אורן וביאנקה גרעיני מכפר יונה, הורים לילד בן שלוש, עובדים יחד יום-יום במקצוע יצירתי ולא שגרתי. הם להטוטנים בקרקס. בני הזוג הכירו לפני עשור באוסטרליה. ביאנקה, איטלקייה שהתגוררה באוסטרליה, פגשה באורן שטייל ביבשת.
"זאת הייתה אהבה ממבט ראשון", מספר אורן. "שנינו הגענו לפסטיבל שהתקיים בטבע, באחד הנחלים ברחבי אוסטרליה. ראינו זה את זו והשאר היסטוריה. אני הייתי במסגרת טיול גדול, וביאנקה התגוררה באותה העת במלבורן, אוסטרליה. אני עסקתי בצילום והיא תיכננה לעבוד בעיצוב גראפי. מפה לשם הגענו שנינו להבנה שאנחנו לא מעוניינים בעבודה משרדית שגרתית, והחלטנו לנסוע ללמוד יחד קרקסנות בניו זילנד".
1 צפייה בגלריה
אורן וביאנקה גרעיני. "המופע הוא בידורי" | צילום: יונתן רוסק
אורן וביאנקה גרעיני. "המופע הוא בידורי" | צילום: יונתן רוסק
אורן וביאנקה גרעיני. "המופע הוא בידורי" | צילום: יונתן רוסק
הם התחילו כאומני אש, ועברו לעולם הקרקס, לאחר שסיימו לימודיהם בבית ספר לקרקס.
אפשר להחליט לא לעבוד במשרד, אבל לעבוד בקרקס זאת החלטה מפתיעה.
אורן: "ביאנקה ואני כבר היינו אז עם זיקה לעולם הקרקס, עוד לפני שהלכנו ללמוד בבית הספר בניו זילנד. התנסינו במסגרות למיניהן במופעי ג'אגלינג, והיה ברור לנו במה יותר כיף לעסוק. הקרקס זאת העבודה הכי כיפית בעולם".
אהבתם זה לזו הייתה חזקה מהמרחק הגיאוגרפי בין ארצות מוצאם, והם החליטו להישאר יחד. כך הגיעה ביאנקה עם אורן לישראל. היום הם מתפרנסים מעבודתם כפעלולני קרקס. המופע שיצרו הוא מופע קרקס רחוב, בהשראת הסרט האילם (אף שיש בו מילים ושיתוף הקהל), והוא כולל להטוטים, אקרובטיקה, ג'אגלינג והליכה על חבל.
מהי ההתמחות הקרקסית של כל אחד מכם?
אורן: "ביאנקה מתמחה בלהטוטנות בחישוקים ובהצלפות בשוט, צריך לבוא לראות את המופע כדי להבין, ואני לא מתמחה במשהו ספציפי, אלא יודע לעשות מעט מכל דבר".
המקצוע שלכם מסייע להורות לילד קטן?
"אני מניחה, שבזכות החזרות הביתיות שלנו והעובדה שאין לנו טלוויזיה בבית, בננו מרוויח שיעורים בערכי ההתמדה והעבודה בצוות, וכמובן זוכה להופעות חינם בתוך הבית".
איך זה לעבוד יחד כזוג נשוי?
אורן: "גם ההורים שלי עבדו כזוג נשוי, אז זה מוכר לי מעט. הם היו צלמי חתונות המון שנים. זה אמנם מאתגר מאוד, ואני מצדיע לביאנקה, כי לעבוד איתי זה מורכב מאוד. אני יכול להיות בלתי נסבל, אבל אנחנו מצליחים לעשות זאת, ועם השנים אף משתפרים".
מה הסביבה חושבת על העיסוק שלכם?
ביאנקה: "הסביבה שלנו די התרגלה למה שאנחנו עושים, אבל, בכל פעם שאנחנו פוגשים אנשים חדשים ששואלים על עיסוקנו, הם בדרך כלל נדהמים מהתשובה. אנחנו שמחים שנפל בחלקנו לעסוק בזה. מעטים האנשים שעושים מופעי קרקס למחייתם ומצליחים להתפרנס רק מכך".
מה מייחד את המופע שלכם?
ביאנקה: "המופע מגולל את סיפור ההיכרות שלנו, את היחסים שלנו, את האתגרים שאנו מתמודדים איתם כאשר אנחנו עובדים יחד... יש אתגרים נוספים לצד היתרונות.
"המופע הוא בידורי ומצחיק, ואנחנו משלבים בו אינטראקציה עם הקהל, גם ילדים וגם מבוגרים. המופע משלב גם הרבה אקשן, שמתבטא באקרובטיקה מרשימה, בהליכה על חבל ובליצנות מקורית, שעם השנים פיתחנו בעצמנו".
אורן: "אנחנו מתרגשים מאוד לקראת הפסטיבל באילת, שם נציג את המופע שלנו, שנקרא 'און-אוף'".
אורן וביאנקה יופיעו באירועי פסטיבל החורף באילת, Eilat winter sun festival, במסגרת פסטיבל אומנויות רחוב ססגוני בחנוכה, בימים שלישי-שישי, 24-27/12/19. הכניסה חופשית.