2 צפייה בגלריה
חגית נאורי | צילום: עצמי
חגית נאורי | צילום: עצמי
חגית נאורי | צילום: עצמי
חגית נאורי מאיזור נתניה, קצינת חינוך מבית סוהר רימונים של שרות בתי הסוהר, זכתה במקום הראשון מבין הנשים והעשירי מבין הגברים במרתון אתגרי במיוחד.
היא מעידה על עצמה שהריצה היא דרך חיים עבורה. "אני מתאמנת היא אומרת ארבע פעמים בשבוע בריצה ואימון כוח פעם בשבוע לחיזוקים. הריצה היא הטיפול הפסיכולוגי שלי: מפיגה מצב רוח רע, מסדרת לי את המחשבות וממקדת אותי במטרותיי בחיים. את התחושה הזו הייתי רוצה להנחיל לאסירים ככלי נוסף לאחר שיחרורם ובהתמודדות עם חיי הקהילה כאשר הם נתקלים בקשיים".
מרתון סובב עמק בו ניצחה נאורי הינו מרוץ שטח אתגרי שהתקיים כולו בשטח איזור הרי מנשה המרהיבים, תוך ריצה של 42.2 ק"מ בנחלים, וואדיות, עליה על פסגות הרים אשר משקיפים על נוף העמק כולו. הוא כלל 1000 מטר טיפוס מצטבר אשר העלה את רמת הקושי לאתגרית ביותר.
כמה זמן התאמנת?
"למרתון הזה התאמנתי כשלושה חודשים. אימוני ריצה בשטח ובעליות מאתגרות בעיקר בצפון הארץ. את הריצה המסכמת למרתון רצתי מקיבוץ שער הגולן לחמת גדר וחזרה ריצת 37 קמ שהיתה חוייה בפני עצמה. דרך האימונים אני מטיילת בריצה בארץ היפה שלנו".
2 צפייה בגלריה
נאורי במדי שב"ס | צילום: פרטי
נאורי במדי שב"ס | צילום: פרטי
נאורי במדי שב"ס | צילום: פרטי
איך הרגשת כשניצחת?
"ההרגשה לנצח היתה נפלאה. עד הק"מ ה30 בכלל לא ידעתי שאני ראשונה. רק כשהמארגנים עודדו אותי הבנתי שאם אמשיך בקצב הזה 12 ק"מ נוספים, אנצח..זו היתה הרגשה נפלאה. כבוד גדול להיות ראשונה מבין הנשים ועשירית מכל רצי המרתון ( תשעה גברים היו לפניי).
איך כקצינת חינוך את משלבת את הריצה המיטיבה עם האסירים?
"כקצינת חינוך אני משלבת אורח חיים בריא ומעבירה את חזוני לאסירים באגפים השונים בקבוצות כושר נפש וגוף חשיבה חיובית בהקשר לגמילה מעישון. האסירים מאוד מתעניינים בתזונה נכונה, חלבונים פחממות וכו וכן תרגילי כושר. אני משלבת ידע זה בתכני העצמה איפוק ושליטה בכעסים, קבוצות פסיכוחינוכיות אותן אני מעבירה לאסירים באגף".
מדוע בחרת לעבוד עם אסירים?
"עבודה עם אסירים מאתגרת ונותנת לי תחושה של סיפוק בחווית רגעי ההצלחה של האסירים. אני מאמינה כי כל אדם יכול להשתפר, לתקן ולהתקדם בחייו, גם אסירים בבתי הסוהר כי בסיומו של יום הם משתחררים וחוזרים לחיי החברה והמשפחה , הספורט מהווה עוד אבן דרך בשיקום חושף את האסירים לשגרה נכונה ורותם אותם לפעילות משקמת חינוכית ובריאה".
נאורי מבטיחה שההשקעה משתלמת ומובילה להצלחה, "אני שמחה שבצד עבודה מאתגרת אני מקיימת אורח חיים בריא, ספורטיבי ומגיעה להישגים".