השנה האחרונה בבית משפחת דראפיץ' לא הייתה קלה לעיכול. אמנם עם הקורונה הם דווקא הסתדרו לא רע ואפילו עברו לא מעט חוויות משפחתיות, אבל על הדשא ועל הפרקט הדברים הלכו קצת יותר קשה.
אבא סלובו עבר עונה מטלטלת עם מכבי נתניה, שהסתיימה בעזיבה, לאחר ארבע שנים במועדון. הבן דולב דווקא רשם עונה מקצועית טובה במדי הפועל עפולה בלאומית, ואפילו טעם מעט מליגת העל אחרי החזרה מפגרת הקורונה; אבל בסופו של דבר ירד יחד עם מכבי אשדוד לליגה השנייה.

נפתח התיאבון

דראפיץ ג'וניור (27), שהחל את דרכו במגרש הכדורגל של בית"ר טוברוק, החליף בסופו של דבר את הדשא במגרשי הפרקט של הכדורסל והפך בשנים האחרונות לאחד השחקנים היציבים והטובים בלאומית.
2 צפייה בגלריה
הדראפיצ'ים. "אבא תמיד יודע להתמודד עם דברים"
הדראפיצ'ים. "אבא תמיד יודע להתמודד עם דברים"
הדראפיצ'ים. "אבא תמיד יודע להתמודד עם דברים"
(צילום: קובי קואנקס)
ראו גם >>>
לאחר עונה מוצלחת בבירת העמק, כשסייע להפועל עפולה להגיע עד המקום הרביעי (נקודה בלבד פחות מבני הרצליה שעלתה), הוחתם במדי מכבי אשדוד עם סיום הקורונה, שותף בשבעה משחקים וניסה לעזור לדרומיים לשרוד בליגת העל.
המצב היה קשה מאוד עוד בטרם הצטרף דראפיץ', וכצפוי אשדוד לא שרדה וירדה ללאומית. בעיר הנמל רוצים לחזור במהירות לליגה הראשונה, ולכן גם החתימו את דראפיץ' לעונה נוספת. "אני שמח מאוד להמשיך באשדוד", אומר ג'וניור השבוע. "התחברתי למועדון, והרצון לחזור לליגת העל גרם לי לרצות להישאר".
איך אתה מסכם את הטעימה שלך בליגת העל?
"הייתה בסך הכל חוויה טובה. אני שמח שלקחתי בכל זאת את ההזדמנות הזאת, למרות שידעתי לאן אני נכנס. כשאתה משחק בליגה הלאומית ושואף להגיע לליגת העל, ופתאום זה קורה ואתה מתאמן ברמות הגבוהות ומשחק בליגה הזאת, זה פותח מאוד את התיאבון. זה גרם לי להרגיש שאני באמת שייך לשם, ושאני מאמין שאגיע לשם ואעשה דברים יפים ודומיננטיים".
"אבא תמיד כיבד חוזים. גם כשהייתה הצלחה גדולה ורצו אותו מקבוצות אחרות, הוא אמר: 'אני במכבי נתניה, יש לי חוזה ואני מכבד הסכמים'. מצד שני הכל לטובה, כי עכשיו הוא בבית"ר"
אתה מרגיש בשל לרמות הגבוהות?
"כבר כמה שנים שאני עושה דברים יפים בלאומית. אני בשל לגמרי. אני אמנם חוזר לשחק בליגה השנייה אבל במועדון טוב עם שאיפות גבוהות, וזה מתאים לי. יש לי חיבור מצוין עם האנשים במועדון. השיחות הטובות עם עופר רחימי והמטרות הגבוהות של הקבוצה גורמים לך להבין שזאת החלטה נכונה. ברגע שאני מרגיש שכל החבילה טובה ובונים סגל טוב, ההחלטה היא קלה".
מילה על מועדון נעוריך, אליצור נתניה, שם טענים שאלמלא הקורונה הם היו היו יכולים ללכת עד הסוף.
"יכול להיות. כולנו היינו מופתעים מהריצה היפה של נתניה. הם שיחקו יפה מאוד, ורובן נייברגר עשה שם עבודה גדולה. הם הלכו על קונספט של שחקנים צעירים, וכבר בעונה הראשונה זה הלך מאוד יפה. לך תדע איפה זה היה נעצר. זאת ליגה שוויונית ועם מומנטום טוב אתה יכול לעשות דברים מדהימים, בטח באולם בישורון".

