1 צפייה בגלריה
עמית ויובל. צילום: דובר צה"ל
עמית ויובל. צילום: דובר צה"ל
עמית ויובל. צילום: דובר צה"ל
עמית ויובל אטיאס, זוג נגדי לוגיסטיקה מנתניה הכירו במהלך שירותם הצבאי דרך קבוצת נגדים משותפת שמטרתה היא עזרה הדדית בתחום הלוגיסטי. עמית הציע ליובל נישואים אחרי 11 חודשים וכארבעה חודשים לאחר מכן התחתנו. כיום עמית ויובל נשואים בציפייה לילד בדרך ושואפים להרחיב את המשפחה.
רס"ר עמית אטיאס, קצין ציוד של אוגדת איו"ש, בן 28 מנתניה נשוי לרס"ל יובל אטיאס, נגדת לוגיסטיקה של בית הספר לכושר קרבי, וינגייט.
עמית למד בתיכון משה שרת בנתניה, שם הרחיב תלמוד וגיאוגרפיה, וכעת מספר על הקשיים שחווה כנער מתבגר, "לא הייתי הילד הכי טוב. עברתי כמה מעצרים ובתקופת הלימודים הייתי מרבה להבריז משיעורים בשל קשיי הסתגלות במערכת. למרות זאת, תמיד הייתי חדור מטרה ושאפתי לבגרות מלאה ובסוף זה קרה. אני שואף כל הזמן, לא מאמין בלא יכול או אי אפשר. גם כשהייתה חסרה לי בגרות מלאה, השלמתי אותה כשיצאתי מהטירונות ובסוף הוצאתי תעודת בגרות עם ציון טוב. הצבא הפך אותי לאדם אחר, פרחתי."
תחילה, עמית התגייס לחיל התותחנים ובסופו של דבר הגיע לתפקידו כיום, "התגייסתי לתותחנים, גדוד 411 ואחרי שנה עברתי למפקדת קומנדו בתפקיד לוגיסטי עקב בעיות רפואיות. היו קשיים במעבר לתפקיד כי הייתי רגיל לשטח אך לבסוף הגעתי להחלטה שאעבור ללוגיסטיקה ועד היום אני נמצא בתחום ואוהב את התפקיד. למרות החיסרון של השטח, אני אוהב בתפקיד שלי את הנגיעה בקצה, יש המון התעסקות עם המוצבים באיו"ש והדאגה לחטמ"רים (חטיבות מרחביות). אני נורא אוהב להיות שם בשביל האחר ולתת מענה כשצריך. היכולת להשפיע ולעשות מה שאני יכול לחיילים שלנו, מספקת".
על ההיכרות עם אשתו, יובל, הוא מספר, "הכל התחיל שאזרח עובד צה"ל פתח בווטסאפ קבוצה של תמיכה וסיוע לנגדים לצורך עזרה בנושאים לוגיסטיים עבור כל נגדי הלוגיסטיקה. הגבתי הרבה בקבוצה והשתדלתי לענות למי שצריך. יובל ביקשה שם עזרה כי היא לא הסתדרה, היא שירתה בוינגייט ובאתי אליה לבסיס כדי לעזור לה. בהתחלה היה זה קשר מקצועי ואז התאהבנו".
עמית מאוד אוהב את תפקידו ועכשיו, שיובל עתידה ללדת את בנם הראשון, השילוב בין חיי הצבא למשפחה הוא לא קל, "אני לומד תואר בתעשייה וניהול דרך הצבא ויובל בהריון אז יש קצת קושי כי אני לא נמצא הרבה בבית. לפעמים אני לא יודע לשים סטופ בעבודה כיוון שאנינאוהב את מה שאני עושה אבל אשתי תומכת למרות הקושי, היא מבינה אותי בסופו של דבר, שנינו מרוצים מהתפקיד ואוהבים את התחום הלוגיסטי."
רס"ל יובל אטיאס, בת 25 מנתניה, תחילה הייתה אמורה להיות תצפיתנית אך עקב בעיות רפואיות החליפו לה את התפקיד ושיבצו אותה כמש"קית לוגיסטיקה. את הקורס שלה עשתה בבה"ד 6 ואז עברה לבה"ד 8, שם היא משרתת כיום ושואפת גם להישאר.
יובל מתאמנת בווינגייט ובעבר הייתה חלק מקבוצת הריצה של צה"ל, קבוצה שפועלת פעם בשבוע בכמה מוקדים ומשתתפים בה גם נגדים וקצינים.
חלק מתפקידה של יובל הוא הענקת מענה לפרט, עיסוק בציוד האפסנאות, התעסקות בציוד אישי של חיילים, התנהלות מול ספקים וכו'.
יובל, המשרתת בקבע כחמש שנים, משתפת בחוויה האישית שלה מהשרות הצבא, "קודם כל, אני חושבת שהמסגרת הזו גרמה לי להתבגר מהר יותר, יום אחד הייתי חיילת וביום השני כבר מפקדת. מצאתי את עצמי בסיטואציות שבאזרחות לא בטוח שהיה יוצא לי לפגוש."
עמית ויובל מגיעים שניהם מהתחום הלוגיסטי. יובל מתנהלת מול חיילים בודדים, מול הפרט ואילו עמית מתנהל מול חטמ"רים (חטיבות מרחביות) באיו"ש.
"שנינו באים מאותו המקצוע, מחיל הלוגיסטיקה," יובל מספרת, "יש לנו שפה משותפת ואנחנו מכירים את אותם אנשים ואת התנהלותה של המערכת הלוגיסטית. גם כשאנו מגיעים הביתה, אנחנו מדברים על ענייני עבודה ומצליחים להבין אחד את השנייה. זה ששנינו מגיעים מאותו התחום, מקל על ההתנהלות היומיומית שלנו."
בסופו של דבר, עמית ויובל תמיד ימצאו זמן להיות אחד עם השנייה למרות העומס המוטל עליהם בתפקידם, ובזמנם הפנוי הם אוהבים לבלות יחד בחוף פולג, המקום האהוב עליהם בעיר נתניה.