2 צפייה בגלריה
אימון הפתיחה של מכבי נתניה (צילום: עוז מועלם)
אימון הפתיחה של מכבי נתניה (צילום: עוז מועלם)
אימון הפתיחה של מכבי נתניה (צילום: עוז מועלם)
עכשיו כבר ברור שמכבי נתניה חזרה לליגת העל בגדול, והפכה בתוך זמן קצר לקבוצה האטרקטיבית ביותר בכדורגל הישראלי.
למרות ההצלחה, כמו בכל מועדון כדורגל בארץ ובעולם, לא תמיד הכל ורוד וכאן נכנסות לתמונה התקשורת והרשתות החברתיות. הסיפור במכבי נתניה הוא מעט מורכב יותר, כשעושה רושם כי במועדון הנתנייתי בעידן אייל סגל מתקשים להתמודד עם ביקורת בונה.
אחד מאוהדי הקבוצה הוותיקים, ברוך סביר (44), שהיה חבר בקבוצת האוהדים של המועדון והבין שלא יאפשרו לו חופש דיבור והבעת ביקורת על עניינים מסוימים, החליט לפתוח קבוצה משלו, שבה יכולים האוהדים להביע ביקורת שבעמוד הקבוצה הייתה נמחקת מיד. קבוצת האוהדים החדשה שהקים סביר מונה קרוב ל-2,000 חברים.
"הייתי בקבוצה גדולה של אוהדים שמנתה משהו כמו 8,000 חברים", אומר סביר. "אני מביע ביקורת, ובשלב מסוים שמתי לב שבכל פעם מוחקים לי פוסטים. לפני שמחקו לי אותם, ראיתי שיש כאלה שעשו לי לייקים ולכן פתחתי קבוצה חדשה - 'מכבי נתניה - אוהדים מדברים חופשי'. כך קראתי לה, ופתחתי גם חשבון פייסבוק שלא יפריע לחשבון הפרטי שלי".
2 צפייה בגלריה
סביר. "הביעו דעתכם בפתיחות ובכבוד"
סביר. "הביעו דעתכם בפתיחות ובכבוד"
סביר. "הביעו דעתכם בפתיחות ובכבוד"
סביר מספר שהקבוצה החלה לגדול, כשכל אחד מהאוהדים כתב את מה שהוא חושב ואת מה שהוא באמת מעוניין לכתוב. "כשאייל סגל הפך לבעלים של המועדון, הוא מינה כל מיני ילדים לתפקידים כאלה ואחרים במועדון", אומר סביר. "לאחר מספר ימים הבנתי שכל מה שאני כותב עובר לסגל, פשוט הכל.
דיווחו עליי לפייסבוק בטענה שאני בעל שם מפוברק, כי לא שמתי תמונה והשם שלי הוא בכלל דוד דוד. השם האמצעי שלי הוא אמנם דוד, אבל לא רציתי להזדהות. מפה לשם, הם סגרו לי את הקבוצה ופייסבוק חסמו אותי. שיהיה ברור, זה לא שאיימתי או שכתבתי דברים קשים".
סביר מספר שעברו עליו שלושה ימים קשים מאוד, אך הוא החליט שלא לוותר ולהילחם במועדון שמתנגד לקבוצת הפייסבוק שלו. "פתחתי עוד חשבון פייסבוק חדש, אבל בשם שלי, ברוך סביר. במהלך אותם שלושה ימים קיבלתי הודעות בפרטי מהרבה אוהדים, חלקם ביקשו שאתקשר אליהם מחסוי, אם אני לא רוצה להזדהות, מדובר בגרעין הקשה, אנשים צעירים ממני, שפשוט לא עושים חשבון לאייל סגל.
החבר'ה האלה עודדו אותי ונתנו לי את הדחיפה. פתחתי קבוצה נוספת שנקראת 'מכבי נתניה - אוהדים מדברים חופשי ופתוח'. אני מוחק פוסטים של אלה שמקללים שחקנים או בכלל מנבלים את הפה, אצלי אין קללות. השחקנים והצוות המקצועי הם קודם כל בני אדם. אפשר בהחלט להביע ביקורת על הכל, כולל הניהול, אבל בשום אופן לא לקלל ולפגוע בבני אדם. מחקתי פוסטים כאלה שכתבו על אוסידון ועל סגל.
לא אתן לאף אחד את הבמה לקלל או לאיים. הביעו את דעתכם בפתיחות ובכבוד. בקבוצת הפייסבוק הגדולה של מכבי נתניה יש קללות, אבל אם תכתוב משהו ביקורתי שנוגע לאייל סגל, ישר מעיפים אותך מהקבוצה".
סביר מגלה שלאחר כמה ימים, הבעלים יצר איתו קשר באמצעות צד שלישי וביקש להיפגש, אבל הוא מעדיף להימנע מכך. "אני לא רוצה להיפגש עם סגל. העליתי פוסט ובו כתבתי שאותי אי אפשר להזמין לפגישות", אומר סביר.
ראוי לציין שפייסבוק החזירה לרשת את הקבוצה המקורית שהקים סביר ונחסמה, אך הוא משתמש בה היום בעיקר כארכיון.
תגובת המועדון: "אף אחד במכבי נתניה לא ביקש לסגור שום דף פייסבוק. להיפך, דובר המועדון מגיב באותו הדף, והמועדון קשוב לכל ביקורת הנאמרת בצורה לגיטימית. אייל סגל אכן ניסה להיפגש עם מר ברוך סביר, כמו שהוא דואג להיפגש ולשמוע ביקורת מכל מבקר, מאז שרכש את הקבוצה, וזאת על מנת ללמוד ולהשתפר בעתיד".