1 צפייה בגלריה
השוער דין גל תופס את הראש (צילום: זולט שיגטווארי, MTI)
השוער דין גל תופס את הראש (צילום: זולט שיגטווארי, MTI)
השוער דין גל תופס את הראש (צילום: זולט שיגטווארי, MTI)
החצי הראשון של חודש ינואר, שנחשב לחשוב ביותר בכדורגל בישראלי, כבר נמצא מאחורינו. אמנם במכבי נתניה עדיין לא מצאו את החיזוק הרצוי בעמדת המגן השמאלי, אבל במסגרת דילול הסגל והרצון לאפשר לאחדים מהשחקנים לקבל דקות משחק ולצבור ניסיון, המועדון משאיל אותם לקבוצות הליגה השנייה.
אחד מאותם מושאלים הוא השוער דין גל, שבאמצע העונה שעברה קרע את הרצועה הצולבת בברכו, ולאחר שיקום אינטנסיבי וארוך שבגללו נעדר עשרה חודשים, חזר לשחק והצטרף לעירוני נשר, נועלת הטבלה בלאומית.
כואב הלב
אף שהגיע לקבוצה ששחררה לא מעט שחקנים, מתבססת על צעירים ונראה כי גורלה נחרץ בכל הנוגע לירידה לליגה א', מקווה השוער הנתנייתי, שבחודש הבא ימלאו לו 23, שחמשת החודשים שלו בצפון יחזירו אותו לכושר, והוא יאפשר לו לחזור לקבוצת האם שלו ולהתמודד על המקום בין הקורות בעונה הבאה.
"ברוך השם, אני מרגיש מצוין. עברתי תהליך שיקום אינטנסיבי וארוך שבו השקעתי בין עשר ל-12 שעות ביום", אומר גל השבוע. "אני מרגיש שחזרתי לעצמי, אבל מעריך שאצטרך עוד כמה משחקים כדי להסיר את החלודה לגמרי. אחרי הכל, לא שיחקתי עשרה חודשים. אני מרגיש טוב מבחינת הביטחון, אין כאבים, הרגל יציבה, ואלה הדברים החשובים".
ודאי יצא לך לראות, כמו לכולם, את הפציעה של מאור בוזגלו לפני כמה שבועות. מה עבר לך בראש?
"אתה יודע מה הרגשתי כשראיתי את זה? פשוט כאבה לי הרגל. תומר, הפיזיותרפיסט שטיפל בי, טיפל גם במאור. כשאתה מכיר את התהליך, כי עברת אותו, ואתה רואה שזה קורה לחבר למקצוע, זה כואב".
לא עברה לך בראש המחשבה שאולי חזרת מוקדם מדי?
"למען האמת חזרתי להתאמן מוקדם, כבר אחרי חצי שנה, שזה המינימום אחרי פציעה כזאת. כשחזרתי להתאמן, באוקטובר, זה היה מסונכרן עם עופר בסון. ידעתי שבמקרה שלי אין לי מה למהר, כי אני לא משחק. החלטתי להכין את עצמי לינואר, והיו לי קצת יותר משלושה חודשים להתאמן כמו שצריך, בקצב הנכון, בקצב שלי, כדי להכין את עצמי בצורה הכי טובה שאפשר. מאור בוזגלו חזר לשחק אחרי שישה חודשים וחצי, אני חזרתי אחרי עשרה חודשים, וזה הרבה זמן. הרופאים ממליצים לחזור רק אחרי שנה, כמו שעשה ערן לוי. הבעיה היא שכשאתה מתעסק בספורט תחרותי קשה לך לשבת ולצפות מהצד".
איך ההרגשה לשבת בחוץ ולצפות בחברים שלך?
"קשה מאוד, כואב בלב. בכל פעם שהייתי צריך להגיע למגרש או לנסוע לראות את החברים שלי משחקים זה כאב. זאת הפעם הראשונה, ואני מקווה שבעזרת השם גם האחרונה, שאני מושבת לתקופה ארוכה כל כך, ולא ידעתי מה זה אומר לשבת ולראות את הקבוצה שלי מהצד במשך כל כך הרבה משחקים. לשמחתי, הפציעה מאחוריי, למדתי מכל מה שעברתי, התחשלתי והתחזקתי".
