עדי בן נחום, תושבת נתניה, הגיעה בשבוע שעבר, בצוותא עם כלבה, לפסטיבל הליצנות בנתניה. לטענתה, כשביקשה להיכנס לאירוע — המאבטחים מנעו זאת ממנה. הסיבה: הכלב שהתלווה אליה. לטענתה, יום לפני כן הגיעה למתחם עם הכלב ונכנסה למקום בלי כל בעיה.
פסטיבל הליצנות התקיים ברחוב הרצל, ובהיכל התרבות על שם ספי ריבלין בקריית השרון. במסגרתו התקיימו מופעי ליצנות, תיאטרון רחוב, הצגות ילדים ועוד.
1 צפייה בגלריה
עדי בן נחום עם הכלב. "נגרמה לי עוגמת נפש רבה" | צילום: אלבום פרטי
עדי בן נחום עם הכלב. "נגרמה לי עוגמת נפש רבה" | צילום: אלבום פרטי
עדי בן נחום עם הכלב. "נגרמה לי עוגמת נפש רבה" | צילום: אלבום פרטי
לטענת בן נחום, בכל הפרסומים על אודות הפסטיבל בשלטי החוצות, ברחבי האינטרנט ובחוברות המידע שחולקו באירוע עצמו, לא נאמר כי אסור להכניס כלבים. גם בשלט שהוצב במקום צוין שאין להכניס בקבוקים ונשק, אך לא הייתה כל התייחסות לכלבים.
"ביום שלישי נכנסתי למופעים עם הכלב והכול היה בסדר", מספרת בן נחום. "ביום רביעי עשו לי בעיות, אבל שוטרת חביבה הכניסה אותי כשהכלב היה בלי מחסום, וראיתי עוד כלבים בלי מחסום במתחם. ביום חמישי לא הרשו לי להיכנס — המאבטחים, השוטרים, וגם האחראי, והוא הפנה אותי לקבלת תשובות מהעירייה. צילצלתי למוקד העירוני כדי לקבל הסבר לכך. פעם אחת ניתקו לי את השיחה בפנים, בלי לספק תשובות. בפעם השנייה השיבו לי שהעניין באחריות המשטרה, ונתון לשיקול דעתם".
בן נחום מוסיפה: "חיכיתי כל היום לפעילות הזאת, ונגרמה לי עוגמת נפש רבה. זה היה משפיל ומכעיס מאוד, בפרט שזאת כלבה טיפולית שעובדת עם אנשים".
לדברי בן נחום, נאמר לה, כי אם היא רוצה להיכנס, שתחזיר את הכלבה הביתה או תקשור אותה בצד. "אין סמכות למשטרה להמציא נהלים שלא קיימים ולא ידועים מראש", היא אומרת. "לפי ההקלטות של שיחותיי עם העירייה עולה, שגם לא היו נהלים כאלה. בכלל, תפקיד המשטרה הוא לאכוף מה שקיים, ולא להמציא נהלים מטעם עצמה. הם התנהלו באופן לא ראוי. באתי להשתתף באירוע כמו כולם, כשאני מסתמכת על פרסומים, שאין בהם שום התייחסות לעניין בעלי חיים. נמנע ממני להשתתף כמו כולם, בלי סיבה מוצדקת, גם לאחר שהוכחתי למאבטחים, לשוטרים ולאחראי, כי מדובר בכלבה חביבה ורגועה ממש. חוויתי עוגמת נפש רבה".
ממשטרת ישראל נמסר: "הנושא אינו נמצא לפתחה של המשטרה".
מהעירייה נמסר: "מדובר בהחלטת כוחות הביטחון, לעירייה אין צד בעניין".