1 צפייה בגלריה
נאור. "אנחנו עדיין לא מממשים את כל הפוטנציאל"
נאור. "אנחנו עדיין לא מממשים את כל הפוטנציאל"
נאור. "אנחנו עדיין לא מממשים את כל הפוטנציאל"
הסיבוב הראשון של משחקי הליגה הארצית בכדורסל הסתיים זה מכבר והסיבוב השני נפתח השבוע. אלופת הסיבוב במחוז הצפוני היא אליצור עירוני נתניה, שחולקת את הפסגה עם א.ס. רמת השרון. הקבוצה הנתנייתית ניצחה בקרב הישיר ביניהן ברמת השרון במחזור החמישי, ולכן היא מקדימה אותה בטבלה. לנתניה, יש כבר 10 ניצחונות ו-2 הפסדים בלבד.
כזכור, לאחר הכישלון הצורם בעונה שעברה, כשאיבדה הקבוצה את כרטיס העלייה ללאומית עם הבאזר ואותו סל משוגע של ליאור שגב, החליטו בנתניה לעשות פריש מיש בסגל ובנו קבוצה חדשה לגמרי, קבוצת כוכבים במונחים של הליגה השלישית.
בתפקיד עמוד התווך נשאר הקפטן הוותיק אלירן גואטה, מתן לבנטר נשאר גם הוא מהעונה שעברה, טום ולסנקו חזר למועדון, ואז החלו לנחות בישורון התותחים הכבדים — יועד בית יוסף, גל איתן, והשם הכי גדול השנה בליגה הארצית, מתן נאור, השחקן שמזוהה יותר מכל עם הפועל תל אביב בעשור האחרון, שהוביל אותה מהליגה הארצית עד ליגת העל ושיחק במדי האדומים עד סיום העונה שעברה.
נאור, 37, נחתת בנתניה כדי להוביל את הקבוצה ללאומית, ונכון לעכשיו הוא והקבוצה שלו נמצאים בדרך הנכונה.
עושה רושם שלקח לכם קצת זמן להתחבר.
"אני חושב שאנחנו עדיין בתהליך, וזה גם די טבעי. לפעמים הדברים לוקחים קצת יותר זמן, ולדעתי אנחנו עדיין לא מממשים את כל הפוטנציאל, אבל אני מעודד מזה שבמשחקים האחרונים אני כן רואה את הכיוון החיובי".
איך התרשמת מהרמה בליגה עד עכשיו?
"יש כדורסל בליגה הזאת, ואני חושב שיש כמה שחקנים טובים מאוד גם אצלנו וגם בקבוצות אחרות. קצת עצוב וכואב לי על הכדורסל הישראלי — שחקנים קצת נדחקים ולא מקבלים הזדמנות. נתקלתי בדרך בכמה שחקנים שהיו יכולים לעשות יותר ממה שהם הוציאו מעצמם. לצערי, זאת המציאות שלנו עם מספר הזרים ועם דרך ההסתכלות בכדורסל הישראלי".
איזו קבוצה מצאת בנתניה?
"קודם כל, מבחינת החומר האנושי אני חושב שאנחנו באותו המוד ובאמת נטולי אגו עד כמה שאפשר. כולנו באים עם אותה מטרה ושמים בצד את ה'עוד שתי נקודות' ועוד נתון סטטיסטי. מזה אני נהנה. ברור שיש לי אחריות, ואין לי בעיה עם זה. יש בקבוצה גם שחקנים צעירים וגם שחקנים בעלי ניסיון, אבל בסך הכל אני אחד שמביע את הדעה שלו, בן אדם שמשתדל לדבר ולהסביר כשאני יכול וכשצריך. אני מקווה שאני עושה עבודה טובה בזה".
במושגים של ליגה שלישית אתם נחשבים לגלאקטיקוס. זה יוצר עליכם לחץ?
"אני חושב שאין אפס, וזה גם משהו שידעתי לפני שהגעתי וגם עברתי עם הפועל תל אביב. בליגות נמוכות, ברגע שהמטרה המוצהרת היא לעלות וברגע שהתקציב גבוה יחסית לליגה — הלחץ קיים. לחץ הוא לחץ, ולא משנה אם זו ליגה שלישית, שנייה או ראשונה. צריך להתמודד עם הלחץ הזה, ועל זה בין היתר נימדד. לא משנה כמה נדבר עכשיו, הסוף קובע, והמטרה היא לעלות ליגה בשאיפה ליהנות מהדרך".
איך החיבור שלך עם עידן פלדה ועם רובי בלינקו?
"הכל טוב. לאורך הקריירה שלי אף פעם לא קינאתי במאמנים שלי. אני חושב שזה מקצוע איום ונורא ואני לא מאחל לאף אחד להיות מאמן או מנהל מקצועי".
אתה רואה סרט שאתם לא עולים?
"הסרט קיים, כי כמו שאמרתי זה נגמר בסדרה של שלושה משחקים, ואם אתה מפסיד בטעות במשחק ספציפי, אפשר להסתבך".