לרגל חגיגות 70 שנה למדינת ישראל, יזמה שותפות נתניה-סינסינטי , יחד עם עמותת אמני נתניה, הפדרציה היהודית של סינסינטי ו-Cincinnati Skirball Museum פרויקט אמנותי משותף "רה-ארט", שמהותו עיבוד מחדש של צילומים אוריגינליים של אמנים משתי הערים, המשקפים את תפיסתם לנושא: " 70 פנים לישראל".
רה-ארט פרושו עיבוד מחדש של יצירה אורגינלית. הטכניקה ברה-ארט, דהיינו עיבוד מחדש של צילום, מתבצעת בשיטות שונות: עיבוד ממוחשב, שריטות צילום המקור ופיתוחן בצבע ואפילו צילומים חדשים שהשראתם נובעת מהתבוננות בצילום המקורי ונעשים ברוחו.
1 צפייה בגלריה
מתוך התערוכה בנתניה | צילום: שירות מיינט
מתוך התערוכה בנתניה | צילום: שירות מיינט
מתוך התערוכה בנתניה | צילום: שירות מיינט
בכדי להגיע ל-70 יצירות, במניין 70 שנות המדינה, כל אמן עיבד את עבודות האמנים מן העיר השותפה (סה"כ כ-50 עבודות). בנוסף, כל אמן בחר צילום אחד של אמן מעירו שלו ( עוד 10 עיבודים) ובצירוף עשרת האורגינלים מתקבלות סך הכל שבעים יצירות. בתערוכה המלאה, כל צילום מקור מוצג לצד עיבודיו השונים.
הייחוד בתערוכה זו הוא בכך שהצלמים מקבוצה אחת לא הכירו כלל את הצלמים מהקבוצה האחרת. את הצילומים והעיבודים זכו האמנים לראות רק משנשלחו אליהם דרך האינטרנט. כמה איפוק, הכלה, הסכמה ויתור נדרשים מאמן כדי לדעת שאמן אחר אותו אינו מכיר יפרש את יצירותו הבלעדית ימציא אותה מחדש או יתמרן אותה ליצירה אחרת? נדרשה לכך מידה רבה של אמון , ללא אפשרות להכריז על זכויות יוצרים, ומצד שני הסכמה.
התערוכה הוצגה בסינסינטי, ארה"ב בתחילת השנה ופתחה שם את חגיגות ה-70 למדינת ישראל, כעת תוצג מוצגת בגלריות בבניין העירייה עד תום השנה.
שמות האמנים: רודריגו אוריארט, יהודה יהב, אלן בראון, סינדי לון, דבורה ברוד, תמי סואץ, סמדר ברנע, סם סטמלר, פיליפ גולן, גרי קסלר
בהמשך לכך, שיח גלריה – מפגש משותף עם האמנים מנתניה ומסינסינטי ביום רביעי ה-24.10.18 בשעה 19:00.
קהילות נתניה וסינסינטי בארה”ב פועלות יחד במסגרת היחידה לשותפויות של הסוכנות היהודית, שהינה הדגם המוביל לשותפות ישירה בין קהילות יהודיות בתפוצות לבין קהילות בישראל. השותפות בין הקהילה היהודית בסינסינטי, אוהיו, לבין העיר נתניה פעילה החל משנת 2001, ומפעילה תכניות מגוונות, בקרב שכבות הגיל השונות בתחומי חינוך, ספורט, זהות יהודית ומנהיגות בקהילה. הגשרים הנבנים מחזקים את הזיקה לישראל ואת הקשר החם בין ישראל והתפוצות. עם השנים, גדל היקף הפעילות וכיום השותפות מפעילה מגוון רחב של קשרים כגון תכניות לחיבור בין אנשי מקצוע: מורים, עוס"ים, רופאים ואחיות ועוד. זאת לצד תכניות ופרויקטים חינוכיים מעשירים לבני נוער וצעירים מהעיר נתניה. כל פעילות השותפות מומנת ע"י הפדרציה היהודית של סינסינטי ומופעלת ע"י יחידת השותפויות של הסוכנות היהודית.
לאורך השנים נגעה השותפות באלפי בתי אב בנתניה אשר היו חלק מהתכניות השונות אם באמצעות השתתפות פעילה (כגון יציאה למשלחת) ואם ע"י פתיחת ביתם לאלפי אורחים יהודים מהעיר סינסינטי. רוצים להצטרף לאחד הפרוייקטים של השותפות? או לחלופין להציע רעיון לפרויקט משלכם? צהיכנסו לעמוד הפייסבוק "שותפות ביחד נתניה סינסנטי".