דני רונן, מנכ"ל מלון "מגדל דוד" ויו"ר התאחדות המלונות בנתניה, מבקש להרגיע את הציבור. בראיון למיינט נתניה הוא מספר כי במלון פעלו לפי כל הוראות משרד הבריאות, העבירו את רשימת שמות כל העובדים שעבדו באותו היום שהגיעו התיירים והוציאו את העובדים שהיה חשד שנחשפו למשך זמן של 15 דקות עם התיירים לבדיקות רפואיות או בידוד.
לדבריו, גם עובדים שחשו ברע נבדקו. על פי הוראות משרד הבריאות שתי עובדות שהיו במגע עם הקבוצה נבדקו ותוצאות בדיקתן הראתה כי הן לא חולות בנגיף הקורונה. הועברה לידי משרד הבריאות גם רשימת שמות כל התיירים שהתארחו במלון באותם התאריכים.
2 צפייה בגלריה
דני רונן
דני רונן
דני רונן
(צילום: אסף פרידמן)
כרגע, על פי רונן, אין עוד דבר שהמלון יכול וצריך עוד לבצע. עברו שבועיים מאז שהגיעו התיירים ונראה שלא התגלו חולים בקרב העובדים או הנופשים ומבחינתו כאן העניין הסתיים.
"אני חושב שאצלנו זה כבר לא רלוונטי. העניין מסתכם בנזק תדמיתי, אבל מבחינה בריאותית נראה לי שהבהלה והסערה כבר עברה. בסופו של דבר, צריך לשים את הדברים בפרופורציה. הם היו פה, ישנו לילה ובבוקר כבר יצאו. הווירוס עובר מחיה לחיה, הוא לא חי באוויר. גם אם מישהו התעטש בחדר תוך שעה זה נעלם מהאוויר. מבחינת הימצאותו של הנגיף על משטחים, פה הכל מחוטא ועובר לכביסה. נכנסו מנקות עם כפפות, כתמיד, בכללי ההגיינה הרגילים וניקו את החדר. היו לנו שתי עובדות שהיו במגע עם הקבוצה ונבדקו על פי כללי משרד הבריאות.
2 צפייה בגלריה
מלון מגדל דוד נתניה
מלון מגדל דוד נתניה
מלון מגדל דוד נתניה
(צילום: אסף פרידמן)
רונן מוסיף: "מדובר בסערה בכוס מים. הקוריאנים נפגשו פה ארץ עם אנשים רבים, חלקם יצאו מבידוד ביום חמישי, אני מקווה שיתגלה שכולם בסדר ולא חולים והסערה תשכך. צריך לקוות, בלי קשר ליחסי ציבור, שבאמת הם לא הדביקו אף אחד".