2 צפייה בגלריה
פלאפל טובה. צילום: עדי ארצי
פלאפל טובה. צילום: עדי ארצי
פלאפל טובה. צילום: עדי ארצי
פלאפל טובה ברחוב שמואל הנציב 13 בנתניה הוא מוסד ותיק (נוסד ב- 1952) ומפורסם בזכות הכדורים הזהובים והפיתה הרכה. כשאנחנו מגיעים יש תור ארוך של אנשים שמחכים למנה. אבל השבוע, בעקבות פוסט של גילי גולן שקיבל עשרות אלפי לייקים בפייסבוק, הם התפרסמו בזכות משהו אחר.
"צדיקים", "נתנייתיות במיטבה!", אמרו התגובות, למה שכתב גולן בעקבות ביקורו בפלאפל.
"הבנות שלי רצו פלאפל לארוחת צהריים. לקחתי אותם ל'פלאפל טובה' בנתניה", כתב גולן. "אף פעם לא ביקרתי במקום. נכנסנו, אני מסתכל על התפריט ושמתי לב שכתוב למטה 'למי ששכח כסף או חסר, טובה תאכיל אותו בשמחה'. שאלתי את בעל הבית מה הכוונה? אז הוא אמר לי 'למי שאין כסף אוכל כאן בחינם'. באותה שניה שהוא הסביר לי זאת וללא כל שליטה התחלתי לבכות, בכי בלתי ניתן לעצירה. התרגשתי כשבמוחי רצה המחשבה איך זה יכול להיות שבעולם חומרני כשלנו יש עדיין אנשים שכסף זה לא הכל בשבילם. שלא שופטים אותך ע״פ הארנק. שמעניקים לעני ברוחב לב וללא משוא פנים . וואו! תודה לכם, נתתם לי כח להיות בנאדם יותר טוב!".
בפלאפל טובה, התרגשו מאוד מתגובתו של גולן. "הוא הסתכל על השלט, ושאל אותי בשביל להבין, אם באמת מי שיצטרך יקבל מזון בחינם", אומר לירן קלה, שעובד במקום כבר שבע שנים. "אמרתי לו, ברור! בעל הבית שלי אומר שאין דבר כזה שבן אדם יוצא מכאן בתחושת רעב. התגובה שלו הפתיעה אותי, הוא פרץ מולי בבכי".
2 צפייה בגלריה
פלאפל טובה. צילום: עדי ארצי
פלאפל טובה. צילום: עדי ארצי
פלאפל טובה. צילום: עדי ארצי
נזקקים מכירים את העניין וממש באים לאכול כאן?
"יש כאלה, אנחנו בית בשבילם ואנחנו מקבלים ומחבקים באהבה. ויש גם אנשים מן השורה שעושים טעויות אנוש, למשל בחור שבא ואומר לי 'אוי שכחתי את הארנק בבית'. אז אין בעיה, אח שלי, הכל טוב, תביא לי פעם הבאה. בנאדם זה בנאדם וזה ערך עליון. כיף שחיבקו אותנו חזרה והפיצו את זה".
הופתעת מתגובות?
"ברור", אומר לירן בחיוך, ומוסיף "אולי לא הופתעתי כמו שיותר התרגשתי".
אז זה הסוד של הפלאפל?
"המשפחתיות הזאת זה לבנה משמעותית באהבה של הקהל שלנו, וכמובן שכל בוקר דואגים שהכל טרי והפרודוקטים ברמה הגבוהה ביותר".
בשלט ישנה מנה שנקראת תסביך, מה זה תסביך?
"יש לנו כאן שתי מנות, פלאפל וסביך. אז החלטנו להיות יצירתיים ולשלב אותן יחד".
מה הולך יותר?
"חד משמעית פלאפל".