'רגעי קסם' הוא מיזם חדשני שמטרתו ללמד הורים עד כמה חשובה תקופת הגיל הרך בעיצוב כישוריו והתפתחותו של הילד וסיכויי הצלחתו בעתיד. ההורים לומדים דרכים פשוטות וישימות להפיכת זמן האיכות עם הילד למשמעותית יותר לעתידו ומהנה יותר עבור כולם.
המיזם כולל סרטונים בהם נראים משפחות הופכות את זמני השגרה לרגעי קסם מקרבים, סרטוני מומחים בעלי שם מתחומים שונים בעולמות החינוך, הבריאות, ההורות, התפתחות הילד ועוד.
2 צפייה בגלריה
באדיבות קבוצת המדיה הופ
באדיבות קבוצת המדיה הופ
באדיבות קבוצת המדיה הופ
הזמן המשותף של הורים וילדים הוא על פי רוב מוגבל, לחוץ, עמוס במשימות, ולא בהכרח מאפשר יצירת "זמן איכות" משותף שבו ההורה מתמקד בילד ומרוכז רק בו וזאת בדיוק הבעיה.
לא הרבה יודעים שהגיל הרך הוא חלון הזדמנויות משמעותי אך בר חלוף בהתפתחות הילד. זהו שלב קריטי בו מתרחשים תהליכים פיזיים, קוגניטיביים ורגשיים שישפיעו על כל מהלך חייו של הילד בבגרותו ולכן חשוב לנצל את פרק הזמן הזה ככל האפשר וכמה שאפשר.
אבי ידנקו ורומן, זוג פלוס 4 ילדים המתגוררים בנתניה התנסו גם הם במיזם: ''הגענו למקום של פעילות משותפות עם הילדים כמשפחה אחת ופשוט יצאנו בהרגשה אחרת. קיבלנו הצעות לפעילויות מגניבות עם הילדים גם לשעות של אחרי העבודה, מתי שאנחנו תמיד יושבים וגם אם זה דברים שאף פעם לא עשינו כמו להכין ארוחת ערב ביחד. היתרון הוא שהילדים גם ככה צמודים למסכים שלהם ולא קל לנתק אותם מכל זה. אז פתאום המיזם הזה היה פיתרון מושלם. הצלחנו למצאו פעילויות שהילדים שלנו מתחברים אליהם יותר וחווינו ממש רגעי קסם שהרבה זמן לא היה לנו".
אלונה אבט, מנכ"לית שותפה בקבוצת המדיה הופ!, מיוזמות המיזם: "משך הזמן שהורים וילדים מבלים יחד בימינו הולך ומתקצר ועם זאת אין עוררין על כך שבגיל הרך להורה יש השפעה מכרעת על התפתחותו של הילד".
2 צפייה בגלריה
באדיבות קבוצת המדיה הופ
באדיבות קבוצת המדיה הופ
באדיבות קבוצת המדיה הופ
מיזם רגעי קסם מציע להורים ידע וכלים פשוטים לניצול הזמן המשותף ללא צורך באמצעים מיוחדים ומראה כיצד ניתן בדרך משחקית ומהנה לתרום להתפתחותו של הילד, להקלת העומס על ההורה ולהנאה משותפת לכל הצדדים. אבט מוסיפה: "קשר הורה – ילד הוא הקשר החשוב ביותר שינבא את סיכויי ההתפתחות וההצלחה של הילד ולכן בחרנו לפנות לשני הקהלים העיקריים שקבוצת הופ! מתמקדת בהם – ילדים והורים – ולהציע להם להפוך את רגעי השגרה המשותפים לרגעי של התפתחות, חדווה וקסם.
"במיזם זה אנו מציעים לא רק ידע אקדמי אלא גם הצעות מעשיות, הקלות ופשוטת לישום ושוות לכל נפש ולכן משוכנעים שהוא יקלע ללבבות של הורים רבים שצמאים לכך".
המיזם הופק בתמיכת קרן ברנרד ון-ליר הפועלת למעלה מ – 60 שנה בכל העולם בפיתוח ושיתוף ידע על התפתחות ילדים בגיל הרך.