מדרכה פגומה הגיעה לבית המשפט: אישה שנפלה לבור כשצעדה ברחוב בנתניה תבעה את העירייה וקיבלה החודש כפיצוי סכום גבוה של 140 אלף שקל.
המקרה עצמו אירע לפני כ-7 שנים, עת צעדה האישה ברגל בדרכה לעבודתה ברחוב ספיר בנתניה לכיוון רחוב שוהם. בעודה צועדת על המדרכה נתקלה רגלה בבור במדרכה, היא מעדה ונפלה, ונפגעה במרבית איבריה ובעיקר בברך ימין.
מייד לאחר התרחשות התאונה התקבצו מספר אנשים במקום, חלקם הגישו עזרה לאישה ואף פינו אותה ממקום התאונה למונית שהגיעה למקום והובילה אותה לקבלת טיפול רפואי דחוף בבית חולים לניאדו.
בבית חולים לניאדו נקבע שיש שבר בברך ימין והוחלט על אשפוזה. היא עברה גם ניתוח לקיבוע השבר ושוחררה לאחר 11 יום.
בכתב התביעה נטען כי בעקבות התאונה סובלת האישה ממוגבלות תפקודית קשה שמשפיעה על תפקודה בחיי היום יום כך שהיא מתקשה ללכת זמן ממושך, לנעול נעליים, לעלות ולרדת במדרגות, צליעה, ועוד. היא לא מצליחה למלא את צרכיה וחובותיה במישור האישי ובמישור המשפחתי, ואף הפכה לאישה הסובלת ממצב רוח ירוד וממצב נפשי קשה מרבית הזמן.
1 צפייה בגלריה
עו"ד יהודה אדרי. צילום: פרטי
עו"ד יהודה אדרי. צילום: פרטי
עו"ד יהודה אדרי. צילום: פרטי
לאורך כל התקופה מאז היא עברה טיפולים רפואיים כולל טיפולי פיזיותרפיה ונעדרה תקופה ממושכת מעבודתה.
החודש, לאחר הצעת בית המשפט לסיים את התיק מחוץ לכתלי בית המשפט, נחתם הסכם מול עיריית נתניה והסתיים בכך שהעירייה שילמה לאישה פיצויים בסך 140,000 שקל.
"העירייה חויבה לשלם לתובעת מאחר ולא דאגה לביטחון האזרחים הנעים על מדרכות העיר, לא דאגה לתחזוקה נכונה של המדרכות ולא לדרכי מעבר בטוחים ונוחים לשימוש", סיכם פרקליטה של האישה, עו"ד יהודה אדרי.