כשברקע מרחפת גם העננה סביב המשך דרכו של אייל סגל במועדון, החלטנו לאסוף עשרה אנשי ספורט: רונן גבאי, אמיה טגה, עודד מכנס, רון שחר, שרון פרי, אריק איזיקוביץ', משה גלאם, קארין סנדל, קובי בלדב ואורי אוזן, ולבקש מהם להתחפש לחזאים רגע לפני פורים, ולנסות לענות על ארבע שאלות בוערות:
1. האם מכבי נתניה תעפיל לפלייאוף העליון?
2. האם אייל סגל יעזוב את המועדון או יבצע פרסה ברגע האחרון?
3. אם סגל עוזב, האם אפשר להרים בנתניה מועדון שינהלו האוהדים, כמו שקורה בקטמון ובהפועל פתח תקוה?
4. האם צוות המאמנים, דראפיץ' את ברדה, צריך לסיים את דרכו בנתניה בסיום העונה?

רונן גבאי: סגל יישאר בנוער

1. הבעיה הגדולה של מכבי נתניה היא שהיא לא תלויה בעצמה. לא משנה מה היא תעשה בשני המשחקים האלה, היא תלויה בקבוצות האחרות וזאת נקודת פתיחה לא ממש טובה. המצב של נתניה מסובך, אבל בהחלט לא גמור. אני רוצה מאוד שנתניה תגיע לפלייאוף העליון, אבל זה מאוד גבולי. הסיכוי הוא 50:50.
2. לדעתי, אייל סגל יעשה פאוזה בפעילות שלו בקבוצת הבוגרים, כאשר תהיה משמעות גדולה למיקום של נתניה בסיום העונה הסדירה — פלייאוף עליון או תחתון. אני מאמין שבסופו של דבר הוא יישאר במועדון, כי הוא אוהב כדורגל ואוהב את מכבי נתניה, כך שהוא לא יעזוב, ויישאר בקונסטלציה כזאת או אחרת. בכל מקרה, במחלקת הנוער הוא ימשיך לתמוך כי היא יקרה לליבו.
4 צפייה בגלריה
סגל ודראפיץ'. הרבה סימני שאלה
סגל ודראפיץ'. הרבה סימני שאלה
סגל ודראפיץ'. הרבה סימני שאלה
(ראובן שוורץ )
3. אני לא רואה את זה קורה בנתניה. זאת עיר מיוחדת מאוד עם אנשים מיוחדים, אבל אני לא חושב שזה יכול להצליח בנתניה. זה עניין של הרבה כסף ועוד הרבה גורמים מסביב. אני חושב שהבעלות הפרטית תימשך במועדון, אם זה סגל או מישהו אחר.
4. הם ראויים וצריכים להמשיך. הם מאמנים מצוינים, שלקחו את הקבוצה לשנים של הצלחות והישגים יפים מאוד. הייתי רוצה שימשיכו, מגיע להם. אני מבין שלא כל האוהדים יסכימו איתי, אבל זאת דעתי. לא מחכים בחוץ מאמנים טובים יותר. אלא אם הם עצמם ירגישו מיצוי וירצו לעזוב. לדעתי, הרבה תלוי במיקום בסיום העונה הסדירה. ¿
אחרי התיקו המאופס והמאכזב מול הפועל חיפה, במכבי נתניה מבינים שכדי להעפיל לפלייאוף העליון, הקבוצה תצטרך להתעלות על עצמה ולנצח בשני המשחקים שנותרו לה — מול קריית שמונה בחוץ, ונגד מכבי תל אביב בבית.

שרון פרי: קבוצת אוהדים? לא יילך

1. המצב של נתניה לא טוב. הסיכוי שלהם לא גבוה, ובכלל, כל העונה של נתניה יצאה די עקום. הם לא תלויים בעצמם, וצריכים לראות מה יקרה עם הקבוצות האחרות. בנוסף, יש להם מפגש עם מכבי תל אביב, ואני לא רואה איך הם מנצחים קבוצה שעדיין לא הפסידה העונה.
2. אני חושבת שסגל כן יישאר בסופו של דבר. מי שמביא שחקן כמו חן עזרא בחלון העברות לא עוזב ככה סתם. הוא מחובר מאוד למועדון. האמירה שלו הגיעה בגלל האכזבה העונה. הוא השקיע המון, הביא שחקנים בכירים והוציא הרבה כסף. הוא חשב שהולכת להיות עונה מוצלחת מאוד, אבל זה לא קרה. הוא אוהד של המועדון ולא ייתן לו ליפול.

