בעקבות עליית מקרי האלימות כלפי נשים בתקופה האחרונה, חברות ארגון סורופטימיסט בנתניה, בראשותה של קלרי רבינוביץ' לוי, מבקשות להעלות את הנושא לסדר היום הציבורי דרך "משמרת מחאה", שצפויה להיערך ביום שני הקרוב, ה-25.5, בשעה 20:00, לאורך רחוב סוקולוב.
3 צפייה בגלריה
משמרת מחאה נגד אלימות כלפי נשים
משמרת מחאה נגד אלימות כלפי נשים
משמרת מחאה נגד אלימות כלפי נשים
(צילום: פרטי)
"נעמוד על המדרכות עם שלט ופנס, מבלי להפריע לתנועה. נשמור על כללי הבטיחות, תוך הקפדה על שמירת מרחק ועטיית מסכות", אומרת נורית קרטן, סגנית נשיאת המועדון.
המארגנות בחרו ברחוב סוקולוב, שהינו רחוב מרכזי בצפון העיר, ממנו יוצאים למחלף איינשטיין. סיבה נוספת לבחירת מיקום זה היא הקירבה לביתה של עליזה שפק, תושבת העיר שנרצחה לפני כשנה וחצי.
3 צפייה בגלריה
(עליזה שפק ז"ל | צילום: מהרשת החברתית)
"אנו מזמינות את תושבי נתניה, נשים וגברים, להצטרף למאבק החשוב הזה", אומרת קרטן. "אנו קוראות גם לנציגי ונציגות הציבור להוות דוגמה אישית ולקחת חלק. נשמח שיגיעו גם פעילים חברתיים וארגוני נשים מהעיר. כל מי שמגיע מתבקש להכין שלט על בריסטול או קאפה, להביא פנס שלרובנו יש בטלפון הנייד, ולשים איזשהו פריט כתום, צבע המסמל את המאבק".
3 צפייה בגלריה
"די לאלימות"
"די לאלימות"
שלטי "די לאלימות" לקראת המחאה
(צילום: פרטי)
מטרת משמרת המחאה, לדברי המארגנות, היא לעורר את המודעות בקרב הציבור. "לפעמים, אחרי רצח אישה, שכנים מספרים ששמעו צעקות, אך לא רצו להתערב כי לא היה להם נעים. אם השכנים היו מזעיקים משטרה, אולי הרצח יכול היה להימנע. אנו רוצות שנושא האלימות נגד נשים יהיה במודעות של כל אחד ואחת, ושאנשים לא יחשבו פעמיים כשהם חושדים שמשהו רע יקרה. הקורונה לימדה אותנו לנהוג בסולידריות אחד כלפי השני, בואו נמשיך עם זה", מסכמת קרטן.