הורים לילדים מגן הורד וגן הצלף בנתניה שמחו על החלטת מתנ"ס דורה לאחד את קבוצות הצהרונים של שני הגנים - יכולים לעת עתה לנשום לרווחה. בזכות מחאתם החליטו במתנ"ס להשהות את ההחלטה והצהרונים ימשיכו לפעול נכון לעכשיו בנפרד.
הכל החל כשההורים קיבלו את הודעת האיחוד בשבוע שעבר והתנגדו בתוקף. מלבד העובדה כי מדובר בשתי שכבות גיל שונות, שכן בגן הוורד לומדים ילדים בגילאי 3-4 ובגן הצלף לומדים ילדים בגילאי 5-6, טענו ההורים כי איחוד הצהרונים הוא הפרה של התקנות לשעת חירום.
2 צפייה בגלריה
גן הורד בנתניה
גן הורד בנתניה
גן הורד בנתניה
(צילום: פרטי)
מתווה ההפעלה של צהרוני גני הילדים בתקופת הקורונה, קובע כי התלמידים יישארו באותה קבוצה קבועה אליה הם משתייכים במהלך יום הלימודים בגן. הנחיה נוספת היא שבכל קבוצה יהיו עד 22 ילדים, ואילו איחוד שני הצהרונים יוצר קבוצה המונה 25 ילדים.
"כבר בתחילת השנה נעשה ניסיון לאחד את הצהרונים, אך בעקבות ההתנגדות שלנו, האיחוד בוטל", מספרת אחת האימהות. "כשחזרנו לשגרה לאחר הקורונה, החליט המתנ"ס שוב שהוא מאחד את שני הגנים, תוך התעלמות מהתקנות. לא משתלם למתנ"ס כלכלית להפעיל שתי קבוצות, אבל זה לא מקובל עלינו. לא ניתן שיחסכו כסף על חשבון ילדינו".
ההורים פנו לאחראית על הצהרונים וביקשו לראות מסמך הנחיות שמגבה את ההחלטה לאיחוד. "היא שלחה לנו נוהל לפיו ניתן לאחד קבוצות צהרונים, רק אם הן לומדות תחת אותו מוסד חינוך. הנוהל הזה לא תקף במקרה שלנו כי הגנים הם לא באותו מוסד", אומרת האם.
ההורים גם יצרו קשר עם אגף היערכות לשעת חירום במשרד החינוך, כדי לברר אם המשרד מאשר החלטה כזאת. לדבריהם, נמסר להם מהאגף כי אכן לא ניתן לאחד בין קבוצות אשר לא לומדות תחת אותו המוסד. "חזרנו לאחראית עם התשובה של משרד החינוך והיא הפנתה אותנו למנכ"לית, שאמרה שבמידה ולא יהיה איחוד בין הקבוצות, הם ייאלצו לשקול לסגור את הצהרונים", מוסיפה האם. "זה ממש לא בסדר. אם באמת יוחלט לסגור, אנחנו ניאבק גם על זה. הם הרי מחויבים לנו לשנה שלמה ואנו משלמים על זה לא מעט כסף בחודש".
2 צפייה בגלריה
גן הורד בנתניה
גן הורד בנתניה
גן הורד בנתניה
(צילום: פרטי)
עופר אורנשטיין, הממונה על המרכזים הקהילתיים, מסר בתגובה: ""למרות משבר הקורונה שפגע כלכלית קשות במרכזים הקהילתיים בעיר ולמרות שכל עובדות הצהרונים היו בחל״ת, הצלחנו בסיוע ראש העיר, מרים פיירברג איכר, לפתוח את הצהרונים ולתת מענה להורים רבים, וזאת למרות שמספר הילדים בצהרון היה קטן משמעותית.
לאור העובדה שמשרד האוצר למרות כל הבטחותיו, לא שיפה את המרכזים הקהילתיים בארץ, הוחלט ברמה הארצית וברמה העירונית לאשר מתווה של איחוד צהרונים כדי לאפשר לתת מענה להורים במקומות שמספר הילדים קטן.
ההחלטה הזאת הינה אחידה בכל הארץ והיא עפ"י כל ההנחיות. אנחנו בוחנים כל מקרה לגופו ברמה היומית שכן מספר הילדים משתנה, ובמידה ובכל צהרון מספרם יאפשר הפעלת צהרון בנפרד זה יימשך, במידה ולא אז הצהרונים יאוחדו.
אני מאחל ומקווה שבפתיחת שנה הלימודים הבאה לא תהיה קורונה ומספר הילדים בכל אחד מהצהרונים יאפשר פתיחת צהרון בכל גן".
כאמור, לאחר כשבוע של מאבק, התבשרו ההורים אתמול אחר הצהריים כי ההחלטה מוקפאת נכון לעכשיו עד להודעה חדשה, והצהרונים לא יאוחדו בשלב זה.