1 צפייה בגלריה
צילום: נתיבי איילון
צילום: נתיבי איילון
צילום: נתיבי איילון
זה היה מהיר: יממה בלבד לאחר שיצא אל הדרך, החליט אחר הצהריים שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', בעצה אחת עם בכירי משרדו, לבטל חלק מהמקטעים בנתיב השיתופי (נתיב פלוס) באיזור מחלף פולג על מנת למנוע עומסי תנועה.
כזכור, מיזם "נתיב פלוס" שהחל לפעול אתמול (ראשון) בכביש החוף, הפקיע למעשה את אחד הנתיבים ונתן עדיפות למכוניות שנוסעים בהן יותר מאדם אחד. בעקבות כך - עומסי התנועה הורגשו בשטח. הדבר עוזם זעם וכעס בקרב הנהגים והתושבים שנאלצו להשתרך בכביש וגרם אף לראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר להגיב וכך גם לחברי מועצה. פיירברג-איכר דרשה בפנייה לשר התחבורה לבטל לאלתר את הנתיב, והיום השיגה את מבוקשה, לפחות באופן חלקי.
בהודעה שהוציא סמוטריץ' הוא הסביר על המהלך העדכני לגבי הכביש המדובר באיזור נתניה: "אחד הנושאים הבעייתיים שזיהינו הוא העומס הרב סביב מחלף פולג בכביש החוף. עומס שהשפיע על תושבי נתניה ועל משתמשי הנתיב המיוחד. במהלך הערכת המצב בחנו חלופות לשיפור והחלטנו על הסדרי תנועה משלימים שיבוצעו בעזרת השם עוד הלילה.
"הנת"צ (נתיב התחבורה הציבורית) הקיים באזור המחלף ליוצאים מנתניה ממערב (אזור שכונת פולג, עיר ימים) לדרום (לכביש החוף) יבוטל, וכלל משתמשי הדרך יוכלו לנסוע בשני הנתיבים מנתניה עד תחנת האוטובוס בגשר אודים. בנוסף, התנועה מכביש 553 מזרח ליוצאים במחלף פולג אל כביש החוף לכיוון דרום תתמזג עם שני הנתיבים ממערב נתניה עד להשתלבות עם הנתיב המיוחד, מעט צפונה למחלף וינגייט (באופן הזה ההשתלבות תתבצע במקטע שבו מהירות הנסיעה גבוהה יותר ועל פני מקטע ארוך יותר, באופן שבו אנחנו מעריכים שהיא תתבצע חלק יותר ועם פחות הפרעה לנוסעים בכביש החוף)".