1 צפייה בגלריה
השלט החדש. יתוקן בקדם | צילום: אסף פרידמן
השלט החדש. יתוקן בקדם | צילום: אסף פרידמן
השלט החדש. יתוקן בקדם | צילום: אסף פרידמן
בוקר אחד התעוררו תושבים ברחוב "צבי מוססקו" בנתניה, וגילו כי שם הרחוב "שונה", וכי הרחוב שבו הם מתגוררים נקרא על שם אלפרד נובל. כעבור זמן קצר התברר, כי בעקבות טעות אנוש הוצב שלט לא נכון, והרחוב חזר לשמו המקורי.
צבי מוססקו ז"ל היה שחקן עבר במכבי נתניה ובנבחרת ישראל. במשך עשרות שנים אימן ילדים ובני נוער רבים במכבי נתניה, בבית"ר טוברוק ובמחלקת הספורט של עיריית נתניה. הוא אימן גם ילדים ממשפחות מעוטות יכולת, באופן עצמאי ובהתנדבות, בשעות הפנאי. בשנת 2010 העניקה לו עיריית נתניה את תואר יקיר העיר. ב-2013 נפטר מוססקו, ובזכות הישגיו הרבים ותרומתו הרבה לעיר הוחלט לקרוא רחוב בעיר על שמו. אלא שלפתע, השלט הוחלף בשלט המבשר על רחוב "אלפרד נובל".
חברת המועצה, ציפי קפל, מספרת כי תושבים פנו אליה ותהו למה הוחלף השם. "פניתי לחבר המועצה אדיר בנימיני", אומרת קפל, "והוא אמר שזה נשמע מוזר מאוד, כי לא התנהלה ישיבה בנושא, וגם לא נשלחו התנגדויות. מה שקרה זה טעות אנוש".
אדיר בנימיני, יו"ר ועדת שמות רחובות ואתרים, מסביר: "באופן כללי, השלט החדש תואם את המצע של העיר. ההנצחה של אלפרד נובל שייכת למקבץ הרחובות של אגם 3, שם החלטנו להנציח מדענים וממציאים גדולים שתרמו רבות לאנושות: תומס אדיסון, אלכסנדר בל, האחים רייט ואלפרד נובל, בין היתר. מה שכן, גיליתי שאירעה תקלה ברישום של הרחוב המדובר. הוא שויך למקבץ הלא נכון, המצוי במרחק 30 מטרים, ובהתאם לכך הותקן השלט. מדובר בתקלה, ולא נעים לנו מצד המשפחה. התקלה תתוקן בהקדם האפשרי".