1 צפייה בגלריה
קריית השרון. צילום: נמרוד גליקמן
קריית השרון. צילום: נמרוד גליקמן
קריית השרון. צילום: נמרוד גליקמן
ראש מועצת אבן יהודה, אבי הררי, הודיע כי אבן יהודה תתנגד בוועדות התכנון למיניהן לארבע תוכניות בנייה שעיריית נתניה מקדמת בימים אלה. לטענתו, במקרה שהתוכניות יאושרו, תיווצר תוספת עצומה של תנועת כלי רכב באזור אבן יהודה, שתגרום פקקי ענק, זיהום אוויר ובעיות בטיחות.
לדבריו, הותכניות אינן מציעות לבעיות האלה מענה הולם. עיריית נתניה, מקדמת בימים אלה בוועדות התכנון ארבע תוכניות, המוסיפות כמות גדולה של יחידות מגורים ושטחי תעשייה ומסחר: תוכנית מתחם ה"בננה" ממזרח לקריית השרון, המבקשת תוספת של כ-3,500 יחידות דיור; תוכנית אילנות, שמבקשת להוסיף 1,600 יחידות דיור ו-180,000 מ"ר למסחר מדרום לקריית השרון; תוכנית אורדן, שמבקשת להוסיף 1,000 יחידות דיור ו-285,000 מ"ר מסחר לאזור התעשייה, ותוכנית אזור תעסוקה מטרופוליני משני, שמבקשת לאפשר פיתוח נוסף באזור התעשייה.
הררי מתכוון להגיש התנגדות בכל ועדות התכנון למיניהן לתוכניות הבנייה המוצעות, בנימוק שהן עלולות להוסיף עומסי תנועה נוספים על אלה שתושבי השרון בכלל, ותושבי אבן יהודה בפרט, סובלים מהם. בנוסף ציין, כי התוכניות מקודמות כל אחת בנפרד, וכי לא הוצגה כל הסתכלות בראייה אזורית.
הררי מציין, כי במשך עשרות שנים, אלפי כלי רכב חוצים בכל יום את אבן יהודה בדרכם מיישובי המזרח: כפר יונה, עמק חפר, פרדסיה, קדימה-צורן ולב השרון אל כביש החוף, ולכיוון ההפוך. לדבריו, כלי הרכב הנכנסים והיוצאים מהמושבה מפריעים לחיי היום-יום של התושבים, ופוגעים באיכות החיים, מגבירים את זיהום האוויר ואת הפקקים.
עוד מוסיף הררי, כי אבן יהודה אינה מתנגדת לפיתוח ולבניית יחידות דיור, אך מצפה שתוכניות הבנייה יתנו מענה תחבורתי הולם.
כמו כן, הוא מזכיר, כי הוא פועל לפתרון בעיות התנועה והתחבורה באזור, באמצעות קידום תוכנית כביש 561 שמתוקצב ב-360 מיליון שקלים.
"תוספת של אלפי יחידות דיור באזור השרון, בלי קידום פתרונות תחבורתיים כגון סלילת כביש 561, הקמת מחלף אילנות ושדרוג מחלף בית ליד (כביש 57), יחריפו את האסון התחבורתי, את הסכנה הבטיחותית, את עומסי התנועה ואת הפקקים שמהם סובלים התושבים", מסר הררי.
מעיריית נתניה נמסר: "העיר חצתה לאחרונה את רף רבע מיליון תושבים ואכן ממשיכה להתפתח ולהתרחב - הן במזרחה והן במרכזה, תוך הרחבת התשתיות הנלוות בד בבד. כך, תוכנית הבננה שצוינה מוסיפה כביש עוקף חדש במזרח העיר, מוטה תחבורה ציבורית וכולל מסוף תח"צ בחלקה הצפוני של התכנית, לצד היקף נרחב של שטחים פתוחים.
"כך גם תוכנית אנ"מ אילנות, אשר לצד הקמת שכונת מגורים חדשה ואיכותית, מוסיפה מסגרת סטטוטורית להקמת בית חולים בעתיד ובכך לענות על צורך אסטרטגי ארצי ואזורי, מרחיבה את אזור הנופש המטרופוליני אילנות, כל זאת תוך הישענות על תחנת רכבת המתוכננת בימים אלו בסמוך לאיצטדיון ועל כביש 561 שאושר לאחרונה בוועדה המחוזית ועתיד ליצור חיבור חשוב נוסף בין כביש 4 לכביש החוף.
"נתניה כמו אבן יהודה מחויבים למהלכים תכנוניים אשר כוללים מענה לתשתיות תנועה ותחבורה, שיבוצעו בד בבד עם שטחי המגורים ובעניין זה, כמו באחרים, נשמח לשתף פעולה בעתיד, כפי שעשינו בעבר".