לפני ארבע שנים חתם דני עמוס (34) לעונה אחת במדי מכבי נתניה, אז העולה החדשה לליגת העל. אלא שהחיבה ההדדית בין הצדדים הפכה את הרומן לארוך טווח. בנתניה היללו את ההחתמה נוכח מעורבותו הגדולה של עמוס בהעפלתה של הקבוצה בניגוד לכל הציפיות לפלייאוף העליון.
1 צפייה בגלריה
דני עמוס. "יש קבוצה טובה, צעירה ותוססת"
דני עמוס. "יש קבוצה טובה, צעירה ותוססת"
דני עמוס. "יש קבוצה טובה, צעירה ותוססת"
(עוז מועלם)
עמוס האריך את חוזהו ובעונת 2018/2019 זכה לקבל להתמנות לקפטן הקבוצה. מאז הלך והתחזק מעמדו בקבוצה מבחינה מקצועית וחברתית כשגם העונה הוא הספיק לככב עד הפציעה במרפק שספג לפני כחודש ובעקבותיה סיים את העונה מוקדם מהצפוי.

מדבר ומדריך

את מקומו של עמוס בין הקורות תפס בהצלחה רז כרמי. "זה לא מלחיץ אותי" מבהיר עמוס. "כרמי הוא שוער מצוין, צעיר ויש לו עוד מה ללמוד".
נשמע שאתה לא חושש למעמדך.
"נתניה זה המקום שלי, הבית שלי. אני יודע שאצטרך לעבוד קשה, אבל אני גם יודע שאני שווה את המקום שלי בשער".
קראו עוד>>>
זאת אומרת שאחרי הפציעה אתה חוזר לשער?
"זאת המטרה. אני מאמין בעצמי ויודע שעם עבודה קשה אחזור להיות השוער ראשון של מכבי נתניה".
אילו טיפים נתת לכרמי?
"אני עוזר לו כמה שאני יכול. אני כל הזמן מדבר איתו, מדריך אותו ומנסה להפוך אותו לשוער טוב יותר, כי בסופו של דבר אנחנו בני אדם ואין לי שום סיבה שזה לא יהיה כך. אני רק רוצה בהצלחה שלו ושל הקבוצה".
להיות שוער זה?
"מטורף! אלו חוויות שקשה להסביר במילים. זה עליות וירידות שאפשר לחוות רק מנקודת מבט של שוער. בכדורגל של היום השוערים צריכים להיות מאוד אינטליגנטים, טכניים וחזקים".
תסביר.
"עולם הכדורגל השתנה. השוערים כבר לא רק עומדים על הקו ולא משתתפים כמעט במשחק. היום כל משחק ההתקפה מתחיל מהשוער במיוחד בקבוצה שלנו".
"להיות שוער זה מטורף! אלו חוויות שקשה להסביר במילים. זה עליות וירידות שאפשר לחוות רק מנקודת מבט של שוער. בכדורגל של היום השוערים צריכים להיות מאוד אינטליגנטים, טכניים וחזקים"
יש מקום לשוערים זרים בארץ?
"אם שוער זר הוא ברמה גבוהה ומעלה את הרמה של שאר השוערים והשחקנים אז כן, כמו שחקנים זרים בכלל. אם הם באותה רמה של השוערים הישראלים, אז אני לא רואה סיבה להביא אותם. היום אני לא רואה שיש שוערים זרים הרבה יותר טובים מהישראלים. יש הרבה ישראלים שעשו עונה טובה".
אז אולי צריך לתת לישראלים יותר צ'אנס?
"צריך פחות לבקר אותם. כשזר עושה טעות זה עובר, אבל כששוער ישראלי עושה טעות מבקרים אותו ונכנסים בו יפה".

היום שאחרי

עברה עליכם עונה הפכפכה.
"ידענו שיש לנו קבוצה טובה, לא הבנו עד כמה אנחנו טובים ויכולים להצליח וזה בעצם הגרוש ללירה שהיה חסר לנו. יש קבוצה טובה, צעירה ותוססת עם אנשים טובים, חדר הלבשה בריא. אם נשמור על זה נוכל לעשות בשנה הבאה עונה באמת טובה".
בנתניה מספרים שמינוי של המאמן ריימונד אטוולד עשה לך טוב, מסכים?
"הוא ממש שיפר אותי השנה, למדתי ממנו הרבה ואני עדיין לומד דברים שהייתי אמור ללמוד בגיל 16 ולמדתי בגיל 34. אני שמח שהוא פה ואני מקווה שהוא יישאר גם בעונה הבאה".
רק שנתניה טרם החתימה אותו.
"לא יודע מה הולך מאחורי הקלעים. אני יודע שאנחנו השחקנים נשמח שריימונד יישאר. זה לא תלוי בנו, יש אנשים למעלה שקובעים".
פלייאוף התחתון זו אכזבה?
"חוץ מלרדת ליגה כל דבר הוא הצלחה מבחינת מה שניבאו לנו. היו חסרות לנו מעט נקודות כדי להתברג בפלייאוף העליון ואז זה היה נחשב להצלחה מטורפת. כשהתחלנו את העונה ניבאו לנו תוצאות פחות טובות, אבל הצלחנו לייצר הרתעה כשקבוצות פחדו לשחק נגדנו".
ועכשיו המטרה מקום השביעי?
"קשה בתור שחקן מקצוען להחשיב מקום שביעי כמשהו טוב. האכזבה כבר הייתה כשהיינו בפלייאוף התחתון".
מקום בנבחרת לא היה לך באחד הקמפיינים?
"הנבחרת מעל הכול. אני לא בעל תפקיד בנבחרת ואין לי שום זכות להגיד שום דבר. מבחינתי נבחרת זה כמו מילואים ואם יקראו לי תמיד אשמח להגיע. אישית אני חושב שיש לי מקום אבל זה לא בידיים שלי ואני מכבד את זה. הצלחת הנבחרת היא הצלחה של כל הליגה".
סיכום קצר שלך לעונה?
"העונה מתחלקת לשניים. הייתה לי עונה טובה ומוצלחת עם שיפור ויש את החלק השני של הפציעה שזה ממש מבאס. לא יכולתי לעזור לקבוצה ברגעי האמת. אחזור שנה הבאה חזק ובריא יותר עם אותה תשוקה למשחק".
תפרוש בנתניה?
"זה אפילו לא עובר לי בראש"
ומה תעשה ביום שאחריי?
"אין לי מושג. עשיתי קורס מאמנים, קצת לימודים, אולי לעשות תואר ראשון. יש לי מחשבות בראש. כרגע קצת קשה מפאת הזמן במיוחד שיש לי משפחה וילדה בת שנה ככה שקצת עמוס וכרגע היום שאחרי עדיין לא בראש שלי".
לעדכונים: ספורט נתניה