חודש אחרי שפרש מתפקידו כמנהל המקצועי של מחלקת הנוער בהפועל חדרה, מונה ישראל צרפתי לתפקיד דומה במכבי נתניה. צרפתי חוזר בהתרגשות למועדון שעזב לפני כשש שנים, ושבעבר אימן בו קבוצות נערים. לדבריו, הוא שואף לראות את שחקני הנוער של מכבי נתניה משתלבים בבוגרים ולהביא את המחלקה לצמרת הכדורגל הישראלי.
1 צפייה בגלריה
ישראל צרפתי. "נפרדנו בכבוד והערכה"
ישראל צרפתי. "נפרדנו בכבוד והערכה"
ישראל צרפתי. "נפרדנו בכבוד והערכה"
(צילום: נמרוד גליקמן)
כזכור, צרפתי עבד בהפועל חדרה משך ארבע שנים והוא עזב את המועדון במצב בו כל קבוצות הנוער משחקות בליגה הראשונה. לפני כחודש, בשיא משבר הקורונה, הוציא המועדון הודעה משותפת של צרפתי והיו"ר, אורן גולן, ולפיה צרפתי עוזב את המועדון בשל חילוקי דעות.
ישראל, חילוקי הדעות היו על רקע מקצועי או תקציבי?
"בכל שנות עשייתי בהפועל חדרה פעלתי מתוך מחויבות עצומה. לאורך כל הדרך התייחסתי לקבוצה כמו מפעל חיים. למרות ארבע שנים של עשייה והישגים גדולים, נוצרו מחלוקות ונפלה החלטה משותפת להיפרד. חשוב לציין שנפרדנו בכבוד והערכה".
אחרי שכל קבוצות הנוער של חדרה הגיעו לליגה הראשונה אפשר היה לצפות שתישאר.
"אורן פנה אליי וביקש ממני לקצץ בשכרי. כמובן שהסכמתי להפחית 30 אחוזים משכרי, שזה קיצוץ הרבה יותר משמעותי מהמקובל בענף. אך בנוסף אליי, אורן ביקש קיצוץ נוסף בביטול עוזרי המאמן וביטול מאמן מקצועי בחטיבה התחתונה. מנקודת מבטי ראיתי בכך פגיעה מקצועית עתידית, פגיעה ביכולת לשמר את מצבו הטוב של המועדון ולכן הוחלט על סיום ההתקשרות. לפעמים צריך לדעת לקבל החלטות לא פשוטות. אורן נשאר חבר ואני לא כועס על אף אחד".
מיד עם היוודע דבר העזיבה קיבל צרפתי המוערך הצעות ממועדונים שונים, אך החליט לחזור למכבי נתניה: "מהרגע שפורסם שסיימתי את תפקידי בהפועל חדרה, אייל סגל, יו"ר מכבי נתניה, פנה אליי. נקבעה פגישה עם המנכ"ל ניב גולדשטיין ומשם זה התקדם. היו לי גם פניות מבית"ר טוברוק והפועל פתח תקווה ובאמת הייתה לי התלבטות לא קלה בין השלוש. בסוף הגעתי להחלטה לחתום במכבי נתניה".
אילו אתגרים אתה רואה מועדון?
"המועדון מאתגר אותי מבחינת היעדים והמטרות שלו. יש בו אנשים מקצועיים שרואים את טובת מחלקת הנוער מעל הכל וזה קרץ לי מאוד. שאיפתי המרכזית היא לראות את שחקני הנוער משתלבים בבוגרים ולהביא את המחלקה לטופ שבכדורגל הישראלי. אני רוצה לציין את תמיכת אשתי והמשפחה שלי שבלעדיהם קשה לשרוד במקצוע הזה".
ואיפה הלב נמצא, בחדרה או בנתניה?
"היתה לי תקופה מאוד יפה בהפועל חדרה ותמיד תהיה להם פינה חמה בלבי, אבל ברגע שאני נמצא במכבי נתניה, כל כולי שם ולכן המטרה העיקרית שלי היא בראש ובראשונה הצלחת המועדון שלי. בלי קשר לעניין אני מאחל להפועל חדרה עונה מוצלחת".