אחד הדברים שקרו בגלל הפציעה הוא הפגיעה במעמדך המקצועי בנתניה.
"אני מאמין שכל דבר קורה לטובה. עברתי שיקום טוב, ואני חושב שהמקום שלי הוא בליגת העל ואני כן יכול לשחק שם. אם לא העונה, בשנה הבאה".
עוד בקיץ, בזמן השיקום, ידעת שתצטרך לחפש קבוצה בינואר, זה לא הפריע לך?
"לא. ידעתי שאני פצוע, שמצפה לי תהליך שיקום ארוך שיימשך כמה חודשים ושלא אהיה כשיר לפחות עד ינואר. גם ידעתי שזה מובן מאליו שהמועדון יצטרך לצרף שוער ראשון ומחליף. זה לא הרגיז אותי, לא תסכל ובטח לא הפריע, כי ידעתי שזה המצב. זה לא שאני בריא, שיחקתי והחליטו פתאום להביא שוער. זה המצב, נפצעתי ואני צריך להתמודד עם המצב".
בזמן השיקום חשבת על הקבוצה שתרצה להגיע אליה בינואר? בכל זאת, אתה לא מכיר משהו אחר חוץ ממכבי נתניה.
"יצא לי לחשוב קצת על העניין, אבל ניסיתי לשים את המחשבות בצד. התרכזתי נטו בשיקום ולא רציתי לחשוב על שום דבר אחר. כמו שכבר ציינתי בעבר, אני אדם מאמין מאוד וידעתי שמשהו יגיע, השאלה היא רק באיזו קבוצה זה יהיה. ידעתי שזאת לא תהיה קבוצה גדולה, אבל זה אתגר בשבילי, ואני צריך לשחק".
קולוניה נתנייתית
הפציעה השביתה את גל כמעט לעונה שלמה כאמור, אבל הוא לא ויתר על התוכניות שלו בחיים. בקיץ, בזמן טיול ברומא, שבה נפגש עם מומחה שבדק אותו, הציע נישואים לחברתו שני, וביוני הקרוב יעמוד הזוג הצעיר מתחת לחופה.
בינתיים הוא מקווה להציג יכולת טובה בנשר, בניסיון לעשות את הבלתי ייאמן ולהשאיר את הקבוצה בליגה. אף שיש לא מעט אנשים שירימו גבה בגלל ההחלטה של השוער הצעיר להצטרף לקבוצה החלשה בלאומית, גל שלם לגמרי עם הצעד שלו.
"דיברתי עם המאמן עידן בראון, והיתה לנו שיחה טובה", הוא אומר. "אני יודע את המיקום ואת מצבה של הקבוצה כרגע, זה לגמרי לא פשוט, אבל זה אתגר גדול. עדיין יש הרבה נקודות בקופה, ואני יודע שלהישאר בליגה עם נשר יהיה אפילו קשה יותר מלקחת את אליפות הלאומית כשאתה מתחיל במינוס תשע, כמו שעשינו בנתניה בעונה שעברה. לקחתי בחשבון שהגעתי לקבוצה שהיריבות מגיעות מולה ליותר הזדמנויות, ונכון שיש לי הרבה עבודה, אבל במקרה שלי זה דווקא משהו שיכול לתרום לחזרה שלי. אני יודע שהגעתי לקבוצה שבה תהיה לי יותר עבודה, וזה משהו שיכול לגרום לי להיות חד יותר ולחזור להיות השוער שהייתי לפני הפציעה".
אולי היה כדאי לך להגיע לקבוצה פחות מסובכת ועם יותר סיכוי לשרוד?
"זה לא היה נותן לי שום דבר אם הייתי מגיע לקבוצה שמחזיקה הרבה בכדור, ולי בקושי תהיה עבודה במשך המשחק. אני שלם עם ההחלטה להגיע לנשר. עופר בסון עזר לי להחליט. הוא אמר לי שאני זקוק לדקות המשחק ולעבודה. נכון שמבחינת המיקום בטבלה נשר היא לא הקבוצה האידאלית להגיע אליה, אבל זה בסדר מבחינתי. אני אוהב אתגרים".
