ניצחון לתושבי קריית השרון: למרות בקשתה של חברת "מגדלי נעימי בע"מ" לאשר פתיחת סופרמרקט שיתפרש על פני כ-5,000 מטרים רבועים בקניון נעימי בשכונה, אישרה ועדת הערר המחוזית השבוע כי גודלו של המרכול לא יעלה על 2,200 מ"ר, לאחר שאימצה את ההחלטות של ועדת הערר המחוזית ושל בית המשפט בנושא.
חברי ועד שכונת קריית השרון הגישו התנגדות לבקשת היזם, וביום שני השבוע היא עלתה לדיון בישיבת הוועדה המקומית לבנייה. חברי הוועד טענו, כי סופרמרקט בשטח של כ-5,019 מ"ר יביא אליו תושבים מכל אזור השרון, ויגביר באופן ניכר את עומסי התנועה בשכונה, העמוסה ממילא.
1 צפייה בגלריה
קניון נעימי. התנגדות למרכול "על-אזורי"
קניון נעימי. התנגדות למרכול "על-אזורי"
קניון נעימי. התנגדות למרכול "על-אזורי"
(צילום: אסף פרידמן)
"מדובר בתוספת של אלפי מכוניות ומשאיות, שייכנסו וייצאו כל יום מקריית השרון", אומר גיא שחר, מוועד קריית השרון. "מקומו של מרכול כזה הוא באזור תעשייה ולא בשכונת מגורים".
כדי לעמוד על משמעות הקמת סופרמרקט בשטח של 5,019 מ"ר, ביצעו התושבים הערכה של שטחם של ארבעה מרכולים מרכזיים, הנמצאים באזור התעשייה פולג ובאזור התעשייה הישן בנתניה, ואת ממצאיה הוסיפו למכתב ההתנגדות. "על פי הבדיקות שלנו, סופרמרקט בהיקף מבוקש של 5,019 מ"ר יהיה גדול באופן ניכר מכל סופרמרקט אחר באזור, ויהיה מוקד מסחר על-אזורי, שימשוך אליו מבקרים רבים מחוץ לאזור התעסוקה או המגורים", מסביר שחר.
עם ההחלטה על הגבלת הגודל של המרכול, נמסר מוועד קריית השרון: "אנו מברכים על החלטת הוועדה המקומית שאימצה את ההחלטות של ועדת הערר המחוזית ושל בית המשפט בנושא. הוועדה אישרה הקמת מרכול בהיקף של 2,200 מטרים רבועים, ומחסנים בהיקף של 1,100 מ"ר. לאחר הדיון נעשה ניסיון להגיע לגישור בין נציגי התושבים לבין היזם, מיקי נעימי, וזאת כדי להימנע מהליכים ומעיכובים נוספים לפני פתיחת המרכול ואכלוסו. אך אלה לצערנו לא צלחו. ועד קריית השרון לא התנגד לבקשות לשימוש חורג של חדר כושר, של מעונות יום או של כל שירות אחר, שישמש את תושבי השכונה. כל שביקשנו הוא, שהיקף המרכול יהיה כזה שיהיה מיועד לשירות אזורי ולא 'על-אזורי' בהיקפו, כמו שכבר הוחלט בעבר בוועדות למיניהן".
מהעירייה נמסר: "הוועדה המקומית קיבלה באופן חלקי את התנגדויות התושבים, תוך שהיא מאזנת בין דרישות היזם לצרכי השכונה, והגבילה את שטח הסופרמרקט. בכך אימצה הוועדה המקומית בעניין זה באופן מלא את המלצות הדרג המקצועי".