ביקור בישראל לפני חמש שנים, שינה את חייו של אביגדור ברטנשטיין בן ה-24, כיום לוחם בחטיבה 282 ותושב נתניה.
ברטנשטיין הוא בן יחיד שנולד באוזבקיסטן והתגורר שם עם אמו. אביו עזב את הבית בילדותו והוא לא הכיר אותו מעולם. בגיל 19 הגיע לישראל בפעם הראשונה במסגרת תכנית "תגלית", התאהב והחליט לעלות לארץ.
1 צפייה בגלריה
אביגדור ברטנשטיין
אביגדור ברטנשטיין
אביגדור ברטנשטיין
(צילום: דובר צה"ל)
לאחר שסיים את התואר שהתחיל במולדתו בהנדסת רשת מחשוב, הוא עלה לארץ במסגרת תכנית מסע, לבדו, כשכל משפחתו נשארה באוזבקיסטן. בישראל החל אביגדור לעבוד בהייטק, בין היתר בחברות "סיסקו" ו"דל". לאחר תקופה אף קיבל קידום להיות ראש צוות מהנדסים.
אחרי שכבר התמקם בארץ, וממש לפני החתונה המתוכננת עם בת זוגו, קיבל אביגדור צו ראשון. הוא התגייס באפריל 2018 למחו"ה אלון, משם קיווה לשרת ביחידת 8200, אולם הפרופיל שלו לא אפשר זאת. ברטנשטיין לא הסכים לוותר על תפקיד משמעותי וביקש להתגייס לתפקיד לוחמה.
אלא שבדרך נתקל במכשול נוסף: לשכנע את אמו לאשר לו להיות חייל קרבי, מאחר שהוא בן יחיד. לאחר מאמצים ושכנועים, הסכימה אמו. ברטנשטיין מספר כי היה לו חשוב להיות בתותחנים, כי סבא שלו שירת במלחמת העולם השנייה כתותחן בצבא האדום. לבסוף, אביגדור אכן הצליח להגיע לחיל התותחנים, לגדוד 411.
״היה לי מאוד חשוב להתגייס כדי לתרום למדינה שנתנה לי הכל", הוא אומר. "חברים, מקצוע, בת זוג, עבודה - המדינה עזרה לי מאוד עם כל התהליך של העלייה והיה לי חשוב לתת מעצמי. אין ספק שהאתגר שלי היה השפה ולמידת העברית, לצד ההסתגלות למערכת הצבאית. בהתחלה היה קצת קשה, אבל עם עזרה מהחברים שלי התגברתי על הכל".