2 צפייה בגלריה
ציר התנועה בהרצל בנתניה| צילום: אסף פרידמן
ציר התנועה בהרצל בנתניה| צילום: אסף פרידמן
ציר התנועה בהרצל בנתניה| צילום: אסף פרידמן
שינוי אחד קטן בשדרות הרצל, גורם לאחרונה לכעס ומרמור בקרב נהגי נתניה.
לאחרונה שונה הרמזור בפינת הרחובות הרצל ושדרות בנימין (רמזור מספר 37), כך שרק נתיב אחד יוביל קדימה, ושניים מתוך השלושה יפנו לכיוון קניון השרון והיציאה מהעיר.
מדובר לכאורה בשינוי קטן אך בני, נהג מונית במוניות לניאדו נרקיס בנתניה, מספר שהנסיעה בתוך נתניה נהייתה בשבועות האחרונות לסיוט שכמוהו הוא אינו זוכר. כנהג מונית נסיעה בתוך העיר יכולה לקחת מעל חצי שעה, והדבר למעשה כבר אינו רווחי.
הבעיה התחילה על פי בני וחבריו נהגי המונית, שמבלים שעות רבות בכבישי נתניה, מאז ששונה הנתיב הציבורי בכביש החוף לנתיב לשני נוסעים ומעלה. אפליקציית "וויז" מורה לנהגים להיכנס לנתניה דרך מחלף איינשטיין על מנת לעקוף את הפקק בכביש החוף, והתוצאה היא שכל העיר נתניה פקוקה, מצפונה בקריית צאנז ועד דרומה בפולג - עיר ימים.
2 צפייה בגלריה
 צילום: אסף פרידמן
 צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
השינוי הנוסף שעשתה העירייה ברמזור 37, המנתב את התנועה כך ששני נתיבים מתוך שלושה יפנו ליציאה לעיר ורק אחד לכיוון דרום העיר, כנראה ניסה להלחם בפקקים החדשים שנגרמו עקב התנועה החדשה שנכנסה לנתניה בניסיון לעקוף את הפקקים בכביש החוף, אבל יצר בעיה קשה לתושבי נתניה שמנסים לחצות את עיר.
מאז השינוי שעשתה העירייה באחד הצמתים הראשיים בעיר, הפקקים אפילו קשים יותר. "השבוע האחרון נוראי", אומר בני, "מקריית צאנז לתחנה המרכזית תזמנתי כרגע 31 דקות. לפני שנתיים הייתי מגיע בזמן הזה לראשון לציון ואני לא מגזים. הפקקים מגיעים לרחובות ברנר וסוקולוב שבצפון העיר, ואפילו לכבישים הצרים שמקבילים לים, זה בלתי נתפס.
"רוב התנועה בצומת הזאת ממשיכה ישר, לתוך העיר, לכיוון דרום העיר, ולא לכיוון היציאה. זה לא הגיוני שיש עכשיו רק נתיב אחד למי שרוצה לחצות את העיר", אומר בני, "אין עם מי לדבר... פנינו ל106, והם אמרו לנו להציף את הבעיה למהנדס העיר בתקווה שהרמזור ישונה בחזרה. כבר לא שווה לי לקחת נסיעה בתוך העיר.
"אם היה עולה מסוק ומלצלם את נתניה מלמעלה – לא הייתם מאמינים איך התנועה נראית... כל צירי התחבורה לאורכה סתומים, אפילו הציר שמקביל לים, כי אנחנו מנסים לברוח מצירי התנועה הראשיים".
בני מזהיר שהוא וחבריו צופים קטסטרופה של ממש כשיגיע החורף, והכבישים יהיו מוצפים מים, מה שבכל שנה ידוע שמעט עוד יותר את התנועה. "קשה לי לדמיין מה יקרה פה כשירד גשם, אלוהים ישמור, יהיה פה גיהנום. הכניסו את העיר שלנו למצב הזה בלי שביקשנו, אבל זה עוד יגיע לפיצוץ נוראי. אני נוהג למעלה מארבעים שנה בעיר ודבר כזה לא זכור לי. לא זזים פה. זה יתפוצץ במוקדם או במאוחר".
מעיריית נתניה נמסר: "תכנית הרמזור בצומת הרצל/ויצמן/ בנימין עודכנה בהתאם לשדרוגים המבוצעים באזור (ברח' הרצל ורח' היהלום) תוך דגש על בטיחות הולכי רגל. עם זאת, נושא תפקוד הצומת נמצא בבדיקה וזאת לאחר קבלת תלונות בנוגע לזמני הפינוי".