"אירועי המכביה החריבו את החוף", טוענים השבוע פעילי סביבה, המבקשים להעביר את שיקום חוף פולג למשרד לאיכות הסביבה.
אירועי המכביה בכפר הוילג' בנתניה הסתיימו ביום שישי שעבר, ועוד באותו היום התחילו בפירוק המתקנים בחוף. פעילי הסביבה מביעים חשש מעתיד החוף, הנחשב לערך טבע גם על פי תוכניות המתאר העירונית. "ההרס של החוף כבר ברור לכולם, ועכשיו אנחנו רואים איך מתחילים בפירוק המתקנים וזה מדאיג את הפעילים והתושבים מאוד'', מספר אופיר יובל, "אנחנו לא נשב בשקט. הצו של השרה איילת שקד לא נתן אישור לפגוע בסביבה. הוא רק נתן פטור מהיתר בניה ולכן חשוב לנו שהשיקום של החוף יהיה בידיים של המשרד להגנת הסביבה, שיעריך את הנזק, ויגבש תוכנית שיקום עם הרט''ג, ויחייב בהוצאות את היזמים".
1 צפייה בגלריה
החוף לאחר אירועי המכביה, השבוע
החוף לאחר אירועי המכביה, השבוע
החוף לאחר אירועי המכביה, השבוע
(צילום באדיבות אופיר יובל)
כשנשאלים הפעילים לגבי היקף הנזק, הם מציינים את "פירוק בריכות הנינג'ה שבמהלכן נשפך כלור על חולות החוף; וסללו לאתר כביש בניגוד לצו השרה לאיכות הסביבה תמר זנדברג".
יובל, שיחד עם פעילים נוספים התריע על נזקי הטבע העתידים בעקבות הקמת ופרוק המתקנים, החל לפעול בנושא עוד לפני סיום המכביה. ''יש לעירייה והיזמים של המכביה זמן עד ה־1 באוגוסט להחזיר החוף למצבו הקודם ולשקמו. ואנחנו אומרים שמי שלא עמד בצו השרה וגרם לכאלה נזקים לא יכול להיות זה שאחראי על שיקומו".
בנוסף, הוציא יובל מכתב למנכ''לית המשרד לאיכות הסביבה, ובו ביקש שד"ר רם אלמוג ש"נחשב לאורים ותומים בשיקום קרקעות", יהיה מעורב בתהליך. "לצערי, רשות הטבע והגנים לא יכולה לעזור לנו פה אבל לנו חשוב הכל, גם שיקום החוף וגם שיקום צמחיה והחי''.
קראו גם:
מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "עיריית נתניה פועלת בהתאם לצו מכוח סעיף 266ה' לחוק התכנון והבנייה, אשר חתום על ידי שרת הפנים. הצו אושר במועצה הארצית לתכנון ובנייה, בניגוד לעמדת המשרד להגנת הסביבה. עם תום האירוע, על עיריית נתניה והקבלנים מטעמה להחזיר את החוף לקדמותו עד ה־1 באוגוסט. בכוונת המשרד לוודא כי כך יהיה".
מרשות הטבע והגנים נמסר: "אומנם לא מדובר בגן לאומי אבל רשות הטבע והגנים פועלת לפקח על העבודות במסגרת תפקידה להגן על ערכי טבע מוגנים, לרבות שמירה על קטע חוף נקי ולא מואר, למען הטלות צבות הים. על פי הממצאים שנבדקו לא נשפכה במתחם המגודר אדמה ממקור חיצוני, ולא קיימת פגיעה מהותית ובלתי הפיכה בשטח. הרשות מצידה תמשיך לפקח שהקבלן יחזיר את מצב השטח לקדמותו".
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "פירוק מתחם המכביה והשבת המצב לקדמותו מבוצע על ידי המכביה, בבקרה ופיקוח של עיריית נתניה ורשות הטבע והגנים".
כל העדכונים - חדשות נתניה