בית הספר היסודי הלל צור הועבר בתחילת שנת הלימודים ממיקומו המקורי ברחוב שרת בנתניה, למבנה חדש ברחוב סוקולוב, שבנייתו החלה לפני כשנה וחצי. ההעברה התבצעה עקב תלונות הורים במשך שנים על ליקויי בטיחות במבנה בית הספר הישן. אלא שעתה מתברר, כי גם במבנה הנוכחי יש בעיות.
במהלך החופש הגדול ביקשו ההורים לקבל אישור אכלוס (טופס 4) ואישורי ביקורת, ואלה התקבלו לבסוף רק ב-31 באוגוסט, ערב תחילת שנת הלימודים.
כשבועיים לאחר תחילת שנת הלימודים, נפלה זגוגית של חלון בבית הספר, וההורים קיבלו החלטה להשבית את הלימודים ליומיים, כדי לאפשר משך זמן נוסף לסיים את הבנייה. אלא שגם לאחר מכן הליקויים במקום הוסיפו להופיע: אריחי חיפוי חיצוניים התפרקו, ריצוף שקע, דלתות יצאו מהצירים המחזיקים אותן, וכן נרשמו ליקויים תברואתיים, ביניהם מערכת ביוב שעלתה על גדותיה.
1 צפייה בגלריה
בית הספר הלל צור. דורשים מבנה חלופי|  צילום: פרטי
בית הספר הלל צור. דורשים מבנה חלופי|  צילום: פרטי
בית הספר הלל צור. דורשים מבנה חלופי|  צילום: פרטי
עד חופשת החנוכה ובמהלכה, נעשתה עבודה נוספת לתיקון הליקויים, אך מאז החזרה מהחופשה, נותקו שלושה אריחי חיפוי נוספים, ובאחרונה עץ התמוטט בחצר בית הספר וגרם לקריסת הגדר החיצונית.
"אנחנו ההורים שרויים בלחץ לנוכח העובדה שאנו שולחים את ילדינו למקום לא בטוח, והצוות נאלץ אף הוא לדאוג לבטיחות זה שטרם היו נפגעים, זה רק כי המזל שיחק לטובתנו, ואי אפשר להמשיך להסתמך על המזל", אומר יו"ר ועד ההורים של בית הספר, שלומי דגן. בעקבות המצב החליט ביום שישי שעבר, עם עוד הורים, להשבית את הלימודים עד תום תיקון הליקויים.
מתוך 630 תלמידי בית הספר, הגיעו ללימודים ביום הראשון להשבתה 13 תלמידים בלבד. ביום השני להשבתה נפגשו מנכ"ל עיריית נתניה וחבר המועצה אבי סלמה עם ועד ההורים, והודיעו כי תוך 48 שעות ימונה בודק חיצוני, שיבדוק ויעניק אישור תקינות, או לחלופין יורה לתקן את ליקויי הבטיחות שעליהם מצביעים ההורים. השניים הציעו שהתלמידים יחזרו ללימודים, וישהו בכיתות כל זמן שאורכות הבדיקות, אך ועד ההורים לא קיבל את ההצעה והודיע, כי ההשבתה תימשך עד לקבלת תוצאות הבודק החיצוני.
"ביקשנו או לתקן את זה באופן מיידי, או לארגן בנה חלופי עד תום הבדיקות. הילדים אינם אסירים, ואי אפשר לצפות שיישבו בכיתות במשך שש עד שמונה שעות", מסביר דגן, ומדגיש, כי המניע להשבתה הוא אחריות לבטיחות הילדים ודאגה לשלומם.
טקס חנוכת מבנה בית הספר החדש במעמד ראש העירייה אמור היה להתקיים ב-17 בינואר, וביום שני השבוע (6/1) בישרה העירייה להורים על ביטולו.
יו"ר ועד ההורים העירוני, איציק וקנין: "במהלך החודשים האחרונים המציאות התהפכה על פניהם של התלמידים והוריהם. לא ייתכן כי בית הספר אשר אמור להיות מקום מוגן לילדינו, יהווה סכנה וזאת מאחר ובטיחות הילדים הינה מעל לכל".
תגובת העירייה: "ביום ראשון התקיים סיור בביה"ס, ובמהלכו הודגש בפני ההורים כי לביה"ס יש כל האישורים הרלוונטיים, וכי אנו מצפים שהתלמידים ישובו ללימודים בהקדם. עם זאת, הוחלט למנות מהנדס מבנים לצורך בדיקה חיצונית נוספת. כפי שהוסבר, תהליך הבדיקה וקבלת חוות הדעת יימשכו פרק זמן. הטקס יידחה למועד חדש שייקבע בהמשך".