יצליח בבית"ר

כאמור, דולב החל את דרכו הספורטיבית על הדשא, ועד היום הוא אוהב וגם מבין בכדורגל. למעשה, הוא היחיד מבין ארבעת ילדיו של סלובו שהמשיך את דרכו כספורטאי מקצועני. מאבא שלו הוא מקבל הרבה טיפים ועזרה מנטלית לאורך כל הדרך, אבל העונה מי שהיה צריך את החיזוקים הוא דווקא האבא. עכשיו, לאחר שסלובו חתם בבית"ר ירושלים יחד עם השותף הנצחי שי ברדה, מקווה דולב שאבא יחזור לחייך.
"ברגע שאבא שלי מרוצה ומאושר, זה עושה גם אותי מאושר", אומר ג'וניור. "אני מאוד שמח בשבילו על המעבר לבית"ר. הוא כבר היה שם, הוא יודע מה זה בית"ר. ברגע שהגיעה ההצעה, הדברים הסתדרו והוא שמח, אני הכי מבסוט בעולם בשבילו. אני מאמין באבא שלי בלב שלם. הוא יצליח בבית"ר".
הקדנציה הקודמת של סלוברדה השאירה טעם טוב ביציעי טדי. שני המאמנים האלמוניים שהגיעו מבית"ר תל אביב לקחו את הצהובים-שחורים למסע חלומי שנגמר במקום השלישי, עם כדורגל אטרקטיבי, בדיוק כמו שאוהבים בירושלים. לאלי טביב כמו לאלי טביב זה לא הספיק, ולמרות ההצלחה הם סיימו את תפקידם.
2 צפייה בגלריה
סלובדן דראפיץ' ושי ברדה
סלובדן דראפיץ' ושי ברדה
סלובדן דראפיץ' ושי ברדה
(צילום: ראובן שוורץ)
"לזכות האוהדים ייאמר שכשיש כדורגל טוב, הם זוכרים את זה היטב", אומר דולב. "התקופה של אבא ושי בבית"ר הייתה טובה מאוד. הקבוצה אמנם סיימה כביכול רק במקום השלישי, וגם היה הפרש גדול מהמקום הראשון, אבל היא שיחקה כדורגל שמח, התקפי ואיכותי. כמו שאוהדי בית"ר מצפים שהקבוצה שלהם תיראה. קיבלתי הודעות מאוהדי בית"ר שמאוד רצו שאבא יגיע לשם, ואחרי שזה נסגר הם בירכו על כך. בית"ר זה עוצמות אחרות של מועדון כדורגל".
אבא יכול לרוץ עם בית"ר לאליפות?
"לא יודע לגבי זה, אבל אני רק מקווה ודי בטוח שהוא יחזיר את החיוך לפנים של אוהדי בית"ר, של הבעלים ושל כל מי שקשור למועדון הגדול הזה".
היה נדמה שאבא וברדה ייפרדו אחרי שנים ארוכות ביחד, אבל בסופו של דבר הזוגיות נמשכת.
"הם משלימים אחד את השני בצורה הכי טובה שיש. הם חשבו שבגלל הקורונה יש מצב שהם יצטרכו להיפרד, אבל ברגע שהגיעה ההצעה מבית"ר שרצתה את שניהם ביחד, הם היו מאושרים מאוד. זה צוות מנצח".

