מודאגים מקרינה: פגישה שניה בנושא האנטנה הסלולרית הממוקמת צפונית למחלף נתניה, בסמוך לכביש החוף, ברדיוס של כמה עשרות מטרים מהשכונות סלע, עמידר ונווה איתמר, התקיימה השבוע בנוכחות בכירים מהעירייה ונציגי תושבי השכונות הסמוכות לאנטנה.
2 צפייה בגלריה
האנטנה הסלולרית. צילום: פרטי
האנטנה הסלולרית. צילום: פרטי
האנטנה הסלולרית. צילום: פרטי
בפגישה סוכם, שעל אף שמבדיקות שנערכו עלה שכל עת שהאנטנה אינה מופעלת היא אינה מהווה סכנה, העיריה תפעל להזיז אותה ממקומה, לרווחת התושבים.
את הישיבה יזם סגן ראש העירייה, אלי דלל, כפגישת המשך לפגישה באותו ההרכב, שהתקיימה לפני כחודש, אותה יזם כמענה לחששות שהביעו תושבי האזור מפני קרינה והשלכות שליליות נוספות של האנטנה. בעקבות הפגישה בוטלה הפגנת תושבים שתוכננה להיערך כנגד האנטנה.
האנטנה, שהוצבה לפני כחודש במרחק של כ-90 מטרים משכונת נווה איתמר ממזרח ושכונות סלע ועמידר ממערב, עוררה את זעמם של התושבים שחששו מקרינה שהאנטנה עלולה לפלוט ומהורדת ערך הדירות שלהם בעקבות הצבתה במקום.
הצבת האנטנה, נעשתה באישורם של: המשרד להגנת הסביבה, מנהל מקרקעי ישראל, נתיבי ישראל ועיריית נתניה. על אף מתן האישור להצבתה במקום, האנטנה טרם קיבלה אישורים מהגורמים הללו להפעלתה.
2 צפייה בגלריה
אלי דלל (צילום: רן אליהו – עיריית נתניה)
אלי דלל (צילום: רן אליהו – עיריית נתניה)
אלי דלל (צילום: רן אליהו – עיריית נתניה)
"התושבים כמובן מתנגדים להפעלתה של האנטנה ומעוניינים בהזזתה, והעיריה תומכת בהם בכך", אומר דלל, "העיריה אמנם אישרה מההתחלה את הצבת האנטנה במקום כי זה היה תואם תב"ע, אך כפי שסיכמנו בפגישה עם התושבים- העיריה מתכוונת לפעול להזזתה של האנטנה בכל דרך חוקית ואפשרית".
דלל מסביר כי מבדיקות שנערכו בחודש האחרון עלה כי כל עת שהאנטנה אינה מופעלת היא איננה פולטת קרינה ואינה מהווה סכנה לציבור, אך אין לדעת מה יהיו ההשלכות במידה ולבסוף יוחלט להפעיל אותה. "הדבר החשוב ביותר שעומד לנגד איננו הוא רווחת התושבים ורצונם ולכן אנחנו עומדים לצדם בעניין הזה ונפעל בהתאם לאינטרסים שלהם, כאמור, על פי החוק".