הורים שילדיהם לומדים בגן העירייה "הדר", ברחוב שמורת נחל דולב, טוענים, כי המבנה אינו משמש רק כגן ילדים. "לתדהמתנו גילינו, כי במהלך השבת והחגים, הגן משמש כבית כנסת של הקהילה הצרפתית בשכונה, בלי אישור העירייה", אומר ההורה ודים טיפליצקי.
"לאחר כמה סופי שבוע, התחלנו לגלות את ההשלכות של פעילות זו. מדי יום ראשון אנו נוכחים לדעת כי תנאי התברואה והניקיון בגן ירודים. השירותים מלוכלכים, כתוצאה משימוש של גברים מבוגרים המתפללים במתחם. רצפת הגן מטונפת ומלאה בוץ".
1 צפייה בגלריה
גן הדר. "המתחם פרוץ" | צילום: אלבום פרטי
גן הדר. "המתחם פרוץ" | צילום: אלבום פרטי
גן הדר. "המתחם פרוץ" | צילום: אלבום פרטי
טיפליצקי מוסיף: "חפצים ומתקנים של הגן מוזזים ונשברים מדי שבוע, בעקבות שימוש המוני במקום. הבענו את התנגדותנו בפני מנהלת הגן, אך הוסבר לנו כי מדובר בהסדר שקיבל את אישור העירייה".
ההורים טוענים, כי בסוף השבוע אחת האימהות הותקפה על ידי כמה מן המתפללים שיצאו מבית הכנסת. האם הגישה תלונה רשמית למשטרה.
ההורים חוששים מהימצאותם של מבוגרים במבנה שילדיהם מבלים בו את רוב שעות היום. "לא מן הנמנע שהמפתח לגן הילדים מחליף ידיים בין אנשים נטולי סמכות ואחריות. יש סכנה לשלומם של הילדים", טוענים ההורים.
אחד ההורים הוסיף: "על פי הנחיות משרד החינוך והמשטרה, המפתח יכול להימצא רק בידי צוות הגן. מיותר לציין, שהמתפללים אינם מוודאים שלא נכנס איש זר למבנה, ואין להם כלים לבצע סריקות בתום השימוש", אומר טיפליצקי. "הגן של ילדינו הפך למתחם פרוץ ואף לשירותים ציבוריים. ההסדר הזה גורם לכך שגן של ילדים רכים, שאמור להיות מקום נקי, סטרילי ובטוח, הפך לשטח הפקר. אין שום פיקוח על האנשים שבאים להתפלל בבית הכנסת המאולתר הזה בשטח גן הילדים".
ההורים טוענים, כי ערכו בירור שבסיומו עלה כי העירייה כלל אינה מודעת לנושא, וכי הגן אינו נמצא ברשימה של הגנים שקיבלו אישור להפעיל בית הכנסת בשטחם.
ההורים חתמו על עצומה שבה הם מבקשים להפסיק את הפעלת בית הכנסת בשטח גן הילדים "הדר".
מהעירייה נמסר: "בית הכנסת החל לפעול בלי אישור העירייה. העירייה פועלת לסגירתו וכבר בשבת האחרונה, הציבור לא התפלל במקום, כאשר ניתן למתפללים מועד לפינוי הציוד".