3. זה עובד בקטמון ובהפועל פתח תקוה, אבל זה נחמד לליגה הלאומית. אני מקווה בעבור מכבי נתניה שלא יצטרכו לעשות את זה, ושסגל ימשיך להיות הבעלים של המועדון.
4. יש כאלה שאומרים שזאת תקרת הזכוכית של המאמנים, אבל אני פחות מתחברת עם האבחנה הזאת. הם מאמנים מצוינים שמבינים את הדי-אן-איי של המועדון ועשו דברים נפלאים. אני לא מאמינה בחילופי מאמנים מהירים ופזיזים. אייל סגל ידע לשמור עליהם, לעבור תקופות קשות ולתת להם קרדיט. אני חושבת שהם צריכים להמשיך. ¿

אמיה טגה: נתניה זה לא קטמון

1 אני אופטימיסט חסר תקנה, כך שאני מאמין שהם כן יעשו את זה, אבל זה תלוי בהם. מקווה מאוד שהם יגיעו לפלייאוף העליון, כי זה חשוב מאוד ויכול להשפיע על לא מעט תחומים במועדון, בין היתר כמובן על המשך דרכו של סגל. אני רוצה להאמין שהם יעשו את זה, אף שזאת עומדת להיות משימה קשה מאוד.
2 סגל, לפני שהוא בעלים, הוא קודם כול אוהד מכבי נתניה, כך שהוא לא יכול לעזוב, כי הוא תמיד יהיה קשור למועדון. אני לא רוצה לחשוב שהוא יעזוב וישאיר את המועדון בלי אב ואם. בסופו של דבר, אני מאמין שסיוע שיגיע גם מהעירייה יעזור לו, והוא יישאר במועדון.
4 צפייה בגלריה
(אמייה טגה (צילום: אבי מועלם))

3 לפני כמה שנים היה סוג של ניסיון להרים את המהלך הזה בנתניה, אבל בסופו של דבר, כשאוהדים צריכים להוציא פנקס צ'קים ולשלם, לרוב זה לא קורה. אני לא חושב שזה יכול לקרות במכבי נתניה. אני מכיר את אנשי קטמון, הם עושים דבר יפה מאוד, אבל בנתניה זה לא יילך.
4 אמנם, העונה האחרונה מאכזבת ורחוקה ממה שכולנו האוהדים רצינו לראות, אבל עונה אחת לא יכולה להשכיח שלוש שנים נפלאות שדראפיץ' וברדה עשו כאן. אני כבעלים או כאוהד הייתי רוצה לראות אותם ממשיכים גם בעונה הבאה. יש להם גם חוזה לשנתיים נוספות, כך שזה לא פשוט. לא רואה אותם עוזבים את נתניה. ¿

עודד מכנס: איבדו את הסיכוי

1. לדעתי, מכבי נתניה איבדה את הסיכוי להעפיל לפלייאוף העליון. המשחק מול הפועל חיפה היה קריטי, והם לא הצליחו לנצח. אני חושב שאילו היו מגיעים שחקנים בזמן, הקבוצה הייתה היום עם עוד שלוש-ארבע נקודות שהיו מספיקות להם כדי להיות בפלייאוף. השינויים שהתבצעו נעשו באיחור, ויש עוד כמה סיבות כמובן, אבל לדעתי הסיכוי באמת קלוש. לא רואה את נתניה מנצחת את מכבי תל אביב.
2. אני חושב שאייל סגל הודיע על עזיבתו, וזה נראה סופי. לדעתי, הוא לא יישאר במכבי נתניה, וצריך להגיד לו תודה רבה על השנים היפות במועדון. הוא הצעיד את המועדון למקומות טובים, אבל עכשיו הוא רוצה ללכת.
4 צפייה בגלריה
(עודד מכנס. צילום: עוז מועלם)

3. לא נראה לי שבנתניה זה דבר שיכול לעבוד. במשך השנים שאלו לא פעם את האוהדים בנוגע לפרויקט כזה. קשה לי מאוד לראות את זה מצליח כאן. אני חושב שהאוהדים צריכים להיות מעורבים, ושיהיו להם נציגים בדירקטוריון, ואז הם יהיו סוג של שותפים. זה אגב מה שסגל מחפש לעשות.
4. דראפיץ' וברדה מאמנים מצוינים, והשאלה היא מה המטרות לעונה הבאה. צריך לראות מי יהיה הבעלים, מה קורה במועדון, מי מנהל את העסק ועל פי זה להחליט. אם נתניה חושבת ללכת על בעל בית אחר ולכוון גבוה, צריך לנסות לעשות דברים חדשים. אם הקבוצה ממשיכה לדשדש וינהל אותה המנכ"ל, אני חושב שהצוות המקצועי צריך להישאר. ¿

רון שחר: למה שהם יילכו?

