בחודשיים האחרונים, מדי ערב, מגיעים לכביש שבין שכונת פולג ועיר ימים עשרות מפגינים, חלקם הגדול מקהילת יוצאי אתיופיה כדי להפגין אל מול ביתה של ראש מח"ש, קרן בר מנחם. המפגינים דורשים להוציא לתקשורת סרטון המתעד את הריגתו של סלמון טקה ז"ל, אשר מוכיח לטענתם, כי השוטר שירה בבן הקהילה לא פעל מתוך הגנה עצמית. בנוסף, הם דורשים הקמת ועדת חקירה ממלכתית, שתחקור את מקרי האלימות המשטרתית בישראל.
תושבי השכונה שגרים בקרבת מקום מתלוננים על רעש בלתי פוסק, וטוענים כי ילדיהם הקטנים אינם יכולים לישון כשקריאות המגפון הרמות אינן פוסקות עד השעה 23:00 בכל לילה. בנוסף, מציבים המפגינים לאחרונה נרות נשמה וארונות קבורה מדומים על המדרכות, מייצגים לא נעימים שמפחידים את הילדים הקטנים.
קבוצת הורים לילדים קטנים שמתגוררים בשכונה יצאה ביום חמישי האחרון למפגן מחאה משלהם, הם הציבו עגלות ילדים ריקות והשמיעו ברמקול משלהם קולות של תינוקות בוכים, כעדות לקשיים שחווים ילדיהם.
"אל מול מיצג ארונות הקבורה של המפגינים, רצינו להראות איך הילדים בשכונה מרגישים כששומעים צעקות עד שעת לילה מאוחרת וגם ארונות קבורה שהיו מפחידים , הבאנו עגלות והשמענו בכי תינוקות כדי להמחיש למפגינים מה מרגישים ילדי השכונה בזמן ההפגנות", אמר תושב השכונה שנכח בהפגנת המחאה של ההורים, "חלק מהמפגינים עצרו מבולבלים והתחילו לקרוא לעברינו קריאות שונות ולהציג שלטים, לאחר מספר דקות המשיכו בהפגנה שלהם, המשטרה לא התערבה".
2 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות תושבים
צילום: באדיבות תושבים
צילום: באדיבות תושבים
יפה דינר, תושבת פולג - עיר ימים שהגיעה למחאת העגלות מספרת על הקשיים של ההורים לילדים קטנים שגרים בקרבת מקום, "רצינו להראות שיש גם את הצד שלנו, הילדים לא יכולים לצאת ולהפגין אבל הם אלה שסובלים, הרעש בלתי נסבל מהמגפון, השריקות הרמות מתחת לחלונות.
רצינו לייצג את הקושי של ילדי הגן ובהס. הורים לילדים קטנים כבר דיווחו על ילדים אלימים מחוסר שעות שינה, הם לא מצליחים להתרכז. צריך להבין שהם הנפגעים העיקריים, המבוגרים הולכים לישון ב23:00 בכל מקרה, הם לא".
האם המפגן היצירתי עזר?
"חשבנו על רעיון יצירתי ללא מגע וחיכוך. אנחנו דיירים שגרים שם עם ילדים קטנים וזה מפריע מאוד לשגרת חיינו. שכנים שראו אותי אחר כך תמכו בזה מאוד.
2 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות תושבים
צילום: באדיבות תושבים
צילום: באדיבות תושבים
אין לנו שום דבר נגד המחאה, יש לי בעיה עם הדרך שבה היא מועברת, שהיא בעיני מאוד אלימה מילולית, הם צועקים לנו, "יש לכם דם על הידיים", "אתם שותפים של קרן" מבחינתי אלימות מילולית זה הינו אך. אבל לא מדובר רק באלימות מילולית, הילד שלי בן 15 לא צריך לחזור בערב ולראות ארון קבורה וגלעד עם נרות, במשפחתי ישנם ניצולי שואה, והסיטואציה הזו לא נעימה לנו. המפגינים רק מפסידים בדרך האלימה שלהם, מפסידים אותי בתור אדם שתומך ואיכפת לו מהקהילה".
המשטרה לא התערבה בהפגנות של שני הצדדים.