ע"ש יצחק שלקמן ז"ל.
לאט לאט התחילו לזרום התוצאות כאשר לקראת השעה 01:00 בלילה הגיעה הבשורה המשמחת והיא עלייה לליגת השחמט הבכירה.
"הייתה שמחה גדולה, כבר 5 שנים שאנחנו מנסים בכל הכוח להעפיל שוב אל הליגה הלאומית" סיפר מיכאל לוריא אחד מחמשת חברי הקבוצה המנצחת ומנהל מועדון השחמט בנתניה.
1 צפייה בגלריה
אליצור נתניה בשחמט (צילום: רן אליהו)
אליצור נתניה בשחמט (צילום: רן אליהו)
אליצור נתניה בשחמט (צילום: רן אליהו)
הזכייה באליפות לא הגיעה בקלות והייתה רצופה עליות ומורדות. את העונה פתחו חברי הקבוצה הכוללת את האמן הבינלאומי דוד קודישביץ', מיכאל לוריא, אלכס טרוסטו, מתן פולג ופנחס וייסנברג בצורה פנומנלית ובאמצע העונה האליפות כבר הייתה נראית מובטחת אך מספר משחקים חלשים פתחו את מירוץ עד המחזור האחרון הדרמטי.
עם היוודע ההישג המצוין זומנו חברי הקבוצה אל ישיבת מועצת העיר ושם זכו לכבוד של אלופים כאשר זכו לקבלת פנים חמה ולתעודות הוקרה מראש העיר ומחברי מועצת העיר.
משה קייזלר מנהל העמותה לחינוך בלתי פורמאלי: 'גאה בחברי הקבוצה על השנה המופלאה שעברו, כיף לראות שהעמל הרב של חברי המועדון מביא להצלחות' והוסיף: 'גם בשנה הבאה תעמוד העמותה לצד המועדון במטרה להצליח גם בליגה הלאומית'
המועדון המופעל על ידי עיריית נתניה באמצעות העמותה לחינוך בלתי פורמאלי מונה למעלה מ-200 שחקנים בליגות השונות לא נחים על זרי הדפנה וכבר החלו בהכנות לקראת העונה הבאה.
ניק קופולוף ומיכאל לוריא מנהל המועדון: "בימים הקרובים נשב כל חברי הקבוצה ונרכיב יחד את ההרכב הטוב ביותר לליגה הלאומית ואולי אף נביא רכש חדש במטרה להותיר חותם בשנה הבאה בליגה הלאומית".