1. קשה לי להאמין שזה יקרה, אבל האמת שזה לא כזה דרמטי. נראה לי שבכלל עדיף שהם ישחקו בפלייאוף התחתון, ויסיימו את העונה עם כמה ניצחונות טובים על קבוצות קטנות, מאשר יחטפו בראש בפלייאוף העליון. לנתניה העונה, מה לעשות, לא מגיע להיות בצמרת, זה לא המקום שלה.
2. אני מקווה מאוד שסגל לא יעזוב. לדעתי, הוא הבעלים האידיאלי. המון שנים לא היה בעלים שהוא גם אוהד שרוף של הקבוצה, מכיר את שירי האוהדים ושר איתם, ואוהב את המועדון בלב ובנפש. סגל ירד מהטריבונה, אני זוכר אותו כילד ביציע. זה מצב נכון לכדורגל הישראלי, והלוואי שיהיו עוד אנשים כמוהו.
3. לא נראה לי שקבוצות בליגת העל יכולות להיות מנוהלות במתווה הזה. אם רוצים קבוצה בלאומית זה בסדר, אבל כשיש שאיפות גבוהות ומטרות כמו פלייאוף עליון והישגים, צריך בעלות פרטית, ויש אחד כזה שמוכן להיות שם. מועדון אוהדים זה דבר רומנטי מאוד, אבל זה לא מתאים ולא יוכל לעבוד.
4. למה שיילכו? מי דופק בדלת של המועדון? פפ? הם לא מיצו כאן וראויים בהחלט להמשיך. אם היית אומר לי ש-70 אחוז מחדר ההלבשה לא מסוגל לראות אותם, הייתי אומר אולי באמת זה מספיק, אבל הדברים בדיוק הפוכים. השניים האלה עשו דברים מדהימים. אמנם עכשיו הולך פחות טוב, אבל לא שוכחים את מה שהם עשו כאן, ואני חושב שצריך לתת להם להמשיך לעבוד.

קובי בלדב: ניצחון בק"ש ויש פלייאוף

1. אם ננצח בקריית שמונה, נהיה בפלייאוף העליון. לא חייבים לנצח את מכבי תל אביב. ארבע נקודות יספיקו.
2. את העונה הוא יסיים כמו שהבטיח, ומהשנה הבאה הוא יפעל להעביר את הקבוצה למישהו אחר, ואם לא ימצא, הוא ירים תקציב בגובה ההכנסות. אני מעריך שאם הקבוצה תגיע לפלייאוף העליון, זה יגביר לו את החשק להישאר.
4 צפייה בגלריה
(קובי בלדב. צילום: אורן אהרוני)
3. אני לא מאמין שדבר כזה יכול לקום כאן. בעבר כבר ניסו לעשות בנתניה מהלך כזה. בגדול, זה הדבר הכי טוב שיכול להיות, אבל קשה לי מאוד לראות את זה קורה.
4. דראפיץ' וברדה צריכים להמשיך כי הם מתאימים. אני אחד שמאמין בריצת מרתון. עטר אימן כאן שבע שנים ונתנו לו אורך רוח. לא עוזבים בגלל תקופה פחות טובה. ¿

אריק איזיקוביץ': אייל סגל טוב לנתניה

1 הסיכוי לא גדול, אבל עדיין אפשרי. אם הם ינצחו פעמיים, אני מאמין שהם יגיעו לפלייאוף העליון. הדברים עדיין תלויים בהם, אבל הם חייבים לנצח את קריית שמונה ואת מכבי תל אביב.
2 אייל סגל טוב למכבי נתניה. הוא צריך להישאר, אבל אם זה פוגע לו בבריאות, אז שיעשה את השיקולים שלו, אבל מבחינת המועדון סגל הוא הדבר הכי נכון.
3 זה לא יקרה ולא יצליח. מנסים את זה בקטמון, ולא מצליחים לעלות לליגת העל כבר חמש שנים. המודל הזה לא מתאים למדינת ישראל.
4 אילו הייתי הבעלים, הייתי מאריך להם חוזה בעוד שלוש שנים. נוטים לשכוח ששניהם המשיכו להצליח, אף שכל שנה איבדו את הכוכבים הגדולים. הם ראויים להמשיך, לא רק בעונה הבאה אלא עוד שנים.

