3 צפייה בגלריה
טקס חתימה - קרית אולגה
טקס חתימה - קרית אולגה
טקס חתימה - קרית אולגה
ביום שישי (13.4) התקיים במועצה המקומית קדימה צורן סיום מסע רכיבת אופניים של עמותת "אלין בית נועם", וקמפיין גיוס כספים להקמת קריית אלגה, שכונת האפשרויות הבלתי מוגבלות שהעמותה בונה בימים אלה במועצה האזורית קדימה צורן.
מטרתו של המסע היתה כפולה: קיום מסע רכיבת אופניים וקיום קמפיין גיוס כספים לסיוע לחניכי אלין בית נועם ולהקמת קריית אלגה, שכונת האפשרויות הבלתי מוגבלות שהעמותה בונה בימים אלה.
השכונה שתהיה נגישה באופן מלא ובסטנדרט מהגבוהים בעולם, מעוצבת בגישה אוניברסלית ותהווה דוגמא ומגדלור לשוויון, נגישות והכלה של האחר והשונה בחברה הישראלית. השכונה נבנית בעלות של 161 מלש"ח מתוכם 75 מלש"ח תקציב מדינה אותו אגמה השרה ח"כ גילה גמליאל ומנכ"ל המשרד מר אבי כהן.
בשכונה, שבנייתה צפויה להסתיים בחודשים הקרובים, יוקמו כ–110 דירות "חכמות"; כלומר, ניתן יהיה לתפעל את מערכות הבית כמו דלת הכניסה, התאורה, מזגן ותריסים בעזרת שלטים מותאמים. הדירות יהיו רובן דירות יחיד, שבכל אחת מהן ישוכן דייר אחד.
3 צפייה בגלריה
טקס חתימה - קרית אולגה
טקס חתימה - קרית אולגה
טקס חתימה - קרית אולגה
במחצית הדירות ישוכנו אנשים עם מוגבלות פיזית ומנטלית בינונית עד קשה, ובחצי השני יגורו סטודנטים, שיזכו לשכירות מוזלת יותר ויקבלו הכרה בנקודות זכות מהמועצה להשכלה גבוהה.
מלבד דירות המגורים, בשכונה יוקמו מבני ציבור רבים שנועדו לשרת גם את תושבי האזור, אנשים עם ובלי מוגבלות. לפי התוכנית, כ–2,000 איש צפויים להשתמש בשירותי השכונה מדי יום.
כך, למשל, יוקם מרכז יום שיקלוט כ–70 אנשים עם מוגבלות לפעילויות בשעות הבוקר, ובשעות אחר הצהריים ישמש המקום מתנ"ס אזורי לתושבי השרון. במקום נבנים גם מכון לאומי לחקר ולימודי מוגבלות שיעסוק במחקר, הכשרה והפצת ידע בנושא, מרכז ספורט שיכלול גם בריכה חצי־אולימפית ובריכה המונגשת לאנשים עם מוגבלות, פארק אתגרי, נופשון, גלריה לאמנות חברתית, מסעדה, פאב ועוד.
3 צפייה בגלריה
מסע האופניים, קרית אולגה
מסע האופניים, קרית אולגה
מסע האופניים, קרית אולגה
בטקס השתתפו: השרה לשוויון חברתי ח"כ גילה גמליאל, שביט מס ראש מועצת קדימה-צורן, איקי בר חיים - מנכ"ל עמותת "אלין בית נועם", יאיר המבורגר – מנכ"ל ויו"ר חברת הביטוח הראל ויו"ר המועצה הציבורית להקמת שכונת אלגה, הראל לוקר – מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר ויו"ר עמותת "אלין בית נועם", אבי כהן – מנכ"ל המשרד לשוויון חברתי ואבי הררי ראש המועצה המקומית אבן יהודה.
שביט מס, ראש מועצת קדימה-צורן: " בשם כל תושבי קדימה צורן, לכבוד הוא לי שפרויקט חשוב ונפלא כל כך כמו קרית אלגה נבנה במועצה המקומית שלנו. לצידה של תחושת האחריות המלווה כל נבחר ציבור, נוכחת גם תחושת שליחות עזה ותודה גדולה על הכבוד והזכות שנפלו בחלקי לפעול לטובת עמותה כל כך ערכית, ותיקה ומרגשת כמו אלין בית נועם. שכונת אלגה הינה ראייה עתידית מפוכחת למען ניידות ושילובם בחברה של אנשים עם מוגבלויות כשווים. האנשים שיאכלסו את קרית אלגה יהיו עם יכולות שונות ומגוונות, ובה נאפשר להם לממש את הפוטנציאל לטובת הכלל. כחברה סולידרית ומתוקנת, אנו מברכים ומעודדים את התרומה האפשרית מציבור כל כך משמעותי".