על רקע הודעת מרכז השלטון המקומי על כוונתו להשבית את כלל הרשויות המקומיות בישראל ביום חמישי הקרוב (7.11), יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד שלח אתמול (ב') מכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר האוצר משה כחלון ולשר הפנים אריה דרעי, ובו קרא להם להתערב במניעת במשבר החמור ברשויות המקומיות.
1 צפייה בגלריה
צילומי אילוסטרציה: אלעד גרשגורן
צילומי אילוסטרציה: אלעד גרשגורן
צילומי אילוסטרציה: אלעד גרשגורן
אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון כלל הרשויות המקומיות ישביתו את מערכת החינוך (בתי ספר וגנים) פינוי אשפה אשפה. עוד יושבתו שירותי הרווחה וניידות השיטור העירוני, לא יירשמו דוחות חניה ולא תהיה קבלת קהל.
"המציאות הפוליטית המורכבת שנכפתה על כולנו בשנה האחרונה ממשיכה לגבות מחיר ומי שממשיך לשלם על כך ביוקר הם אזרחי מדינת ישראל. הקיצוצים הנרחבים בתקצוב הרשויות המקומיות, אשר נוצרו על רקע הוואקום השלטוני, פוגעים בפעילות הרשויות ומאיימים להכניע את כושרן לספק שירותים בסיסיים לתושבים. זו שעת מבחן למנהיגות וחובתכם להתערב לאלתר על מנת למנוע משבר עמוק", כתב בר-דוד.
בסיום המכתב כתב יו"ר ההסתדרות כי "מתוך תחושת אחריות עמוקה, הן למצב ברשויות המקומיות והן לעתידה של מדינת ישראל, אני מודיע בכך כי ההסתדרות בראשותי תעניק רוח גבית לרשויות ולמועצות במאבקן לתקצוב ראוי. ככל שלא יימצא פתרון מיידי והולם למצב, נפעל בכל הערוצים שעומדים לרשותנו על מנת לתמוך בצעדים הצפויים שעליהם הכריז מרכז השלטון המקומי".