בשל ירי רקטות מרצועת עזה הלימודים בדרום ובגוש דן לא יתקיימו הבוקר (שלישי) ורק מקומות עבודה חיוניים ייפתחו. בהתאם להערכת מצב אלו הם הנחיות פיקוד העורף:
עדכון לשעה 10:15: דובר צה"ל מסר כי באזורים השפלה, דן וירקון ניתן לצאת לעבודה במידה וקיים מרחב מוגן תקני שניתן להגיע אליו על פי זמן ההתגוננות.
בהישמע אזעקה יש להיכנס למרחב מוגן בהתאם לזמן העומד לרשותכם, בין אם ממ"ד, ממ"ק, מקלט, חדר מדרגות פנימי או חדר פנימי מוגן. לשוהים בחוץ יש להיכנס למבנה קרוב. בזמן נסיעה, יש לצאת מהרכב ולהיכנס למבנה או למחסה. אם לא ניתן, יש לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים. יש להישאר במרחב המוגן 10 דקות. על נהג אוטובוס בכביש בין עירוני לעצור בהישמע אזעקה ולפתוח את הדלתות. על הנוסעים להתכופף מתחת לקו החלונות ולהגן על הראש באמצעות הידיים. לאחר 10 דקות ניתן להמשיך בנסיעה. בצירים עירוניים על הנהג לעצור בצד הדרך ולפתוח את הדלתות, ועל הנוסעים לרדת ולהגיע למבנה קרוב במידה שיש כזה. במידה שלא, ניתן לרדת מהאוטובוס, להתכופף מתחת לקו חלונות ולהגן על הראש באמצעות הידיים.
1 צפייה בגלריה
מקלט ציבורי | זמן התראה: דקה וחצי | צילום: קובי קואנקס
מקלט ציבורי | זמן התראה: דקה וחצי | צילום: קובי קואנקס
מקלט ציבורי | זמן התראה: דקה וחצי | צילום: קובי קואנקס
בחירת מרחב מוגן
את המרחב המוגן יש לבחור בהתאם לזמן העומד לרשותנו מרגע הישמע אזעקה לפי סדר העדיפויות:
ממ"ד (מרחב מוגן דירתי) או ממ"ק (מרחב מוגן קומתי) הם הבחירה המועדפת.
מקלט: מקלט בבניין משותף – בתנאי שהמקלט פנימי ונמצא בתוך הבניין ובתנאי שניתן להגיע אליו דרך חדר מדרגות פנימי ללא תלות בזמן ההתרעה. מקלט ציבורי – בתנאי שניתן להגיע אליו תוך פרק הזמן הנדרש מרגע הישמע אזעקה.
חדר מדרגות פנימי: דיירי הקומה העליונה המתגוררים בבניין בן יותר משלוש קומות במבנה ללא ממ"ד, ממ"ק או מקלט פנימי - ירדו שתי קומות ויישארו בחדר המדרגות. בבניין בין יותר משלוש קומות, כל קומות חדר המדרגות מוגנות פרט לקומת הקרקע ושתי הקומות העליונות. דיירי הקומה העליונה המתגוררים בבניין בן שלוש קומות במבנה ללא ממ"ד, ממ"ק או מקלט פנימי, ירדו קומה אחת ויישארו בחדר המדרגות. בבניין בן שלוש קומות קומת חדר המדרגות המוגנת ביותר היא הקומה האמצעית (קומה שנייה).
באין ממ"ד, ממ"ק, מקלט או חדר מדרגות פנימי, יש לבחור חדר פנימי שבו מינימום קירות חיצוניים, חלונות ופתחים.
אין לבחור מקלחת או שירותים, יש להתרחק מקרמיקה, חרסינה וזכוכיות שעלולות להתנפץ. אזרחים נדרשים לא להימצא ברחבת הכניסה לבניינים, כיוון שקיים סיכון לרסיסים והדף כתוצאה מנפילות טילים בסמוך לבניינים. בחירום, השאירו את דלת הכניסה פתוחה לטובה הציבור השוהה בחוץ.
מקומות עבודה שאינם חיוניים לא ייפתחו היום. משירותי בריאות כללית נמסר כי לאור המצב הבטחוני רק מרפאות ממוגנות יפעלו היום במתכונת רגילה באזורים: הדרום, תל אביב, אזור המרכז וגוש דן. בשאר האזורים הפעילות כהרגלה. ממכבי שירותי בריאות נמסר כי השירותים פועלים כסדרם למעט טיפת חלב נס ציונה, מרפאת שחפת ברחובות, מעבדת רמת יוסף בבת ים, מכון התפתחות הילד ברחוב צאלים בחולון.
קו הסיוע של נט"ל תמיכה וסיוע נפשי לנפגעי חרדה זמין 24/7 במספר 1-800-363363.
הנחיות נוספות תוכלו למצוא באתר פיקוד העורף.