עיריית נתניה הגישה תביעה נגד עמותת "אור התורה והתשובה, הפצת התורה וערכיה", במסגרתה היא מבקשת מבית משפט השלום בפתח תקווה להוציא צו פינוי כנגד העמותה, ולדרוש ממנה לפנות את נכס העירייה שנמצא ברחוב השבעה בעיר. לטענת העירייה העמותה עושה בנכס שימוש אסור ומנוגד לחוזה החכירה.
1 צפייה בגלריה
המבנה
המבנה
המבנה
(צילום: פרטי)
החוזה בין שני הצדדים נחתם ב-1986, ואמור להסתיים בשנת 2035. אלא שעל פי כתב התביעה, לפני מספר שנים פנתה העירייה לבית המשפט בטענה כי העמותה עושה שימוש אסור במבנה, ומשתמשת בו למגורים כשהיא מפעילה בו דירת מגורים בשטח של 120 מ"ר כולל סלון, פינת אוכל, מטבח וחדר מקלחת. זאת בניגוד להסכם החכירה, שמאפשר לה להשתמש בנכס אך ורק להפעלת ישיבה ובית כנסת. בית המשפט קבע כי על העמותה להפסיק את השימוש האסור למגורים הנעשה במבנה.
בכתב התביעה העדכני שהגישה העירייה לאחרונה, נטען כי העמותה "המשיכה וממשיכה לעשות דין לעצמה, מתעלמת מצווים שיפוטיים ומהתראות העירייה, וממשיכה להפר את ההסכם שבין הצדדים". לטענת העירייה, עמותת "אור התורה והתשובה" אף מאפשרת חזקה במבנה לגורם אחר שהוא אינו צד בהסכם - עמותת "תורה ודרך חיים", שאף קבעה את כתובתה הרשמית במבנה העירייה ברחוב השבעה, זאת למרות שאין לה צד או חלק בהסכם עם העירייה.
קראו גם:
העירייה מוסיפה וטוענת כי העמותה מתעלמת מפניותיה, ואף מההתראה האחרונה ששלחה לה, במסגרתה נדרשה לפנות בתוך חודש ימים את המבנה, לסלק את כל רכושה ולהשיב את המבנה לעירייה. כאמור, העירייה מבקשת מבית המשפט להורות על פינוי העמותה מהמבנה, ובנוסף גם לחייב את העמותה בהוצאות משפט ובשכר טרחת עורך דין.
מהרב חיים דרעי, ראש עמותת "אור התורה והתשובה, הפצת התורה וערכיה", נמסר כי הוא אינו נוהג להגיב בעיתונים. ¿

המבנה ברחוב השבעה. אתם נדרשים להתפנות | צילום: אלבום פרטי

דניאל סלגניק
פורסם לראשונה: 09:07, 01.03.21