תקופה אדירה

זה לא סוד שהפרידה ממכבי נתניה לוותה בטונים צורמים. עכשיו, כשהכל נגמר עם החתימה בבית"ר, מנסים הצדדים לטשטש עקבות.
בוא נדבר קצת על מה שקרה בנתניה. אפשר וצריך היה להיפרד בצורה הרבה יותר מכובדת.
"יכול להיות, אבל רצו לערוך שינוי וזה בסדר גמור. כל אחד עושה את ההחלטות שלו. הייתה לאבא תקופה אדירה במכבי נתניה. אבא נתן הרבה מאוד למועדון הזה. אחרי שהם היו בבית"ר כמאמני העונה הם הלכו לנתניה עם מינוס תשע נקודות בליגה השנייה, ללא שחקן אחד חתום. הקבוצה הייתה מפורקת, והם עשו את זה בצורה מדהימה. הוא הרגיש את ההערכה, כי אנחנו גרים בנתניה ומרגישים את מה שקורה כאן. הייתה לו תקופה יפה מאוד, וזה נגמר לו בנתניה כרגע. זה בסדר והגיוני שממשיכים הלאה. יש תקופות טובות יותר ופחות, וזה בסדר להמשיך הלאה. כמו ברק בכר בבאר שבע, כמו רוני לוי אחרי שנים במכבי חיפה. זה תהליך טבעי. חלק מהספורט".
היה להם חוזה לעונה נוספת, ואפשר היה לתת להם להמשיך ולתקן את הטעם המריר מהעונה האחרונה.
"במכבי נתניה הרגישו שהם צריכים לעשות את השינוי, וזאת החלטה שלהם. אבא תמיד כיבד חוזים. גם כשהייתה הצלחה גדולה ורצו אותו מקבוצות אחרות, הוא אמר: 'אני במכבי נתניה, יש לי חוזה ואני מכבד הסכמים'. אם הוא היה ממשיך הוא היה מרים חזרה את נתניה, אין לי ספק בכך. מצד שני הכל לטובה, כי עכשיו הוא בבית"ר, וזה אפשר לו גם התרעננות. הוא מגיע לבית"ר רעב להצלחה".
אבא כעס על אנשי נתניה אחרי הפרידה ממנו?
"לא, אבא שלי לא מהאנשים האלה. גם איך אפשר לכעוס על אייל סגל אחרי כל מה שהוא עשה בשביל אבא שלי ומה שהם עשו ביחד? יש לסגל חלק גדול בכך שאבא עכשיו בבית"ר ירושלים. הוא עזר לאבא שלי להגיע לשם ולהשלים את העסקה".
אבא אמנם יודע לשמור על פאסון, אבל העונה האחרונה הייתה סיוט עבורו. איך זה לחיות לצד אבא שרגיל להצליח ולחייך ופתאום מגיעה תקופה כזאת?
"בתקופה שלא הולך לך, ברור שזה הרבה פחות נעים. אין מה לעשות, אתה בעולם ספורטיבי, יש תוצאות ואתה חי על פיהן. כולנו רוצים להצליח, וכשזה פחות הולך, זה לא קל. צריך לקחת את הדברים בפרופורציות, אבל זה לא תמיד קל. למרות זאת, אבא תמיד יודע להתמודד עם דברים. הוא כל הזמן מלמד אותי איך לעשות את ההפרדה בין הבית למגרש".
אתה מגיע הביתה אחרי עוד הפסד עם אשדוד, הוא מגיע אחרי עוד משחק לא טוב עם נתניה. לא היה קל השנה בבית משפחת דראפיץ'.
"שנינו עברנו עונות לא קלות מבחינה מקצועית עם הקבוצות שלנו. אצל אבא זה היה קצת יותר בולט. אצלי בסך הכל הייתה הצלחה, למרות הירידה של אשדוד. משתדלים לשים את הדברים בצד ולהתעסק במשפחתיות. משנים אווירה, עושים דברים אחרים. אנחנו אוהבים ללכת לבית כנסת ביחד. בערב אוכלים יחד ארוחת ערב, מדברים וצוחקים".
אני בטוח שלא צחקתם על ההתנהגות כפוית הטובה של אוהדי מכבי נתניה בסיום העונה שעברה. הם עשו לאבא חיים קשים. שכחו לגמרי כל מה שעשה בקבוצה בשלוש השנים שלפני כן.
"אני מעדיף לא להיכנס לעניין הזה של האוהדים".