2 צפייה בגלריה
המחאה בישיבת בנתניה | צילום: פרטי
המחאה בישיבת בנתניה | צילום: פרטי
המחאה בישיבת בנתניה | צילום: פרטי
פעילים למען זכויות בעלי החיים בנתניה, מוחים כבר למעלה משנה על מצב בעלי החיים בעיר. לטענתם, לפני הבחירות לרשויות המקומיות שנערכו בשנה שעברה, חברי מועצה רבים הבטיחו לדאוג לשיפור במצבם של בעלי החיים, אך לאחר שהושלמה בניית הקואליציה, אף אחד מהם לא משתף יותר פעולה עם הפעילים ולא ניאות להעלות את הנושאים שהפעילים מציפים בפניהם לדיונים בישיבות המועצה.
בעקבות כך, הגיעו כ-60 מהפעילים לשיבת המועצה האחרונה בעיר וניסו בעצמם להעלות את דרישותיהם. הישיבה הופסקה לעשר דקות, עד שהפעילים עזבו את המקום.
"מצב בעלי החיים בנתניה הוא בכי רע", אומר ניר גרינברג, אחד הפעילים, "בכל פינה בעיר ניתן לראות חתולים חולים ורעבים, במצב נוראי. מערכת העיקורים והסירוסים בנתניה לא מתפקדת כראוי, אין חתוליה מסודרת בעיר ולכלביה אין גג. יש תושבים אכפתיים שמטפלים בחיות האומללות הללו, אבל עם כל הרצון הטוב שלהם הם לא מצליחים לעמוד כספית ונפשית בנטל ואין להם את היכולת לטפל בכולם".
צילום: ניר גרינברג
הפעילים טוענים, כי בתקופה שלפני הבחירות לרשויות המקומיות שנערכו בשנה שעברה, רבים מחברי המועצה פגשו אותם בחוגי בית והבטיחו להתייחס לדרישותיהם בנושא בעלי החיים, אלא שמאז שנבחרו, איש מהם לא משתף עמם פעולה. "לפני חמישה חודשים אושר בעירייה תקציב לעיקורים וסירוסים על סך 100 אלף שקלים שלא נעשה בו שימוש עד היום, ביקשנו מכמה חברי מועצה להעלות שאילתא בנושא אבל הם לא נענו. ביקשנו לא פעם להיפגש עם ראש העיריה, עם מנכ"ל העיריה, עם גורמים בעירייה שיכולים לקבל החלטות. יש לנו אפילו תכנית אסטרטגית לפעולה שתשנה את המצב באופן מהותי, אותה רצינו לפרוש בפניהם, אבל פשוט לא קיבלנו שום מענה. נראה שלאף אחד מהם לא באמת אכפת מבעלי החיים".
הפעילים מסבירים, כי יש להם חמש דרישות עיקריות: להעביר את העבודה על העיקורים והסירוסים של חתולי הרחוב מחברת קבלן למרפאה ייעודית לעיקורים וסירוסים, בה יעבדו עובדי עירייה תחת פיקוח; לבנות גג לכלביה העירונית שפועלת ללא גג משנת 2013; להקים חתוליה שתעניק מענה רפואי לחתולים פצועים וחולים ותהווה מען לתושבים שמצאו חתולים שזקוקים לעזרה; להעסיק וטרינר עירוני שעבר קורס פיקוח ייעודי כנגד פגיעה והזנחה של בעלי חיים, שתהיה לו את היכולת לאכוף פגיעה בבעלי חיים; ולהגדיל את כמות הווטרינרים במחלקה הווטרינרית בעיר.
2 צפייה בגלריה
המחאה בישיבת בנתניה | צילום: פרטי
המחאה בישיבת בנתניה | צילום: פרטי
המחאה בישיבת בנתניה | צילום: פרטי
את הדרישות הללו, ביקשו הפעילים להשמיע בישיבת המועצה האחרונה. "הגענו קבוצה של שישים פעילים ולא נתנו לנו להיכנס עד שראש העירייה עזבה את המועצה, כנראה שהיא פחדה לעמוד מולנו ולהסתכל לנו בעיניים. כשנכנסו, שאלנו את חברי המועצה את השאלות הקשות, הצגנו להם את הדרישות שלנו, דיברנו מדם ליבנו אבל הם פשוט ישבו מולנו באדישות ולא ענו לנו."
בסופו של דבר, הווילון בחדר הישיבות נסגר על הפעילים והישיבה הופסקה ל10 דקות, עד שהם עזבו את המקום. "עצוב לנו שנבחרי הציבור שלנו לא מבינים את עומק הטרגדיה ושיש ניתוק טוטאלי מהנושא החשוב הזה", אומר גרינברג.
מעיריית נתניה נמסר: "ראשית נדגיש כי כלביית נתניה המכונה "כלבלביית ג'יגיו" שנחנכה ב-2013, נבנתה בהקפדה לרווחת בע"ח והינה מהיפות והמטופחות בארץ, כמו כן מקיימת העירייה בשיתוף עמותת 'הרצליה ונתניה אוהבות חיות' ימי אימוץ מיוחדים, לרבות עידוד התנדבות בכלביה.
"בשבוע שעבר התקיימה פגישה בין ראש מינהל אכיפה פיקוח ובטחון אלון אהרון, הווטרינר העירוני ד"ר לואיס הורנשטיין וצוותו ופעילים למען זכויות בעלי חיים. במסגרת הפגישה סוכם, בין היתר, כי יתקיימו עיקורים וסירוסים במשך חמישה ימים בשבוע, תוגבר האכיפה על האכלת חתולי רחוב במזון שאינו מותאם, יתווספו פינות האכלה, חלוקת העיר לאזורים כאשר לכל אזור אחראי פעיל, בניית 10 תאים נוספים לכלביה, התקנת מחסה בתאים ועוד".