שיתוף פעולה חדש החל בחודשים האחרונים בין ארגון איחוד הצלה לבין המחלקה לרפואה דחופה בלניאדו. מעל ל-20 חובשים הפכו למתנדבים קבועים במחלקה ויהוו תוספת של עזרה וסיוע למחלקה, הפועלת מסביב לשעון.
שיתוף הפעולה התאפשר לאחר הליך הכשרה וגיבוש נוהל עבודה ארוך, בו הוגדרו התפקידים השונים בהם ניתן לשתף פעולה, תוך ראיית בריאות ובטיחות המטופלים בראש ובראשונה. מדובר בפרוייקט התנדבותי שאיחוד הצלה מפעיל ב-15 בתי חולים ברחבי ישראל ובהם גם מרכזי על דוגמת רמב"ם בחיפה, שיבא-תל השומר, איכילוב תל אביב ועוד.
1 צפייה בגלריה
המתנדבים והשת"פ בלניאדו | צילום: שירות מיינט
המתנדבים והשת"פ בלניאדו | צילום: שירות מיינט
המתנדבים והשת"פ בלניאדו | צילום: שירות מיינט
לאחר שהסתיים הליך ההכשרה והתיאום הממושך, קיים צוות המחלקה, בראשותה של האחות האחראית גב' יהודית אייזקס שהינה מתנדבת איחוד הצלה בעצמה, אירוע הענקת תגי מתנדב למתנדבים.
אייזקס בירכה את המתנדבים ואמרה כי: "עבודה במחלקה לרפואה דחופה הינה לא פשוטה. מדובר בעבודה מסביב לשעון וקבלת מקרים קשים הדורשים מתן מענה מידי, לעיתים תוך מלחמה על החיים של המטופלים. העומס הוא רב וידיים נוספות מיומנות יהוו עבורנו כצוות מטפל תוספת משמעותית. אני מלאת הערכה על הנכונות לתרום מזמנכם ומהידע והניסיון שלכם בשטח למען המטופלים".
הרב נפתלי דויד, מנהל סניף איחוד הצלה באזור השרון סיכם את חודשי ההכנה וציין כי "עשינו פה עבודת הכנה מאד מדוקדקת על מנת לעמוד בנהלים הפנימיים של המחלקה. יצרנו שפת עבודה משותפת וקודי הפעלה והתנהלות ברורים. אני משוכנע כי העבודה המשותפת תהיה יעילה בראש ובראשונה עבור המטופלים ובנוסף, צוות המתנדבים ירוויח מהתנסות שלא תמיד קיימת בשטח".
נדב חן, מנכ"ל לניאדו בירך את המתנדבים וציין כי "התנדבות במחלקה לרפואה דחופה היא התנדבות שונה ! דרוש אורך רוח, ידע מקצועי נרחב ומסירות מסביב לשעון. אני מברך אתכם על הצטרפותכם למשפחת המתנדבים בלניאדו ובטוח כי שיתוף הפעולה ימשך ויתרחב בעתיד".