קארין סנדל: המאמנים צריכים להישאר

1 משימה לא פשוטה בכלל, אבל בכדורגל הכול אפשרי. יש עוד שש נקודות בקופה, ואני מקווה בשביל האוהדים הנהדרים של נתניה שהם כן יצליחו להעפיל לפלייאוף.
2 אייל סגל הוא לגמרי מסוג האנשים שאנחנו רוצים לראות בכדורגל שלנו. הוא דמות חיובית, והיה שם מהסיבות הנכונות ומאהבת המועדון. רק הוא יודע להגיד האם העזיבה היא סופית, אבל אני מקווה לראות אותו חוזר לנתניה.
3 זאת אפשרות ריאלית גם בנתניה, שם יכולים לקחת דוגמה ממה שעשו בקטמון. שם יצרו קהילת כדורגל עם ערכים ותרבות כדורגל, שכיף לראות בספורט הישראלי, וכמעט לא קיימים כאן. הבעיה היא שבשוק הישראלי מיזם כזה בא הרבה פעמים על חשבון הפן המקצועי, מכיוון שהמשאבים הרבה יותר מוגבלים.
4 שניהם מאמנים ראויים שהוכיחו את עצמם בכדורגל הישראלי. הם צריכים להישאר מאחר שעשו דברים יפים בקבוצה, והם אלה שיידעו בסופו של דבר איך להחזיר את העסק למסלול הנכון, וליכולת הטובה שאיפיינה את הקבוצה בשנים קודמות.

אורי אוזן: משימה כמעט בלתי אפשרית

1 הסיכוי נמוך מאוד. במקרה הטוב, הם יצטרכו ארבע נקודות ובמקרה הגרוע שש נקודות. הם חייבים לנצח את קריית שמונה, ואז לבוא הביתה ולנצח את מכבי תל אביב, שאף אחת לא עשתה זאת לפני כן. זאת משימה כמעט בלתי אפשרית.
2 אני מקווה בשביל מכבי נתניה שהוא יישאר, ואם הוא אכן יחליט ללכת, אני מקווה שמישהו אחר ייקח במקומו את המועדון, כי ראינו מה קרה למועדונים כשבעלים עזבו ואף אחד לא הגיע במקומם. נתניה צריכה להתפלל שסגל יישאר או שיגיע מישהו אחר.
3 חד-משמעית לא. בארץ זה לא יכול לעבוד. זה תלוי מה השאיפות שלך כמועדון. אתם רוצים ליגה שנייה? באהבה. בליגת העל זה לא יעבוד. עם הכנסות כמו בישראל, כמות אוהדים וכו', זה פשוט לא יכול לעבוד.
4 כל עוד הם רוצים להישאר במכבי נתניה, צריך להשאיר אותם. אז פעם אחת אחרי שלוש שנים מוצלחות יש פלייאוף תחתון, מה קרה? ביג דיל. הם קיבלו קבוצה מפורקת בליגה השנייה, העלו אותה ליגה, פעמיים פלייאוף עליון, קידמו שחקנים, משביחים צעירים. כל דקה שהם במועדון, האוהדים צריכים לומר תודה ואסור להם להיות כפויי תודה. ¿

משה גלאם: פלייאוף? סיכוי קלוש ביותר

1 סיכוי קלוש ביותר. הקבוצה אינה תלויה בעצמה, כך שזה עומד להיות קשה מאוד בעבורם, ודאי כשיש להם את מכבי תל אביב במחזור הסיום.
2 הוא הכריז על עזיבה, אבל בינתיים נשאר, כך שימים יגידו. הוא בא עם המון כוונות טובות ועשה דברים יפים, אבל הוא הגיע לנקודה שבה החליט לעזוב. נראה איך זה יתפתח.
3 קבוצת אוהדים? קשה לי להאמין שזה יכול לקרות כאן. מכבי נתניה צריכה בעלים חזק מאחוריה. מועדון בבעלות אוהדים זה נחמד לקבוצה שמוקמת מחדש, אבל קבוצה בליגת העל, עם שאיפות ומטרות, צריכה אדם עם ממון ולא אוהדים שיחזיקו אותה.
4 אני מקווה מאוד שהם יישארו במכבי נתניה. אני לא רואה מישהו מבחוץ שיוכל לעשות את מה שסלובו וברדה עשו למען המועדון הזה בשלוש השנים האחרונות. הם מכירים את המועדון מצוין ויודעים בדיוק מה הוא צריך.