בעלי העסקים ברחוב שטמפפר במרכז העיר נתניה התעוררו בוקר אחד וגילו שחזית החנויות שלהם חסומה לעבודות בניה, ושבמקום יבנו מדרגות חירום למבנה ה"גג".
הם מתלוננים על כך שכבר 10 שנים ידעו כי יש לשפץ את המקום אך הפיתרון שנבחר ניתן בלחץ של זמנים וללא מחשבה רבה על האסטטיות של המקום ורווחת התושבים ובעלי העסקים. הם מתלוננים על כך שלא עירבו אותם בתוכניות הבניה ולא נתנו להם זמן לערער.
"צריך לתת את הדעת על שני דברים", אומרת עפרה גל, בעלת חנות במתחם אומרת. "בלי מדרגות חירום המבנה לא יוכל לפעול. עיריית נתניה מתחכמת וכבר עשר שנים יש פה כל הזמן שיפוצים.
1 צפייה בגלריה
העבודות בשטח. מכער את האיזור | צילום: פרטי
העבודות בשטח. מכער את האיזור | צילום: פרטי
העבודות בשטח. מכער את האיזור | צילום: פרטי
"כל הזמן היו תירוצים עד שהגענו לרגע שמכבי אש אמרו שיסגרו את הדלת, אז בלית ברירה עושים פה במהירות את המדרגות. עכשיו נשאלת השאלה, איך עושים את המדרגות, מה המחיר שהם ישלמו, איך יראה הבניין? איך עושים את זה מבחינה אסטטית? הם מורידים לנו את הגגות שעשינו. יש דרך ויש דרך. כרגע נראה שמבצעים הכל ברגע אחד ללא התחשבות בנראות ובעבודה שלנו. האחראי על הפרוייקט לא מפנה זמן להסברים ושום דבר, הוא מגיע ועושה, לא רואה בעיניים ממטר. האגרסיביות הזאת, היא לא במקומה".
בעלי העסקים מתלוננים על כך שבאחד הרחובות היפים והמשופצים ביותר במרכז העיר בונים מבנה שאינו מתאים למרקם. "מי בונה ככה, במרכז העיר מורידים כזאת מפלצת? העיקר שעושים את השיפוץ והקישוטים ברחוב הרצל. אומרים שיהיה בסדר ויקשטו את זה. זה לא נכון, הבטחות שאף אחד לא יכול לחתום עליהן", מוסיפה גל.
"מדובר בבנייה של מדרגות ענקיות אשר יחסמו את נראות החנויות ובית הקפה בכל השורה ויקשו את הגישה אליהם, בנוסף ביטול של כל החניות הקיימות בשורה, תגידו לי אתם האם זה הגיוני?
גל מוסיפה בכעס: "בשנת 2020 לבנות מדרגות בציר מרכזי - רחוב שטמפפר - על חשבון פגיעה בבעלי עסקים - אני בהחלט מבינה את הצורך במדרגות החירום אך אם זאת ,זה לא המקום-וודאי שלו על חשבון פגיעה בנו", אומרת אחת מבעלות העסקים באזור.
"במקום ישנו גם עץ יפה שתחתיו נוהגים בעלי העסקים לשבת להנאתם, ולדבריהם גם הוא ניזוק מהפעילויות האגרסיביות, "היה פה אחד העצים הכי יפים בעיר, אבל הקבלנים גזמו ונענעו אותו. חפרו סביבו בגסות רוח, אני מקווה שהוא ישרוד... הוא צריך מזל עכשיו", ביכתה גל את הריסתו של העץ.
מעיריית נתניה נמסר: "בהתאם לתקנות הבטיחות מהוות מדרגות החירום תנאי לאישור פעילות במבנה "הגג" כמבנה ציבורי. בשל תקנו אלו מותקנות מדרגות החירום בצד הנגדי למדרגות ולמעלית".