בעשור האחרון התרחשו מעל 10,000 תאונות דרכים במעורבות נהגים חדשים צעירים (עד גיל 19) בתחום העירוני. מעל עשירית מהן (11%) אירעו בתחומי בירת המדינה, ירושלים (1,141) הכי הרבה מכל הערים.
בנתניה ישנם 1,358 נהגים חדשים (בעלי רישיון נהיגה בני 18 ומטה) נכון לשנת 2018. בעשור האחרון היו מעורבים 249 נהגים חדשים בתאונות דרכים בעיר.
1 צפייה בגלריה
נהג חדש | צילום: אור ירוק
נהג חדש | צילום: אור ירוק
נהג חדש | צילום: אור ירוק
מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, נכון לשנת 2018, בישראל ישנם מעל 84 אלף נהגים חדשים בגילאי 18 ומטה. בירושלים מעל 4,500 נהגים צעירים, בתל אביב-יפו ובראשון לציון מעל 2,600 נהגים חדשים בכל עיר ובפתח תקווה מעל אלפיים נהגים צעירים.
בבחינת מעורבותם של הנהגים החדשים בתאונות דרכים לאורך עשור, ניתן לראות כי בירושלים התרחשו הכי הרבה תאונות דרכים, אחריה תל אביב-יפו שבתחומיה אירעו כאלף תאונות במעורבות נהגים חדשים בין השנים 2009-2018.
"נהגים חדשים הם חסרי ניסיון אך במקרים רבים בעלי ביטחון מופרז, שילוב קטלני שעלול להוביל לאסון", אומר ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק. "בכדי לצמצם את מספר הנהגים החדשים המעורבים בתאונות דרכים ולפחית את כמות הנפגעים, חייבים להגדיל את ההסברה אודות הסכנות שבנהיגה וכן להגביר את האכיפה בעיקר באזור מרכזי הבילוי של הצעירים.
"רק על ידי נוכחות משטרתית בולטת ומרתיעה אפשר יהיה למנוע מהנהגים הצעירים מלבצע עבירות תנועה מסוכנות כמו נהיגה תחת השפעת אלכוהול ונהיגה במהירות מופרזת".