בית הספר היסודי הממלכתי דתי יבנה, הממוקם בצפון נתניה, לא ייפתח בשנת הלימודים הקרובה. ההורים קיבלו את ההודעה לפני כשבועיים במכתב שנשלח אליהם מטעם מנהל החינוך, בו נמסר כי מדובר בהחלטה משותפת של משרד החינוך והעירייה. "החלטה זו התבססה על מגמה מתמשכת של צמצום במספר התלמידים בבית הספר יבנה", נכתב. עוד נמסר להורים כי תלמידי יבנה יעברו לבית הספר אורגד, הנמצא ברחוב שרת.
כעת יוצאים ההורים למאבק שמטרתו למנוע את סגירת המוסד שנותן מענה לילדי שכונות נאות הרצל וסלע.
1 צפייה בגלריה
בית הספר יבנה. "ילדים למופת וצוות נפלא"
בית הספר יבנה. "ילדים למופת וצוות נפלא"
בית הספר יבנה. "ילדים למופת וצוות נפלא"
(צילום: אלבום פרטי)
"ילדי בית הספר יבנה, שרבים מהם הולכים אליו ברגל, ייאלצו ללכת כמעט שני קילומטרים לבית ספר אורגד", נמסר מטעם ועד ההורים בראשותו של זיו מסיקה. "אלה ילדים שלומדים בבית ספר יסודי. ההורים יחששו לשלוח אותם ברגל למרחק רב כל כך. המשמעות היא קושי גדול בנושא הבאת הילדים לבית הספר וחזרתם. להורים רבים באזור אין מכוניות. מדובר במשפחות, שחלקן קשות יום. המעבר לאורגד ייצור מעמסה על המשפחות הללו. מדוע להקשות עוד יותר על האנשים שגם ככה קשה להם? בנוסף, אנו יודעים הרי שמבנה בית הספר לא יישאר ריק. ילמדו בו תלמידים ממוסד אחר. במה ילדים אחרים טובים יותר מהילדים שלנו שגרים באזור בית הספר?".
ההורים מספרים כי לפני כשנתיים נפוצה שמועה על סגירתו הצפויה של יבנה והם ביקשו לברר את הדבר כדי לדעת אם לרשום את הילדים לבית ספר זה. לטענתם, נמסר להם ממנהל החינוך כי בית הספר לא ייסגר. "אם הורים היו יודעים שהוא צפוי להיסגר הם היו נמנעים מלרשום את ילדיהם לשם", אומרת אחת האימהות.
לדברי ההורים, הילדים עצובים מאוד מסגירת בית הספר. "הם פשוט לא רוצים לעבור למקום אחר", אומר מסיקה. "בבית הספר יש ילדים למופת וצוות נפלא. המורות דואגות לילדים מכל בחינה. למשל, הן אוספות כספים לטובות משפחות מסוימות ודואגות שיעשו עבורן קניות".
מעיריית נתניה נמסר: "מדובר בהחלטה של משרד החינוך שהתקבלה בשיתוף מנהל החינוך העירוני. בפגישה שהתקיימה עם נציגות ההורים הובהרו הסיבות לסגירת בית הספר יבנה, כאשר הסיבה המרכזית הינה צמצום מספר התלמידים ובתוך כך, אי יכולת של משרד החינוך לממן משרות נוספות של מורים. במפגש הובהר להורים כי ככל שמוסד חינוכי גדול יותר, כך המענים שתלמיד יכול לקבל יהיו רבים ומגוונים.
יודגש כי תלמידים שירצו לבחור ללמוד בבית ספר אחר באזור מגוריהם יוכלו לעשות זאת בכפוף למקום פנוי".