1 צפייה בגלריה
עד מס. צילום: מתוך אתר ynet
עד מס. צילום: מתוך אתר ynet
עד מס. צילום: מתוך אתר ynet
טרגדיה באלפים: עדי מס, צעיר בן 30 מקיבוץ מעברות הסמוך לנתניה, נהרג ביום שישי האחרון בבוקר מנפילה מהר "קן הנשרים" בגרמניה, במהלך טיפוס אתגרי באלפים הגרמנים שבדרום המדינה. כך דיווח הבוקר (ראשון) הכתב איתמר אייכנר באתר ynet. מס טיפס לבדו, אך לדברי עדי ראייה החליק מצוק ונפל באזור וואצמן שליד הגבול האוסטרי.
המשפחה המודאגת פנתה לקונסוליה הישראלית ולחברת "מגנוס", ואלו לאחר בירור קצר טענו בתוקף שהכול בסדר, ולצעיר שלום. בינתיים, כלי התקשורת בגרמניה החלו לדווח על צעיר ישראלי שנהרג, והמשפחה - שלא הסתפקה בתשובת הקונסוליה - קראה את אותם דיווחים. גם פניות חוזרות לקונסוליה העלו חרס, וזו המשיכה לטעון בתוקף שלא קיבלה כל מידע על צעיר ישראלי, אף שכלי התקשורת הגרמניים כבר פרסמו את דבר מותו.
המשפחה, שלא ויתרה, השיגה את הטלפון של תחנת המשטרה המקומית וכך גילתה - בהודעה לקונית בטלפון משוטר מקומי - על מותו של בנם. מאז מנסה המשפחה להטיס את גופתו של עדי לארץ, ללא הצלחה עד כה. לדבריהם, הם נתקלים בטיעוני פרוצדורה מנציגי שגרירות ישראל בגרמניה.
שי קדמי, גיסו של עדי, סיפר: "בגדול נאמר לנו שאין עם מי לדבר בגרמניה עד יום שני, ושזו פרוצדורה שתיקח עד יום רביעי. המשטרה בגרמניה הוציאה הודעה לתקשורת ביום שישי ב-17:30, בעוד שלנו בטלפון אמרו גם בשבת בבוקר שלא הייתה כל תאונה על ההר ושמחכים לשמוע ממנו. חיפשתי את שם ההר בטוויטר ולצערי ראיתי 3 כתבות רשמיות של אתרי חדשות גרמנים שמספרים על ישראלי בן 30 שנפל למותו. התקשרתי למשטרה בעיר ברכטסגאדן, שצוטטה בכתבה, והיומנאי היה זה שאישר לי טלפונית שגיסי הוא זה שנפל מההר".
"לצערנו, אנחנו היינו אלה שבישרו את הבשורה לשגרירות ולא להפך", אמר גיסו של ההרוג. "גופתו של עדי נלקחה לבית עלמין בעיירה סמוכה, ונאמר לנו הן על ידי בית העלמין והן על ידי גורמים בשגרירות שעד מחר בבוקר לא ניתן יהיה להתחיל בטופסלוגיה הגרמנית, ושככל הנראה רק ביום רביעי אולי נזכה לטמון אותו בישראל".
עדי מס היה בן הזקונים במשפחה יחד עם אחיו התאום רן. הגיס קדמי הוסיף: "עדי היה אדם אהוב ואוהב. הייתה בו את הניגודיות שכל אדם שואף אליה - חוסן נפשי ופיזי בלתי רגיל לצד רגישות אכפתיות ואהבה לכל שסבב אותו. סיים את איש הברזל בציריך ואינספור מרתונים, והקדיש שנה מחייו ללימוד אנגלית בשכונות העוני בברזיל ובמקסיקו. היה לוחם ביחידת העילית יהל״ם, אך איש של שלום וחמלה. אוהב חיות וצמחוני. בוגר תואר ראשון במתמטיקה וביולוגיה באוניברסיטה העברית".
ממשרד החוץ נמסר כי אזרח ישראלי בן 30 מעמק חפר נהרג ביום שישי מנפילה מגובה, עת טייל בהר "קן הנשרים" בדרום גרמניה. צוות חברת החילוץ "מגנוס", אשר החל בחיפושים אחריו, סייע למשטרת גרמניה בזיהויו. הודעה נמסרה למשפחתו. קונסולית ישראל במינכן והמחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ מסייעים בהעברתו לקבורה בישראל.