אחרי שהגיעו להסכם על סיום ההתקשרות מול רועי קהת, שחתם השבוע בקריית שמונה, במכבי נתניה מנסים לקדם גם את סיום ההסכם מול החלוץ גיא מלמד. השחקן, שלא נמצא בתוכניות המקצועיות והכלכליות של נתניה, קיבל הוראה בתחילת השבוע שלא להגיע לאימונים; אך בנתניה הבינו די מהר שהם חשופים לתביעה בעניין הזה והחליטו להחזיר אותו לאימונים עד שימצא קבוצה חדשה.
1 צפייה בגלריה
רומן. החליף את האדום בצהוב
רומן. החליף את האדום בצהוב
רומן. החליף את האדום בצהוב
(צילום: מתוך דף הפייסבוק של המועדון)
מלמד, שמחזיק בדרכון ליטאי, מעוניין לצאת לשחק בחו"ל. שתי קבוצות מפולין הביעו התעניינות בשחקן, וייתכן שאחרי סגירת הגיליון הוא כבר סגר בקבוצה חדשה ונגרע מרשימת מקבלי השכר הנתנייתית.
במקביל, בקבוצה מנסים להתחזק בכמה עמדות שכרגע לא מאוישות בצורה אופטימלית. במועדון מנסים לצרף את עדי נמני, ששוחרר לא מזמן מהפועל רעננה, וכזכור גדל במכבי נתניה. נמני, שיכול לשחק כמגן ימני וכבלם, הביע את רצונו לחזור לקבוצת נעוריו, אבל ההצעה הכספית שקיבל מנתניה הייתה נמוכה מאוד. הצדדים ייפגשו שוב במטרה לנסות לגשר על הפערים.
בנתניה עושים מאמצים להחתים את חלוץ הפועל כפר סבא יהב אפריאט, שסיים חוזה במועדון הכפר סבאי ולא הסכים לחתום על החוזה החדש שהוצע לו. אפריאט אמנם קיבל אישור לנהל מו"מ עם מועדונים אחרים, אבל בכפר סבא הבהירו: "אין בעיה שייקחו את אפריאט, רק שיידעו שיש דמי השבחה בסך 400 אלף שקל. לא נשחרר אותו בחינם, למי שאולי חשב ככה בטעות". ברור לגמרי שאין לנתניה כוונה לשלם דמי השבחה מהסוג הזה, ולכן מקווים שבכפר סבא יירדו מהעץ וניתן יהיה להשלים את העברת השחקן.
בגזרת הצוות המקצועי דווקא התבצע רכש נוסף כאשר דן רומן, ששימש כעוזרו של ניר קלינגר בהפועל תל אביב, הצטרף לכוורת של ריימונד אטוולד.
"זה הולך להיות קיץ לא פשוט עבורנו", אומר גורם במועדון. "גם נושא הקורונה וגם העובדה שאנחנו חייבים לקצץ ולא יכולים ליהנות מתקציב גבוה כמו בעונה האחרונה, קצת מקשה, אבל זה המצב ונלמד להסתדר עם מה שיש. תחת המגבלות הכספיות נביא את השחקנים שיתאימו לנו בלי להשתגע ולחרוג מהתקציב, וניתן העונה גם הזדמנות גדולה לחבר'ה צעירים. אנחנו בטוחים שזה לא יהיה גדול עליהם, קודם כל כי הם מוכשרים ואנחנו נדאג לטפח אותם, ושנית, יהיו לצידם שחקנים עם ניסיון כמו חן עזרא, אלמוג כהן ודני עמוס".
בנתניה הוסיפו כי הם לא מודאגים לנוכח מצוקת הרכש. "אנחנו רואים מה קורה בשאר הקבוצות וזה לא רחוק ממה שקורה אצלנו", אמר גורם במועדון. "חוץ מארבע הגדולות, כולן מנסות לחסוך ולכולן יש את הצרות של הקורונה והצרות הכלכליות שנובעות מכך. בסופו של דבר תקום בנתניה קבוצה חזקה וטובה עם מאמן חדש שיודע לקדם צעירים. לכל הספקנים אנחנו ממליצים להמתין בסבלנות. אתם תראו שלמרות התחזיות הפסימיות של לא מעט אנשים, תהיה למכבי נתניה קבוצה שהאוהדים יהיו גאים בה. נקווה באמת שהאוהדים שלנו, ששווים לא מעט נקודות, יקבלו אישור לחזור ליציע. זה חסר מאוד". ¿
"תחת המגבלות הכספיות נביא את השחקנים שיתאימו לנו בלי להשתגע ולחרוג מהתקציב, וניתן העונה גם הזדמנות גדולה לחבר'ה צעירים. אנחנו בטוחים שזה לא יהיה גדול עליהם, קודם כל כי הם מוכשרים ואנחנו נדאג לטפח אותם, ושנית, יהיו לצידם שחקנים עם ניסיון כמו חן עזרא, אלמוג כהן ודני עמוס"