2 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
מחקר חדש של פרויקט ANYWAY מבית הסדנא לידע ציבורי הצליב את מיקומי מוסדות החינוך ברחבי הארץ עם נתוני תאונות הדרכים מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ודירג את בתי ספר לפי כמות תאונות הדרכים סביבם.
במסגרת המחקר נספרו סביב כל מוסד לימודים תאונות הדרכים בין השנים 2014-2018 בהן נפגעו הולכי רגל עד גיל 19. סביבת מוסד הלימודים הוגדרה כריבוע שכל צלע שלו קילומטר ובמרכזו מוסד הלימודים. באתר שהוקם במיוחד עבור הדו״ח מוזמנים גולשים למצוא ברשימה את ביה״ס שבו לומדים ילדיהם ולחקור את סביבתו. באתר ANכגראYWAY המלא, המוצג כמפה אינטראקטיבית, ניתן לקבל מידע מורחב ואף לחקור שנים נוספות, לצפות במיקום המדויק של כל תאונה וללמוד אלו סכנות אורבות בכבישים בכל הארץ.
על פי הנתונים, סמוך ל'ישיבת תורת מנחם' נפגעו 20 איש, אחריו סמוך לבית הספר ממ"ד תחכמוני נפגעו 18 איש, וסמוך לתיכון ת""א שלוחת נתניה נפגעו 16 איש.
מטרת המחקר היא לברר מהן הדרכים המסוכנות בדרך למוסדות החינוך בישראל, להזהיר את הציבור מהסכנה בדרכים ולהביא ליצירת לחץ ציבורי כלפי הרשויות על מנת שינקטו באמצעים לשיפור התשתיות.
"המטרה שלנו היא לא להצביע על בית הספר ולהגיד שהוא יותר מסוכן מהשני, אלא להגיד: פה התרחשו הרבה תאונות, אם היו מיישמים את הצעדים של חזון אפס, רובן או כולן היו יכולות להימנע", אמרה עתליה אלון, מנהלת המחקר והפיתוח בפרויקט ANYWAY.
גל רייך, מייסד הפרויקט, אמר כי אף אחד מהצעדים של חזון אפס לא דורש תקציבים שלא קיימים ברשויות. "כבר היום ישנו תת־ניצול משמעותי של תקציבים המיועדים לשיפור הבטיחות בדרכים. תחום שגם בו אנחנו מתכוונים לטפל על ידי סיוע לרשויות במיצוי המענקים המגיעים להן".
בתי הספר הראשונים בדירוג בתוך היישוב שלהם שבסביבתם נפגעו הכי הרבה הולכי רגל בסדר יורד:
2 צפייה בגלריה
בתי הספר בנתניה שבקרבתם נפגעו הכי הרבה תושבים
בתי הספר בנתניה שבקרבתם נפגעו הכי הרבה תושבים
בתי הספר בנתניה שבקרבתם נפגעו הכי הרבה תושבים