1 צפייה בגלריה
צילום: דוברות מכבי שירותי בריאות
צילום: דוברות מכבי שירותי בריאות
צילום: דוברות מכבי שירותי בריאות
לקראת החגים, מזמינה מכבי שירותי בריאות את הציבור הרחב להצטרף לפרויקט המתנדבים "נפגשים" ולעשות טוב עבור אלפי מטופלים עריריים, חולים או מרותקים לביתם, כדי שאף אחד לא ישאר בודד בחג. מיקי זריצקי ורוחי לוי מנתניה, מתנדבת ומטופלת מכבי, בהתאמה, אשר השתתפו בפרויקט בשנה שעברה מצאו בו לא רק "משהו לנשמה", לדבריהן, אלא גם חברות אמיתית.
"נפגשים" הוא פרויקט התנדבות של מכבי שירותי בריאות אשר נועד לתת מענה לתופעת הבדידות, מתוך הכרה בכך שקשר אנושי הוא מרכיב חשוב בבריאות האדם. הפרויקט כולל ביקורי בית ותמיכה אישית בחברי מכבי הזקוקים לאוזן קשבת ולמפגש חברתי.
המתנדבים בפרויקט מגיעים לביקור שבועי בביתם של חבר או חברת מכבי ועוזרים להפיג את בדידותם. ההתנדבות יכולה לכלול כל פעילות משותפת שאפשר לבצע יחד – שיחה, קריאה, צפייה בסרט, ציור, עזרה עם המחשב, סיוע בעניינים בירוקרטיים, ליווי בפעילות גופנית וקהילתית ואפילו בילוי משותף.
האנשים שאליהם מגיעים המתנדבים הם חברי קופת חולים מכבי בגילאים שונים – קשישים, ניצולי שואה ואנשים המרותקים לביתם, חלקם עריריים, ששמחים על ההזמנות לבלות זמן עם אנשים שאכפת להם.
מיקי זריצקי (57, נתניה) היא מורה לאנגלית במשרה מלאה. היום שלה עמוס בין שיעורים, מבחנים, השתלמויות, אסיפות הורים והכנת מערכי שיעור, אבל בשנה שעברה היא החליטה שבין כל ההתחייבויות המקצועיות, היא צריכה לעשות משהו למען עצמה "החלטתי שאני חייבת משהו לנשמה. אז התחלתי לחפש מקום להתנדב בו. ראיתי שמכבי פרסמו שמחפשים מתנדבים לפרויקט אז ניגשתי והתעניינתי".
תוך חודש מיקי הגיעה לביתה של האישה אצלה היא מתנדבת. מיקי שחששה מהמעמד ומהמפגש הראשון ניסתה להכין את עצמה "חשבתי על נושאי שיחה, על דברים שאני יכולה לספר על עצמי, אולי שאלות שאני יכולה לשאול אותה. יש קצת חשש לפני. בכל זאת, מעולם לא נפגשנו".
החשש של מיקי התפוגג מהר מאוד. היא הגיעה לביתה של רוחי לוי (67, נתניה) ומהר מאוד נרקם ביניהן קשר מאוד מיוחד. רוחי, פסיכולוגית חינוכית מומחית שמשלבת ראיה של רפואה אלטרנטיבית במקצועה, מצאה שפה משותפת עם מיקי שעוסקת בהוראה. היא מספרת לה על שיטות הוראה מיוחדות ונותנת לה עצות מקצועיות.
מיקי מצידה, שחובבת טכנולוגיות וגדג'טים, גילתה לרוחי את עולם הקניות ברשת "באחד המפגשים שלנו לרוחי הייתה קשת על הראש. החמאתי לה והיא סיפרה לי מהיכן רכשה אותה וכמה זה עלה לה. נחרדתי לשמוע את המחיר ואז החלטתי לחשוף אותה בפני עולם האיביי ועלי אקספרס. יש כל כך הרבה דברים שאפשר לקנות באינטרנט בשליש מחיר, אז למה לא?".
הן נפגשות אחת לשבוע ומדברות על הכול. השיחות שלהן מפליגות בין העולם האישי למקצועי. הן משתפות אחת את השנייה, מתייעצות, צוחקות וחושפות את עולמן הפנימי אחת בפני השנייה. כשרוחי גילתה שהידע הקולינרי של מיקי מסתכם בהכנת חביתה, היא החליטה לקחת אותה כפרויקט "אני מאוד אוהבת את המטבח. אני חוקרת סוגי מאכלים ואפילו ממציאה מנות בעצמי. לימדתי את מיקי להכין מנה שאני מאוד אוהבת – חזה עוף ממולא וזאת הפעם הראשונה אי פעם שהיא בשלה משהו "מורכב". זה היה כיף לראות אותה מתמודדת עם זה וגם נהנית לטעום ולגלות שהיא הצליחה להכין משהו מעבר לחביתה" צוחקת רוחי.
הן נפגשות כבר שנה והפכו לחברות קרובות. הן משוחחות במהלך השבוע בטלפון ובהודעות ומתעניינות אחת בשלום השנייה מעבר למפגשים השבועיים "על פניו אנחנו מגיעות מעולמות שונים ואין הרבה מכנה משותף בינינו אבל עובדה היא שהיום אנחנו מתנהגות כאילו אנחנו חברות כבר שנים. אני שמחה לראות את רוחי שוחה בעולם הטכנולוגי היום, חוסכת הרבה כסף ורוכשת דברים מגניבים מכל העולם. מעבר לזה, זכיתי בחברה לחיים".
רוחי מתארת את המפגשים עם מיקי כמתנה גדולה "כנראה שעשיתי משהו טוב בחיים שלי אם שלחו לי מהשמיים את מיקי. היא חברה אמיתית ואדם מיוחד ואני שמחה על כל שיחה איתה. אני יכולה להגיד שהיכרויות מהסוג הזה יכולות לקרות דווקא במסגרות של התנדבות ולכן ממליצה בחום לכל מי שרוצה או יכול ללכת להתנדב. זה תורם לשני הצדדים וממלא את הלב בדרך מיוחדת" מסכמת רוחי.
כל המעוניין להצטרף לפרויקט נפגשים, יכול לקבל פרטים נוספים באתר האינטנרט של מכבי, בסניפים או בטלפון 03-5488511.