נשר של העונה מזכירה את נתניה של עונת הירידה לפני שנתיים, קבוצה שניצחון שלה הוא אירוע נדיר. לא מתסכל לעמוד בשער של קבוצה כזאת?
"הגעתי לנשר רק לפני כמה ימים ושיחקתי איתם רק משחק אחד. אני לא אוהב להפסיד, אבל יש לנו קבוצה צעירה. עידן המאמן הביא כמה שחקנים רק בזמן האחרון, ואנחנו לא מרימים ידיים".
בעצם אתם קבוצת נוער מחוזקת. הרבה חבר'ה צעירים ואלמוניים.
"נכון, יש לנו קבוצה צעירה מאוד. יש כאן חבר'ה צעירים שרוצים מאוד להצליח, אבל אין אנשים בעלי ניסיון שיעזרו ויכוונו. אם ראית את המשחק האחרון שלנו נגד מכבי הרצליה, זה לא שהם היו טובים מאיתנו, הכדור פשוט לא נכנס, וזאת הבעיה שלנו. זאת הליגה הלאומית, וכבר למדתי להכיר אותה. אתה מדביק שני ניצחונות, ופתאום הכל מתחיל להתחבר לך".
פתחתם קולוניה נתנייתית בנשר — אתה, סייף פאדול וניר עזריה.
"יש אחלה חבר'ה מנתניה. חוץ מסייף וניר, גם אורי אשל, שאני מכיר, גדל בנתניה ועזב לקראת גיל נוער, ואופק מרום מטוברוק שחתם עכשיו, וגם אותו אני מכיר. אני מקווה שיתחבר לנו, כי יש לנו קבוצה של וינרים. יש עוד 57 נקודות בקופה, וזה הרבה. אני באמת מקווה שנצליח לעשות את זה ולשרוד".
מה דעתך על מכבי נתניה מודל 2018‑2017?
"לפני שאני שחקן של הקבוצה אני אוהד שלה, וזה הכי כיף בעולם לראות שאנחנו מצליחים, נראים טוב ומשחקים כדורגל אטרקטיבי".
האמנת שככה תיראה הקבוצה העונה?
"אני לא יכול לומר אם האמנתי, כי כשהקבוצה עשתה את ההכנות לעונה הייתי בשיקום. אבל אני יכול לספר שמההיכרות שלי עם סלובו ושי ידעתי שמדובר בשני וינרים שיודעים מה הם רוצים מהקבוצה שלהם וגם יובילו אותה למקום שבו היא צריכה להיות. אני בטוח שלשם הם כיוונו, גם אם הם לא ציפו להיות במקום כזה, כי בכל זאת מדובר בסגל צעיר שהמשיך ברובו מהעונה שעברה, אבל ככה זה כשיש דרך".
למרות ההצלחה יש ירידה ביכולת בתקופה האחרונה, והתוצאות בהתאם.
"זה קורה לכל קבוצה. ראית את ריאל מדריד בשבת? גם להם זה קורה, זה הכדורגל, ותמיד יש תקופות טובות יותר ופחות. למרות שזאת תקופה פחות טובה, הקבוצה לא מפסידה, וזה מעיד על אופי. נתניה היא לא קבוצה שנשברת".
יכול להיות שהפלייאוף העליון בסכנה בגלל היכולת והתוצאות במחזורים האחרונים?
"אני לא חושב. לנתניה יש קבוצה טובה וחבר'ה שעובדים, מאמנים טובים. אין סיבה שנתניה לא תהיה בפלייאוף העליון. אני אמנם לא אהיה איתם שם, אבל זה המקום שבו אני רוצה לראות אותם".
אני מניח שלא חשבת שגם העונה תשחק בלאומית.
"ברגע שנפצעתי כבר ידעתי והפנמתי. היה לי ברור שתהיה לי עונה נוספת בלאומית".
בסוף העונה אתה חוזר אוטומטית לנתניה, ומה הלאה?
"אני חושב שעדיין מוקדם לחשוב על זה. קודם אני צריך לעשות חצי עונה טובה בנשר, ואני בטוח שאחזור טוב יותר".
אתה חושב שיש לך מקום בליגת העל?
"ללא ספק. אני רואה את עצמי חוזר לשם כמה שיותר מהר".