רס"ן איליה פוקראס, משרת כמפקד גף באופק, מתגורר בקדימה צורן
איליה, בן 33, עלה בגיל 4 מאוקראינה לארץ יחד עם משפחתו. הוא התגייס ליחידת אופק, וכאשר יצא לקורס תכנות הכיר את טל, שלימים נהייתה בת זוגתו ואשתו. הם התחתנו בזמן שירותם המשותף ביחידת אופק, וטל השתחררה לפני כ-5 שנים בדרגת סרן. כיום טל מתכנתת בהייטק, והם הורים לילד אחד ולכלב.
בתפקידו הנוכחי איליה הוא מפקד גף קרן אור ביחידת אופק- מנהל ומפקד על תהליך הפיתוח של הקשר המבצעי של חיל האוויר. במהלך השירות היה מפקד גף תשתיות אפליקציה, לפני זה ביצע מגוון תפקידים בתשתיות.
2 צפייה בגלריה
סרן איליה פוקראס | צילום: דו"צ
סרן איליה פוקראס | צילום: דו"צ
סרן איליה פוקראס | צילום: דו"צ
איליה מספר כי הוא מתרגש מאוד מקבלת ההצטיינות, ושזוהי הפעם השנייה שבוחרים בו כמצטיין - "אני מעריך מאוד את היחס וההערכה של המפקדים ביחידה, אופק זה מקום מאוד מיוחד והשירות שלי משמעותי מאוד בשבילי".
בזמן 'צוק איתן' פיקד איליה על גף ביחידה, וזוהי אחת החוויות המשמעותיות ביותר שחקוקות לו מהשירות.
סמל רועי פרץ מכפר יונה, מצטיין מח"ט 7
סמל רועי פרץ משמש כע' קצין אג"ם, הוא מצטיין מפקד חטיבה 7. בתפקידו בחטיבה משמש כע' קצין אג"ם.
החוויה מרכזית שלו מהשירות היא לדבריו שירות משמעותי בגדוד מבצעי. "זכיתי להיות בכלל הגזרות ממצרים ועד לבנון, עברתי המון אירועים מבצעים בשירות בעזה, סוריה ולבנון. האירוע העיקרי שחוויתי זה ההפעלות לעזה ואיום נ"ט בלבנון וגם בסוריה. התחביבים המרכזיים שלו מחוץ לחייו הצבאיים, הם ספורט ולטייל.
2 צפייה בגלריה
סמל רועי פרץ | צילום: דו"צ
סמל רועי פרץ | צילום: דו"צ
סמל רועי פרץ | צילום: דו"צ
על קבלת ההצטיינות הוא אומר שמדובר במעמד מאוד מרגש: "קבלת תעודת מצטיין מהווה עבורי תחושת שליחות ומחויבות לבצע את המשימות שלי בצורה הכי טובה שיש. אין ספק שקבלת ההצטיינות מאוד משמחת אותי ויש מי שמעריך את עבודתי הקשה. אין ספק שקרדיט להצלחתי מגיע לחברים שלי, משפחתי והמפקד שלי סרן דן מרון שתמכו בי לאורך כל הדרך".