בגיל 46, שבו רוב הכדורסלנים נחים בבתיהם או משחקים להנאתם עם חברים בשכונה, אילן ברקוביץ ממשיך ללהטט על הפרקט ונחשב לאחד השחקנים הכי טובים בליגה הארצית, השלישית במניין הליגות.
1 צפייה בגלריה
אילן ברקוביץ. "היו לי הצעות לאמן בליגה הלאומית, אבל אני לא בשלב הזה. אני רוצה למצות את האפשרות לשחק"
אילן ברקוביץ. "היו לי הצעות לאמן בליגה הלאומית, אבל אני לא בשלב הזה. אני רוצה למצות את האפשרות לשחק"
אילן ברקוביץ. "היו לי הצעות לאמן בליגה הלאומית, אבל אני לא בשלב הזה. אני רוצה למצות את האפשרות לשחק"
(ראובן שוורץ)
ברקוביץ הוא מאמן-שחקן בבית"ר כפר יונה. ולמרות גילו המתקדם, במונחים של כדורסל, הוא מככב על המגרש כמו בימים בגדולים. מפגיז שלשות, מוסר אסיסטים ותוך כדי גם מאמן את הקבוצה שלו.

סגן קוסם

לאימונים הוא מגיע על הקטנוע שלו. את הקבוצה הוביל העונה להישג מרשים, למקום הרביעי. הרבה בזכות היכולת שלו כשחקן. באחד המשחקים העונה קלע שמונה שלשות במחצית אחת. באתר "ספסל", שמסקר את הליגה הארצית נבחר ברקוביץ לחמישיית העונה.
הוא גדל בנהריה שם שיחק בקבוצה המקומית גם בליגת העל. במהלך הקריירה שיחק גם בגליל עליון, הפועל תל אביב ומכבי חיפה. הוא גם שיחק שנים רבות בליגה הלאומית, השנייה, ונחשב ל"קבלן עליות".
בשיא הקריירה אף זומן לסגל הרחב של נבחרת ישראל, אולם לא רשם הופעות במדים הלאומיים.
קראו גם>>
כיום הוא מתגורר בצורן ונראה שהתשוקה שלו לכדורסל עדיין בשיאה. "אני לא תופעה", הוא מצטנע. "אני סתם אחד שאוהב לשחקן כדורסל אולי יותר מכולם. אני משתדל להצליח ואולי זו הברכה, אבל אני מאוד מאוד אוהב לשחק וזה הדרייב הגדול שלי – האהבה למשחק".
יש את ברקוביץ' הקוסם של הכדורגל, אפשר להגיד שאתה הקוסם של הכדורסל?
"לא! ברקוביץ' יש אחד בכדורסל וקוראים לו מיקי. אני אולי הסגן קוסם במקסימום".
איך עושים את זה? איך ממשיכים להצטיין בגיל 46?
"אני יכול להגיד שאני באמת אוהב את זה. אני חי את הכדורסל 24/7 וגם כשיש פגרה, הליגה נפסקת וכולם רוצים חודשיים חופש אני למחרת כבר מחפש מי רוצה לשחק. אז יש כאן משהו 'דפוק' בראש כנראה".
לאמן ולשחק זה שילוב לא פשוט.
"אני עושה את זה בשנתיים האחרונות. אני מביא מישהו שיעזור לי. השנה היה לצדי גלעד הירש ששיחק איתי כמה שנים. ברגע שבמשחקים הוא נותן לי את השקט עם עזרה בניהול המשחק אז זה יותר קל וכיף. לא הייתי יכול לאמן ולשחק מאה אחוז בלי העזרה שלו".
אתה לא מעדיף להפריד בין המשחק לאימון?
"לא. אני מרוצה ממה שקורה. אני לא רוצה לאמן נטו כרגע. היו לי הצעות לאמן בליגה הלאומית, אבל אני לא בשלב הזה. אני רוצה למצות את האפשרות לשחק".

ליהנות מכדורסל

איך זה מרגיש להיות בגיל 46 בחמישיית העונה?
"זה מאוד מחמיא לי. בטח בליגה כל כך חזקה כמו הליגה הארצית שבשנים האחרונות התחזקה בגלל שהרבה שחקנים בכירים ירדו מהליגה הלאומית. ללאומית מגיעים הרבה שחקנים צעירים בזול מה שהופך את הארצית לקשה וזה מאוד מחמיא".
שאיפות מקצועיות להמשך?
"פשוט להמשיך ליהנות מהכדורסל כמה שאפשר כמאמן-שחקן עם מישהו שעוזר לי בניהול המשחק".
התחלתם לבנות קבוצה לעונה הבאה. אילו שינויים יהיו?
"הסגל אצלי סגור. יש המשכיות של שנה שלישית. 70 אחוז מהסגל נשאר מהעונה שעברה. אחרי עונות טובות קשה להשאיר שחקנים. צריך לזכור שאנחנו בתקציב נמוך בכפר יונה וזה לא שאני יכול לשדרג את השכר בגלל עונה טובה. כולם נשארים בגלל שטוב וכיף להם ולנו".
אז למה רק 70 אחוז?
"שלושה רוצים בצדק להתקדם לליגה הלאומית וצירפתי שלושה שחקנים מצוינים במקומם".
איך שומרים על ההצלחה גם בעונה הבאה?
"להביא את התשוקה למגרש. זו הסיבה שאני משאיר את החבר'ה מהשנתיים האחרונות. יש לנו חיבור מדהים בחדר ההלבשה ובתשוקה למשחק. אם נשמור על התשוקה גם הדברים המקצועיים יסתדרו".
מעניין אותך לאמן מועדון גדול?
"כרגע זה לא מעניין אותי כי אני רוצה לשחק".
מה הצפי לתליית הנעליים?
"אני לא רואה את זה באופק ולכן אני לא יכול לענות לך על השאלה הזאת".
אולי תשבור שיא?
"אני לא יודע מה היה הגיל פרישה הכי מבוגר בליגה הארצית, אבל אני גם לא עושה את זה בשביל זה, אלא כי אני מרגיש שאני עדיין יכול לתרום וכיף לי. אם ארגיש שאני לא מספיק טוב ארד ליגה.
"לא ייפטרו ממני כל כך מהר על הפרקט. תמיד אמרתי שאם צריך אפתח ליגה נוספת למטה".
לעדכונים: חדשות נתניה