2 צפייה בגלריה
הרכבת המושבתת בשבת | צילום: עדי ארצי
הרכבת המושבתת בשבת | צילום: עדי ארצי
הרכבת המושבתת בשבת | צילום: עדי ארצי
אטרקציה של רכבת לילדים הוצבה בכיכר העצמאות, אך בשבת המתקן נשאר מיותם. התיירים והתושבים שמבקרים בלב האזור התיירותי של העיר נתניה רואים רכבת מגודרת ללא מפעיל. כך, האטרקציה היחידה במקום שמתאימה לילדים סגורה בשבת.
"אם כבר משיקים משהו חיובי לילדים האטרקציה סגורה בשבת. מה יש בזה שרכבת משחק לילדים תסתובב ברחבת הכיכר להנאת הילדים? מי החליט שזה לא יפעל בשבת? אנחנו בשנת 2019 שלוש אלפים שנה אחרי יציאת מצרים ואתם, בעירייה, עוד תקועים שם", אמר אהרון בהר.
"התחרפנו בנתניה! אפשר לחשוב שהרכבת מגיעה לת"א.... זו תחבורה ציבורית?", תהתה שושי דמתי.
2 צפייה בגלריה
צילום: עדי ארצי
צילום: עדי ארצי
צילום: עדי ארצי
תושבים נוספים טענו שכל קיץ הם פוגשים במתקנים שומרי שבת: "זה תמיד היה ככה בכיכר לצערי, כל קיץ המתקנים שומרים שבת", אמרה לנה. ובהר הוסיף, "כאבא שמגיע עם ילדיו הקטנים לבילוי בשבת שעה 12:00, קשה לומר להם שהמתקן יפעל רק בעוד שמונה שעות כי אסור לילדים לנסוע במשחקים".
שאלנו את העירייה, מדוע לא נבחר זכיין שיפעיל את המתקן גם בשבתות.
תגובת עיריית נתניה: "מדובר על מתחם אטרקציות של מפעילים פרטיים שקיבלו רישוי עסק לתקופת הקיץ בלבד. המתחם פועל בימים א-ה בערב ובמוצ״ש. המפעילים ענו לקול קורא שפורסם בחודש אפריל. אין במסגרת הקול קורא התייחסות לשעות העבודה".
מ'נתניה של כולם' נמסר: "עיריית נתניה מתנהגת בצביעות בנושא השבת , מצד אחד מאפשרת שימוש בכל רחבי העיר ברכבי Car2Go שפועלים גם בשבת ללא מגבלות , אך מצד שני , סוגרת בשבת רכבת לילדים בכיכר העצמאות.
"אנחנו קוראים לעירייה לפתוח את העיר בשבת , מסעדות , אירועים ואטרקציות , באופן מלא ללא שום מגבלות שנועדו לרצות קומץ קיצוני שאינו מגיע אליהם גם ככה".