2 צפייה בגלריה
נחמיה ארלנגר מנעולן ומתנדב | צילום: דוברות איחוד הצלה
נחמיה ארלנגר מנעולן ומתנדב | צילום: דוברות איחוד הצלה
נחמיה ארלנגר מנעולן ומתנדב | צילום: דוברות איחוד הצלה
אנשים תמיד פונים אליו לעזרה במצבי חירום. כשהם נתקעים מחוץ לדלת הבית, הם מחייגים אליו והוא מגיע מיד ופורץ להם את הדלת. אך יש לו גם עזרה מסוג אחר, כשיש אירוע רפואי באזור שלו תראו אותו עולה במהירות על אופנולנס איחוד הצלה ורץ לאירוע להציל חיים.
הכירו את חמי ארלנגר (28) נשוי ואב לארבעה, עוסק כמנעולן מוסמך, נולד וגדל בירושלים בשכונת רמות, לאחר החתונה עבר לגור בנתניה, שירת כמפקד כיתה בחיל האוויר במסגרת שח"ר (שילוב חרדים בצה"ל), וכיום מתנדב בארגון איחוד הצלה כבר למעלה משש שנים.
היציאה למקרים רפואיים באמצע העבודה לפעמים גורמת להתנגשות עם לקוחות. "בדרך כלל אני לא יכול לצאת למקרה כשאני באמצע לפתוח דלת", מספר ארלנגר, "אבל אני זוכר מקרה שבו התנגשו שני העיסוקים שלי יחד, כשקיבלתי מקרה על אדם שתקוע בבית והיה חשש חיי אדם, אז לקחתי איתי ציוד פריצה יחד עם התיק ציוד של איחוד הצלה, בסוף כשפרצתי את הדלת, התברר שהבן אדם בסדר, אבל זה באמת סיפור שממחיש את שני הצדדים שיש לי בעבודה ובהתנדבות".
2 צפייה בגלריה
נחמיה ארלנגר בעבודה | צילום: דוברות איחוד הצלה
נחמיה ארלנגר בעבודה | צילום: דוברות איחוד הצלה
נחמיה ארלנגר בעבודה | צילום: דוברות איחוד הצלה
ההתנדבות למען הקהילה אינה חדשה לו. עוד כשהיה בחור צעיר היה מתנדב בארגונים קהילתיים בשכונה בה הוא למד. לדבריו "אני מתנדב בהמון ארגוני חסד, אני זוכר שהגיעה אליי לא מזמן פנייה לעזרה כספית למשפחה במצוקה, אז פיניתי ערב ועשיתי להם קנייה ענקית לבית"
על הדרך שבה הצטרף לאיחוד הצלה הוא מספר: "הגעתי לאיחוד הצלה דרך חבר טוב (שכן של חמותי), דרכו ראיתי את הפעילות של הארגון הזה, וכמה המעשים שלהם חשובים, אז החלטתי שאני חייב להיות בפנים, ומאז אני ברשת המתנדבים להצלת חיים של איחוד הצלה, ואני גאה שאני חלק ממנה, אבל האמת אני מאחל לעצמי שהאופנולנס שלי יעלה אבק בחנייה"
ההתנדבות במקום של מצילי חיים מספקת למצילי החיים המון סיפורים מרגשים. ארלנגר נזכר בסיפור אחד יוצא דופן שאותו הוא מתקשה לשכוח: "קיץ 2017 בשבת בצהריים מוקד איחוד הצלה הזניק אותי ממנוחת הצהריים לקריאה על אדם שחש ברע על חוף הים בנתניה. יצאתי במהירות רכוב על האופנולנס, הגעתי תוך פחות משלוש דקות אל החולה.
"כשהגעתי למקום הבחנתי שהוא מאבד הכרה, ולאחר מכן גם דופק ונשימה. מיד חיברתי את הדפיברילטור (מכשיר חשמלי המחזיר דופק בעת אירוע לבבי) והתחלתי בהחייאה. לאחר כדקה החולה התעורר והחל לזוז. ולאחר עשר דקות הוא כבר התהלך ולא רצה להתפנות לבית החולים, זה סיפור שאני זוכר שהרגשתי פשוט הרגשה נפלאה, שהצלחתי להציל אדם, ולהציל עולם מלא".